Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 14-24mm f2.8 - filters monteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 14-24mm f2.8 - filters monteren

    Iemand ervaringen met filters monteren op deze lens?

    Dit is een lens met een gigantisch voorelement en een vaste zonnekap, waardoor er geen schroefdraad is.
    Ik zie verschillende systemen maar steeds uitverkocht of ietwat exotische producenten. Ik vroeg mij af of er iets gebruikelijkere systemen zijn, vooral ifv beschikbaarheid van filters en types filters (ook in de toekomst).
    Last edited by Stefan_C; 16 oktober 2014, 09:44.

  • #2
    Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Iemand ervaringen met filters monteren op deze lens?

    Dit is een lens met een gigantisch voorelement en een vaste zonnekap, waardoor er geen schroefdraad is.
    Ik zie verschillende systemen maar steeds uitverkocht of ietwat exotische producenten. Ik vroeg mij af of er iets gebruikelijkere systemen zijn, vooral ifv beschikbaarheid van filters en types filters (ook in de toekomst).


    Dit is een oplossing die ik ken, maar niet gebruik:

    SW150: Widen your creative opportunities. The SW150 system lets you use filters with an extensive range of ultra-wide angle lenses. Learn more about SW150.


    M V G.

    Eugène
    BD1766BE

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

      Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
      Dit is een oplossing die ik ken, maar niet gebruik:

      SW150: Widen your creative opportunities. The SW150 system lets you use filters with an extensive range of ultra-wide angle lenses. Learn more about SW150.


      M V G.

      Eugène
      Dit is inderdaad de enige enigszins betrouwbare die ik tegen kwam... wel prijzig beestje, en volgens mij wel een beetje een geïsoleerd systeem (ik bedoel filters dienen dan ook van Lee te komen)? Iemand die deze heeft en/of ervaringen heeft ermee?

      De interesse ernaar komt vooral om het gebruiken van een verloopfilter voor landschappen en een ND voor enkele stops te dempen (langere sluitertijd).

      Is de prijs volgens jullie te verantwoorden (enorm verschil met andere filters omdat je het systeem dient te kopen) tov andere oplossingen voor bijv geen uitgebrande wolken te krijgen (vb HDR)?

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

        zijn dan ook specifieke filters voor enkel dit systeem....
        zou afknapper zijn voor mij, en reden om niet voor die lens te gaan... (die ook al prijzig is)
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          zijn dan ook specifieke filters voor enkel dit systeem....
          zou afknapper zijn voor mij, en reden om niet voor die lens te gaan... (die ook al prijzig is)
          Ik heb deze lens al in bezit :-) Zeer tevreden van, heeft zijn dienst gedaan op reis (vb Firenze deze zomer) maar nadelen zijn de korte lenskap (logisch bij zo korte mm's) waardoor je veel lens flare hebt, en omdat ze vast is dus het filterprobleem.

          Comment


          • #6
            Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

            Nikkor "12-24 f2.8" nog nooit van gehoord.

            Comment


            • #7
              Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Nikkor "12-24 f2.8" nog nooit van gehoord.
              Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!

              Comment


              • #8
                Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

                Nikon

                Comment


                • #9
                  Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

                  Ja,.. wat moet je daarop zeggen... op de ene geen probleem op de andere wel.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

                    Dacht dat er iets nieuws uitgebracht was. Niet dus.
                    Geen 12-24 f2.8 maar 14-24 f2.8

                    Op 14-24 f2.8: Lee Filters.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

                      Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                      Dacht dat er iets nieuws uitgebracht was. Niet dus.
                      Geen 12-24 f2.8 maar 14-24 f2.8

                      Op 14-24 f2.8: Lee Filters.
                      yep, foutje van mij (of onbewust wou ik voor die prijs nog 2mm meer zoom ;-))
                      Lee filters zou het dus moeten worden... duur inversteringske, dus ik laat het in beraad...

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikkor 12-24mm f2.8 - filters monteren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                        Lee filters zou het dus moeten worden... duur inversteringske, dus ik laat het in beraad...
                        Als je er echt vaak gebruik van maakt, is het de investering misschien waard.
                        Persoonlijk zou ik eerst proberen of het gewenste resultaat niet uit nabewerking van raw te halen is. Bijvoorbeeld door 2 of 3 versies met andere belichtingscorrectie te blenden. Als je daarin bedreven bent of wordt, is het waarschijnlijk niet eens moeilijker of meer werk dan een grijsfilter met verloop te monteren... wel goedkoper.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Perfecte lens. Ik werk nu 3 maanden ermee en voordien met 12-24. Wat een enorm verschil en had veel eerder moeten omschakelen.
                          'Nadeel' is idd de filterhouder. Mij is alleen de LEE bekend, maar die is dan ook kwalitatief goed afgestemd op de 14-24. Niet twijfelen. Het doet even pijn, maar dan heb je er ook voor jaren heel veel plezier van en bij het bekijken van je reaultaten zal dat ook steeds zijn!

                          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikkor 14-24mm f2.8 - filters monteren

                            even kijken op net naar Hitech maar helaas zelfde prijsklasse.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikkor 14-24mm f2.8 - filters monteren

                              Oorspronkelijk geplaatst door triple4 Bekijk bericht
                              even kijken op net naar Hitech maar helaas zelfde prijsklasse.
                              Ik ga het es bekijken Ik weet niet of dit het merk was dat op de Imaging Days ook te zien was (ze gingen me de info per mail doorsturen, en ik ben de naam zelf kwijt...). Daar was een houder een €75 maar de filters waren ook prijzig (€200+).

                              Comment

                              Working...
                              X