Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen op locatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen op locatie

    Daar ik al een paar keer de vraag heb gekregen om kinderen te fotograferen bij de klanten thuis en nu wil ik eens uitkijken wat mij dit gaat kosten aan materiaal en wat ik het beste ga aankopen.
    Ik had gedacht aan een achtergrondscherm, studioflitsen die flexibel zijn en eventueel een lichtmeter.
    Ik heb tot hiertoe altijd al buiten gefotografeerd met de nikon d7100 en de sb600. ook voor huwelijksreportages gebruik ik dit.
    Heb al veel informatie opgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil er in het begin geen €1000 aan besteden, mocht dit niet lukken. Ik ben een leek wat betreft studiofotografie.
    De sets van elinchrome lijken mij wel wat , maar zijn toch wat prijziger. Ook de sets van Menik lijken me wel wat.

  • #2
    Re: flitsen op locatie

    ikzelf werk met D7100, phottix strato ii , heb 5 flitsers , 2 SB600 en 3 goedkope van 50€ per stuk !! (werken evengoed). zeer betrouwbaar en zeer makkelijk. mijn ondervinding is zoals ik het altijd doe en dat is handmatig. want ttl is voor mij persoonlijk steeds veel te hard licht. dus heel eenvoudig, de transmitter op je flitsschoen en zoveel ontvangers je zelf maar wilt afstand tot 100 m, heb zelf al gewerkt tot 50m afstand en probleemloos ! en aangezien je op verschillende kanalen kan zenden en ontvangen, kan je dus ook instellen welke flitsers op welk kanaal moeten reageren.
    paraplu's , houders en statieven heb ik bij camera express gekocht alles zeer goedkoop. heb nu eventjes gekeken, verschillende nog steeds rond 15 € per stuk, ook mijn statieven.