Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS-1D C of EOS-1D X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS-1D C of EOS-1D X

    voor welke zouden jullie gaan EOS-1D C of EOS-1D X
    En waarom?
    Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
    flickr Blog Facebook

  • #2
    Re: EOS-1D C of EOS-1D X

    Als je in 4K resolutie wil filmen, dan moet je de 1Dc kopen, als dat niet nodig is, koop dan maar de 1Dx, die is toch een heel stuk goedkoper.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: EOS-1D C of EOS-1D X

      Zijn twee heel verschillende toestellen. C versie is gericht op video
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: EOS-1D C of EOS-1D X

        ik doe vooral sport fotografie dus zouden jullie 1DX zeggen maar ik film ook wel wat dus is de C dan weer beter ? of beste de X voor sportfotografie hebben?
        Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
        flickr Blog Facebook

        Comment


        • #5
          Re: EOS-1D C of EOS-1D X

          In principe zijn het dezelfde camera's, alleen is de "C" nog meer gericht op video, daarmee kan je filmen in een nog hogere resolutie.
          Voor sportfotografie zijn ze gelijk (dezelfde AF, dezelfde sensor...).

          Je kan ook wachten op de 7D MKII, die heeft een AF-systeem dat volgens de specificaties nog iets beter is dan dat van de 1Dx (en 1Dc).
          Die kost ook een flink stuk minder dan een 1D.
          Die 7D MKII heeft voor video een beter AF systeem dan de 1Dx en 1Dc.

          Maar als het budget echt geen rol speelt, koop dan gerust de 1Dc, of je sportfoto's daar beter mee worden ten opzichte van de 1Dx of zelfs de nieuwe 7D MKII, dat valt te betwijfelen.
          Het enige verschil tussen de 1Dx en de "c" is de 4K video, maar dat had ik hier boven al vermeld.
          Voor die 4K heb je ook een andere monitor nodig, en als je die bestanden wil bewerken (verwerken) dan heb je ook een heel snelle computer nodig (toch als het een beetje vooruit moet gaan).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: EOS-1D C of EOS-1D X

            hoe komt het eigenlijk dat die 7D MKII in verhouding toch zo goed koop is (ten opzichten van de 1DX en de 7D KMII)
            Ik heb de 70D maar als ik met de 7DKMIII trek is dat toch al een groot verschil van snelheid van scherp stellen enzo hoe komt dit ? want er zit de zelfde processor in enzo
            Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
            flickr Blog Facebook

            Comment


            • #7
              Re: EOS-1D C of EOS-1D X

              Oorspronkelijk geplaatst door stijng Bekijk bericht
              hoe komt het eigenlijk dat die 7D MKII in verhouding toch zo goed koop is (ten opzichten van de 1DX en de 7D KMII)
              Ik heb de 70D maar als ik met de 7DKMIII trek is dat toch al een groot verschil van snelheid van scherp stellen enzo hoe komt dit ? want er zit de zelfde processor in enzo
              Daar zijn verschillende redenen voor.
              Als ze iets maken dat zo betrouwbaar mogelijk moet kunnen blijven werken onder alle mogelijke omstandigheden, dan kost dat meer.
              Elk mechanisch onderdeeltje dat tijdens de levensduur van de camera constant wordt gebruikt moet dan degelijker worden gebouwd, en dat moet ook nog allemaal getest worden.
              Een schakelaartje dat in de standaard uitvoering bijvoorbeeld 100.000 keren moet kunnen schakelen zal goedkoper zijn dan eentje dat 200.000 keer moet kunnen blijven werken.
              Daardoor wordt die camera duurder, maar omdat die duurder is worden er minder van verkocht, als er minder stuks worden verkocht, dan stijgt de prijs van de onderdelen (bij grote aantallen gaan de prijzen altijd naar beneden).
              De productie van grote aantallen zal doorgaans ook efficiënter gebeuren (minder werkuren per geproduceerd apparaat).
              En als er minder stuks worden verkocht, dan zijn ook de ontwerpkosten per camera duurder.

              Er zit ook nog een stuk marketing bij, dat allemaal bij elkaar maakt dat het "topmodel" altijd wel een heel stuk duurder is dan een "lager" model (dat zie je bij auto's ook).


              Wat het verschil in AF tussen een 70D en de 7D MKII betreft, in de 70D zit een simpeler AF systeem, dat maakt het verschil in AF-snelheid, met de beeldsensor heeft dat niets te maken.
              De 7D MKII heeft zelfs meer cross-type AF punten dan de 1Dx, en de AF punten zitten ook over een groter deel van het beeld verdeeld.
              In live view is het wel de beeldsensor, samen met de processor en de firmware die ervoor zorgt dat die sneller is bij de 7D MKII in vergelijking met de 70D.

              Is een 1Dx 3 keer beter dan een 7D MKII?
              Nee, het is niet omdat die 3 keer meer kost dat die ook 3 keer beter is.
              Maar de 1Dx heeft wel een full-frame sensor, het sluitermechanisme zou nog langer mee moeten gaan, er zit een veel grotere accu in....
              Als de omstandigheden heel slecht zijn dan zal de 1D nog iets betere beelden afleveren dan de 7D MKII, maar zolang de omstandigheden nog redelijk zijn zal je met een 7D MKII ook mooie foto's kunnen maken.
              De limieten van de 1Dx liggen gewoon nog iets verder, maar of je die ook altijd nodig hebt, dat is een andere zaak.
              Heel wat mensen steken hun camera weg zodra er een druppeltje regen valt, met de 1Dx en de 7D MKII kan je blijven fotograferen als er de juiste lenzen op worden gebruikt (de 7D MKII zou volgens de gegeven even goed tegen regen moeten kunnen als een 1Dx).
              Als ze mij zien fotograferen met de 1Dx in de gietende regen, dan wordt er geregeld gevraagd of die daar wel tegen kan.
              Mijn antwoord is dan nog steeds "ja", omdat ik er nog geen problemen mee heb gehad (met de 70-300L heb ik wel een probleem gehad, maar de 70-200 f2,8 durf ik gerust te gebruiken in de regen als die op de 1Dx zit).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                bedoel dat ik al met de 5D MKIII heb getrokken de nieuwe 7D nog niet
                Canon EOS 70D, Canon EF 70-200mm f/2.8L , Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6, Canon EF-S 18-55 IS
                flickr Blog Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                  Oorspronkelijk geplaatst door stijng Bekijk bericht
                  bedoel dat ik al met de 5D MKIII heb getrokken de nieuwe 7D nog niet
                  De AF van de 5D MKIII komt voor een groot deel overeen met die van de 1Dx, alleen de tracking-AF van de 1Dx is een stuk beter.
                  Maar bij de 7D MKII zou die tracking AF ook ongeveer hetzelfde moeten werken als bij de 1Dx.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                    Bart, je gaat hier toch niet gaan schrijven dat de AF van de nieuwe 7DmkII beter zou worden dan de nu bestaande 1Dx toch ???
                    Het is niet omdat hij meer AF punten heeft dat de AF beter is hé.
                    IDx (en 1Dc) is nog steeds de enige camera bij Canon die een aparte processor gebruikt om de AF aan te sturen, daarmee ook dat deze zo razendsnel is.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Bart, je gaat hier toch niet gaan schrijven dat de AF van de nieuwe 7DmkII beter zou worden dan de nu bestaande 1Dx toch ???
                      Het is niet omdat hij meer AF punten heeft dat de AF beter is hé.
                      IDx (en 1Dc) is nog steeds de enige camera bij Canon die een aparte processor gebruikt om de AF aan te sturen, daarmee ook dat deze zo razendsnel is.

                      grts
                      Sieg
                      De 7DII heeft toch ook 2 processoren? DUAL DIGIC 6.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                        Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                        De 7DII heeft toch ook 2 processoren? DUAL DIGIC 6.
                        De 1Dx heeft er 3

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          De 1Dx heeft er 3

                          grts
                          Sieg
                          De 7DII heeft 2 digic 6, de 1Dx 2 digic 5+ en 1 digic 4
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                            Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                            De 7DII heeft 2 digic 6, de 1Dx 2 digic 5+ en 1 digic 4
                            Inderdaad en dat bedoel ik, de digic 4 wordt enkel gebruikt om de AF mee te sturen en dat maakt een heel verschil.
                            En uiteraard ook logisch dat er veel verschil zal zitten tussen een toestel van 6000€ en eentje van 1600€ toch ?

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS-1D C of EOS-1D X

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Inderdaad en dat bedoel ik, de digic 4 wordt enkel gebruikt om de AF mee te sturen en dat maakt een heel verschil.
                              En uiteraard ook logisch dat er veel verschil zal zitten tussen een toestel van 6000€ en eentje van 1600€ toch ?

                              grts
                              Sieg
                              De evolutie in DIGIC bekijkende kan het zeker goed zijn dat 2 DIGIC6 meer processing power hebben dan de 3 DIGICs van de 1Dx. Zo is bv (via wikipedia) de DIGIC 5+ een goede 17X sneller dan de DIGIC4.
                              Niet dat dit altijd een perfecte waardemeter is maar het geeft een goed beeld.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                              Comment

                              Working...
                              X