Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S1IS ref. foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • S1IS ref. foto's?

    Hoi,

    Ik heb de knoop nog niet doorgehakt om het toestel te kopen maar m'n voorkeur gaat er wel naar uit...
    Misschien voor de kenners onder jullie een domme vraag maar voor degene die willen helpen en die dit toestel hebben, zijn jullie tevreden over de zoom, de scherpte, de kleuren, bediening....
    Met mijn vorige toestel waren de kleuren soms donker als ik deze vergeleek met die van een vriendin die ongeveer dezelfde foto had genomen (of ligt dit enkel aan de film die je gebruikt en de ontwikkeling ervan?)
    Nu ik een nieuw (digitaal) toestel ga kopen wil ik er wel tevreden over zijn alles nog moeten "bewerken" daar ken ik ook niet veel vanaf...
    Heeft er iemand foto's die ik eens kan bekijken? (heb tussen de foto's al eens gekeken maar daar kan je niet onmiddellijk zien met welk toestel deze zijn genomen, of ik weet nog niet goed hoe het werkt dat kan ook )
    Ik wil vooral mooie vakantiefoto's nemen

    Bedankt voor de info!
    Jo



  • #2
    Hoi,

    Misschien kun je op onderstaande link wel uitmaken wat je vind van de foto's genomen met de S1IS:
    http://fotopic.net/community/cameras/?c=2318
    En dit is mijn gallery:
    http://rudy-de-kesel.fotopic.net/

    Groetjes,

    Rudy
    Canon S1Is ---> Panasonic FZ50

    Comment


    • #3
      Ho Jo,

      Bediening is à la Canon, dus dat zit wel snor (vind ik tenminste).
      De zoom is goed, alleen is het even wennen aan de snelheid; gaat namelijk nogal behoorlijk snel, maar met wat oefening heb je dit zo onder controle.
      Scherpte en kleuren zijn ook goed. Kortom, prima apparaat. Je zult er geen spijt van krijgen.
      Daarnaast is er natuurlijk het voordeel van 't onbeperkte (tot op zekere hoogte ) filmen. (Is afhandelijk van de grootte van het gebruikte geheugen). Je kunt dan zelfs ook de zoom gebruiken, wat bij andere toestellen in de video modus niet mogelijk is. Toch handig.

      Groeten,

      Paul
      Vrouwen zijn net als domeinnamen: de leukste zijn al bezet.

      Comment


      • #4
        Hey,

        Bedankt voor de snelle reacties, het neemt wel wat van m'n twijfels weg... Je zal altijd positief en negatief nieuws krijgen maar voor een beginner als ik zal dit toch al wel voldoende zijn hé

        Nog een vraagje i.v.m. het geheugen. Men vertelde me dat je met een geheugenkaart van 256MB een 160 foto's kan nemen. Als je eens wil filmen vraagt dat dan veel van het geheugen? blijft er nog voldoende over voor de foto's? Meestal ga ik voor 3 weken op reis en neem ik ongeveer 200 foto's, nu gaan we 4 weken Wat zou het beste zijn ineens maar gaan voor 512MB of 2 kaartjes van 256

        Waar ik ook nog een beetje voor vrees (nav vorige overval) is, stel je voor dat ik dit opnieuw moet meemaken dan zijn al m'n foto's weg hoe lossen jullie dit op?

        Merci voor de hulp!
        Jo

        Comment

        Working...
        X