Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery grip voor Nikon D7000 Jupio of origineel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Battery grip voor Nikon D7000 Jupio of origineel?

    Goedenavond allemaal

    Ik zou m'n Nikon D7000 graag uitbreiden met een Battery grip.
    Ik heb veel goede reviews gezien over de Jupio variant voor €75 (3jaar garantie )
    Het origineel van Nikon kost het 3 voudige, namelijk € 235. (2 jaar garantie )

    Heeft er iemand ervaring met accesoires van Jupio en meer bepaald de battery grip? Zouden jullie het origineel aanraden of de variant van Jupio?
    Mijn vakgebied is sportfotografie, dus het is met name belangrijk dat de grip het signaal goed doorgeeft zodat ik aan 6bps kan schieten.

    Bedankt!
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: Battery grip voor Nikon D7000 Jupio of origineel?

    jupio staat in art en craft voor 56 euro, met afstandsbediening.
    heb de mijne een kleine maand nu...
    alles marcheerd, zeker geen probleem met signaal of zo, juist afstandsbediening werkt soms niet( of ligt dat aan mij, moet ik nog eens uitzoeken)
    juist de cursor-knop voor scherpstelpunt aan te passen is écht wennen, niet echt ideaal zou ik zeggen....
    maar voor die prijs vind ik het dik ok
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Battery grip voor Nikon D7000 Jupio of origineel?

      Ik heb me laten vertellen dat er soms problemen zijn met het correct doorgeven van de lading van de batterij. Maar ik heb het nog niet getest.

      Ik had vroeger de Jupio voor de D3100 en die werkte wel ok. Na een tijdje reageerde de ontspanknop op de grip echter niet meer. Vaak is het zo dat goedkope oplossingen na verloop van tijd meer gaan kosten dan wanneer je meteen zou investeren in een merk eigen product. Dit is namelijk specifiek hiervoor ontwikkeld en de kwaliteit is dan ook wat je van een Nikon product mag verwachten.

      Comment


      • #4
        Re: Battery grip voor Nikon D7000 Jupio of origineel?

        Dag Gregory

        Ik kocht voor mijn D7000 ook een Jupiogrip. Daar was iets heel raars mee aan de hand: hij herkende de extra batterij niet!
        Ik ben naar de winkel teruggekeerd, daar hebben we alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd jupiobatterijen - vs nikon batterijen...probleem bleef bestaan.
        De winkelier wou onmiddelijk de Jupiogrip vervangen, maar ik heb toen toch maar voor de originele Nikongrip gekozen. Probleem opgelost!
        Diezelfde week kreeg ik nog een Nikongrip (verjaardag) Ik wil hem gerust wegdoen. Hij is niet gebruikt, originele doos, alle accesoires voorhanden enz. Ik vraag er 145€ voor.
        BD -groet. Beesee

        Comment


        • #5
          Re: Battery grip voor Nikon D7000 Jupio of origineel?

          Om mensen die ooit een Jupio willen aanschaffen voor sport te helpen: Niet doen. Ik had er één in A&C gekocht maar deze gaf in burst mode na 15 opnames een vals contact. Binnen gedaan en een nieuwe gekregen, meteen in de winkel opnieuw getest en daar hetzelfde probleem. Na enkele burst opnames viel het contact weer uit. De camera kreeg geen signaal door ( met enkel batterij in de grip) en het was bijgevolg gedaan met fotograferen voor enkele seconden. ( tot de camera terug was opgestart) Ik heb dan tegen vermindering het origineel van Nikon kunnen aankopen. Hier nog geen problemen mee gehad.

          Conclusie: merk eigen accesoires lijken mij de beste keuze.
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

          Comment

          Working...
          X