Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

    Regelmatig struin ik 'Aangeboden' en 'Gezocht' op en vaak komen bij mij toch serieuze vragen boven.
    Regelmatig, en daar duid ik wel eerder op abnormaal veel, is er plots een totale uitverkoop van fotomateriaal.
    De redenen die dan gegeven wordt is bv: 'Wegens stopzetting van de hobby' of 'Wegens verkeerde inschatting, keuze'.
    Als je dan ziet over wel geïnvesteerd bedrag het dan gaat dan frons ik me wel de wenkbrauwen.
    Nu, ik weet ook wel dat tussen al die aanbiedingen er wel zitten waarbij de vlag de lading dekt en die personen dienen zich bij dit topic dan ook niet geviseerd te voelen, trouwens niemand.
    Dat je eventueel in de fotografie een andere richting uit gaat, daar kan ik van op aan, trouwens dit lijkt me heel normaal. Je begint in fotografie en de speelruimte is dan heel groot, totdat je je echt thuis voelt in een bepaald onderdeel en dan is er inderdaad materiaalverschuiving.
    Maar ik zie me niet van dag op dag de hele glaswinkel weg te halen en de dag nadien te starten met een nieuwe hobby 'vissen zonder visoog'
    Evenmin zie ik me, indien ik toch de stap zou zetten, het beste, grootste en meest komplete aan te schaffen niet wetende, beseffende dat je op walvissen niet kan vissen en dat dit met aprildinges ook niet vlot gaat. Dat je voor tonijn wel iets ander materiaal moet hebben dan voor tilapia.

    Ik weet het niet, maar, zoals de openingszin meldt, rare gevoelens en vaak heel veel vragen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

    Bij mij komen die vragen ook op. Maar natuurlijk, wat een ander doet zijn mijn zaken niet. Al heb ik toch de indruk dat sommigen niet goed bezinnen voor ze beginnen. Er zijn er ook die altijd iets anders en nieuws willen of het allernieuwste op de markt willen, waarom weet ik niet. Dat moet dan vooral een duur grapje worden. Maar een ander zijn rekening maken doe ik evenmin. Ik hoorde hieromtrent onlangs bij de invoering van de iPhone6 een dame die in de rij stond vertellen bij de introductieverkoop van het nieuwtje bij ons, dat zij steeds als één van de eersten het nieuwste model wil hebben. Het vorige verkoopt ze dan... Maar ik zou dan eens willen weten wat de restwaarde van haar vorige Phone dan wel is. Verlies doe je daar in elk geval op. Misschien een hobby..., en een hobby kost veel geld of wie weet, één of andere vreemde aandoening om nog niet van ziekte te spreken.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

      Er zijn er ook die om andere redenen hun hobby stoppen.
      Had ook een Dslr en lenzen, het meeste van de hand gedaan en een compacter toestel gekocht.
      Wegens stopzetting van een hobby -reden- ik heb een statief nodig om mij zelf recht te houden als ik ga wandelen.
      Laat staan dat ik dan nog van lenzen ga wisselen

      En ja een, beginner moet op zoek naar waar zijn/haar interesse liggen in de hobby fotografie.
      Kan zijn dat je eenmaal een toestel met lenzen hebt je de verkeerde keuze gemaakt hebt.
      En daar kan dan een ander beginner een koopje uit slaan bij aangeboden

      Comment


      • #4
        Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

        Verwijderd
        Last edited by Guest17; 9 oktober 2014, 08:52.

        Comment


        • #5
          Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

          Of de motieven die vermeld worden waar zijn is nog maar de vraag.

          Maar inderdaad, je zou verwonderd zijn met welk gemak sommigen duizenden euro's uitgeven aan hobby's om het na een paar weken soms al te laten beschimmelen in de kast.

          En je ziet het overal hoor. Amateur zondags wielerterroristen met carbonfietsen van 7000€, een D4 kopen voor familiefotootjes, een iPhone om af en toe eens te SMSen, een pick-up truck om eens een zak zand te gaan halen in den brico,...

          Laat de mensen toch zelf hun keuzes maken, het doet de economie draaien, en wat moet je anders met je geld... Iedereen heeft toch het recht om eens wat geld te verkwisten?
          Niet iedereen heeft kinderen om het aan weg te geven

          Comment


          • #6
            Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

            Ik heb hier niet de bedoeling andermans rekening te maken hoor. Ook moet hier niemand zich proberen te verduidelijken van het waarom. Waar het vaak het raarst is, is dat velen enkel registreren om dan alles te verkopen onder het mom, alles weg wegens ...
            Ook ik koop en verkoop en gelukkig heb ik een voor mij (persoonlijk) aanvaardbare reden.
            Niet iedereen heeft kinderen om het aan weg te geven
            Euh, ik ben kandidaat voor die personen. Scheelt een pak mails, ... want ik ga nu echt niet dis***eren of ik iets minder of meer kan krijgen. EN ik stel ook geen vragen, maar ge moogt dat niet doen omdat je ... overleden is en in Afrika niet alles vlot verloopt en dat dat het best gaat met Union Western of zoiets en dat je mijn bankgegevens nodig hebt ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

              Wat me al wel verschillende keren is opgevallen is dat men bij aanbiedingen natuurlijk de een of de andere reden opgeeft voor de verkoop. Maar als men dan gaat zien naar de historie van betreffende persoon ziet men dat deze niets anders doet dan zich ophouden in " aangeboden " en " gezocht ". Dus zeg maar een handeltje opzet. Niets op tegen uiteraard.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                ..... Maar als men dan gaat zien naar de historie van betreffende persoon ziet men dat deze niets anders doet dan zich ophouden in " aangeboden " en " gezocht ". Dus zeg maar een handeltje opzet. Niets op tegen uiteraard.
                wel op tegen:
                tja...ik weet er zo een stuk of 15 hoor.
                meld het ook regelmatig aan de MODS.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                  En dan krijg je het antwoord dat ik altijd geef: het is perfect legaal zich alleen op te houden in Aangeboden/Gezocht. Je kunt er zelfs "senior member" in worden, want in tegenstelling tot ChitChat en Testforum, neemt je aantal posts toe. Ik ben daar persoonlijk geen voorstander van, maar zo zit het systeem nu eenmaal in mekaar.
                  Eén van mijn collega-Mods sprak ooit de wijze woorden: bezorg mij eens het handelsregisternummer van die of die persoon in Aangeboden, en ik zal 'm als een handelaar beschouwen. Anders niet.
                  Persoonlijk koop ik nooit van iemand die zich speciaal voor dit doel bij BD registreert, maar ik neem ook aan dat Aangeboden/Gezocht één van de grote "magneten" van BelgiumDigital is. Zo ken ik verschillende leden die via Aangeboden/Gezocht geïntroduceerd zijn bij BD, en die blijven hangen zijn.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    ......Eén van mijn collega-Mods sprak ooit de wijze woorden: bezorg mij eens het handelsregisternummer van die of die persoon in Aangeboden, en ik zal 'm als een handelaar beschouwen. Anders niet.
                    lucratieve handelaren zijn meestal niet ingeschreven..!
                    ---
                    Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                      -----
                      Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:48.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                        En als privaat handel in "aangeboden" of "gezocht" niet mag, dan gaat dat onderdeel van het forum héél rap dood zijn.
                        Ik zie trouwens moreel geen enkel verschil tussen iemand die enkel op het forum zit voor de topics "aangeboden" en gezocht, en mensen die bijvoorbeeld enkel in de beginnershoek zitten om bij te leren. De ene vergaart geld door er iets voor te doen en de ander vergaart kennis door er iets voor te doen.
                        Beide geven ook iets terug aan het forum. De ene een "magazijn-vulling" aan goedkopere 2de hands materialen voor de fotografen die dat maetriaal zoeken, en de andere de mogelijke interactie die er voor zorgt dat anderen misschien iets bijleren.

                        Zonder namen te willen noemen ken ik mensen hier op het forum die ondanks hun alomtegenwoordige aanwezigheid minder bijdragen :-)
                        Last edited by Jinkx; 9 oktober 2014, 09:18.
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                          En als privaat handel in "aangeboden" of "gezocht" niet mag, dan gaat dat onderdeel van het forum héél rap dood zijn.
                          helemaal mee eens, alleen het woordje lucratief maak hier het verschil voor mij.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                            Wel dat is dan een forumregel waar ik het niet mee eens ben.
                            Ik ben van het idee dat dat een gezonde marktwerking in de hand werkt en de tweedehandsprijzen drukt, wat voor de kopers alleen maar een goede zaak is.
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment


                            • #15
                              Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                              Wel dat is dan een forumregel waar ik het niet mee eens ben.
                              maar je bent er wel mee akkoord gegaan toch..?:
                              ----
                              1.5.3 Geen discussie over forumregels, moderatie en forumbeheer

                              De forumregels en de gebruikersovereenkomst kan je vóór het registreren nalezen. Bij je registratie op het forum ben je hier automatisch mee akkoord gegaan.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X