Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoute Rally 2014: Parcours op kaart??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoute Rally 2014: Parcours op kaart??

    Gewoonlijk rijden de wagens op roadbook, en hebben ze geen kaart met het parcours.
    Misschien echter is iemand van jullie "insider" en kan hij/zij met toch een indicatie geven van de af te leggen weg.
    Zo kan ik een beetje inschatten waar ik moet staan om kiekjes te maken..

    Bedankt alvast

  • #2
    Re: Zoute Rally 2014: Parcours op kaart??

    Je kan altijd vragen aan de organisatoren of ze je vooraf een roadbook toesturen, dat heb ik eerder dit jaar ook gedaan voor een oldtimerrally hier in de buurt.
    Als je de foto's dan ook nog op een website kan zetten zodat ze te bekijken zijn door de deelnemers, dan is de kans dat je een roadbook krijgt nog groter.
    Ik had vorig jaar toevallig foto's gemaakt van die rally (oldtimerclub den Arocaan) toen ze hier voor mijn deur voorbij kwamen, en die stonden al op mijn website, daardoor was het geen probleem om vooraf de route te krijgen.
    Je moet wel beloven dat je het roadbook zeker niet aan de deelnemers doorgeeft, want het is de bedoeling dat die vooraf de route niet kennen.

    Dat is een van de voordelen als je zelf een website hebt, als je ergens toestemming vraagt om te mogen fotograferen op een evenement, dan stuur je de link mee.
    Meestal lukt het wel op die manier, want dan maak jij ook reclame voor hun evenement.
    Bij de jaarlijks terugkerende evenementen zie ik heel duidelijk een toename van het aantal hits op de foto's van dat evenement het vorige jaar in de weken voor het opnieuw doorgaat.
    De deelnemers (of bezoekers) komen dan eerst eens kijken hoe er het de jaren voordien uitzag.

    Ik heb het net even opgezocht, die rally is nu zondag, dan ben je waarschijnlijk al te laat om de organisatoren te contacteren, die hebben het nu te druk met de voorbereiding...
    Last edited by Black B@ndit; 10 oktober 2014, 20:40.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Zoute Rally 2014: Parcours op kaart??

      Heb net even je site bezocht, Bart.
      Mooie foto's, dat zeker, maar de Zoute-rally is toch even van een ander allooi hoor
      Ze zijn ook heel wat stugger in het geven van info.
      Ik ben de hele namiddag in Knokke geweest en 'k heb hier en daar even gepolst, maar ..."nul" roadbook hoor
      En trouwens ik zou ook liever een roadmap hebben, want anders moet ik ook nog enkele uurtjes zoetzijn op Google-Earth voor ik erop uit kan

      Toch bedankt voor je reactie hoor.

      Comment


      • #4
        Re: Zoute Rally 2014: Parcours op kaart??

        Kan enkel maar helpen met een tip hoe ik het doe. Er wordt op voorhand niets vrij gegeven wat de route betreft. Enkel waar er een proef zal verreden worden en voor zaterdag in dit in Lapscheure aan het fort Sint Donaas. Dit is aan Hoekebrug. De rit zelf is van Knokke naar Sint Jan In Eneroo een stuk van het Krekengebied en een deel in Nederland naar het schijnt. Ken zelf persoonlijk twee wagens die mee rijden Een Ferrari 275GT met de zelfde nummerplaat en een Porsch en zij zelf weten me ook niet meer te vertellen. Hoe ik het nu doe is het volgende maar dan met de motor volg ik de eerste wagen die vertrekken van op de zeedijk en eens ze op de landelijke wegen komen ga ik aan de kant opnames maken. Na enkele wagens de laten passeren rij ik verder op afstand van een deelnemer tot er terug een geschikte plaats is op een veilige manier terug opnames te maken. Dit doe ik zonder de deelnemers te hinderen en daar de rally op een gemiddelde snelheid van 50 km/u gereden wordt door het dagelijks verkeer is daar niets mis mee of verboden. Met de auto is het iets moeilijker om dit te doen maar als je volgens het verkeersreglement een route volgt is daar niets aan verboden.
        De rally is geen snelheidswedstrijd maar zorg er voor dat je niemand hindert of op een gevaarlijke plaats komt te staan. Dus zaterdag nog een rally en zondag de GT sprint in Heist. De eerste starten op 08.30 en dan elke minuut een volgende, in totaal 175 wagens.

        Comment


        • #5
          Re: Zoute Rally 2014: Parcours op kaart??

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          De rit zelf is van Knokke naar Sint Jan In Eneroo
          Sint-Jan-in-Eremo
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Zoute Rally 2014: Parcours op kaart??

            Bedankt voor de verbetering nete.

            Gr, Daniel.

            Comment

            Working...
            X