Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen op locatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen op locatie

    Daar ik al een paar keer de vraag heb gekregen om kinderen te fotograferen bij de klanten thuis en nu wil ik eens uitkijken wat mij dit gaat kosten aan materiaal en wat ik het beste ga aankopen.
    Ik had gedacht aan een achtergrondscherm, studioflitsen die flexibel zijn en eventueel een lichtmeter.
    Ik heb tot hiertoe altijd al buiten gefotografeerd met de nikon d7100 en de sb600. ook voor huwelijksreportages gebruik ik dit.
    Heb al veel informatie opgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil er in het begin geen €1000 aan besteden, mocht dit niet lukken. Ik ben een leek wat betreft studiofotografie.
    De sets van elinchrome lijken mij wel wat , maar zijn toch wat prijziger. Ook de sets van Menik lijken me wel wat.

  • #2
    Re: flitsen op locatie

    ikzelf werk met D7100, phottix strato ii , heb 5 flitsers , 2 SB600 en 3 goedkope van 50€ per stuk !! (werken evengoed). zeer betrouwbaar en zeer makkelijk. mijn ondervinding is zoals ik het altijd doe en dat is handmatig. want ttl is voor mij persoonlijk steeds veel te hard licht. dus heel eenvoudig, de transmitter op je flitsschoen en zoveel ontvangers je zelf maar wilt afstand tot 100 m, heb zelf al gewerkt tot 50m afstand en probleemloos ! en aangezien je op verschillende kanalen kan zenden en ontvangen, kan je dus ook instellen welke flitsers op welk kanaal moeten reageren.
    paraplu's , houders en statieven heb ik bij camera express gekocht alles zeer goedkoop. heb nu eventjes gekeken, verschillende nog steeds rond 15 € per stuk, ook mijn statieven.
    ik kan u zeggen dat deze perfect werken , zeker om te proberen of portret voor jou wel iets is. ook heb ik zelf lampen voor constant licht 15 € per stuk, ik zou aanraden voor 75 W voor voldoende licht. maar heb wel voorkeur voor flits die toch nog meer licht voor scherpere foto's geven .
    gr, JOHAN , nikon D90, D7100

    Comment


    • #3
      Re: flitsen op locatie

      Ik ben al uren zoet geweest met alles te vergelijken en mijn voorkeur gaat toch uit naar elinchrom. Ik ben alleen aan het twijfelen tussen 200 of 400 watt.Voor het prijsverschil moet ik het niet laten, maar ik denk dat 2 x 400watt te veel gaat zijn.
      Waaromhebben ze geen setjes met 200 en 400 watt gecombineerd. Dit zou voor velen een oplossing kunnen zijn.
      Er bestaat wel een elinchrom d-lite rx 2/4 to go set, maar dat is met paraplu's en geen softboxen.
      Of zie ik het allemaal te groot ( vooral voor op verplaatsing)en moet ik toch gaan voor extra sb600 of 900 met softbox? Maar zijn die softboxen dan groot genoeg om een persoon helemaal te belichten?

      Comment


      • #4
        Re: flitsen op locatie

        Ga eens een kijkje nemen op onze website http://www.strobistworkshops.be.
        De foto op de homepage is belicht met 1 SB-28 flitser (tweedehands gekocht voor 90 euro) en 1 simpel doorschietparapluutje van 1 meter (10 euro op ebay).
        Denk toch dat dit model correct en volledig belicht is...

        Grz. Peter
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #5
          Re: flitsen op locatie

          Twee flitsers met zelfde vermogen vind ik handiger dan gemixte vermogens.
          Zoals Pete zegt.....met 1 of enkele speedlights kan je veel.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: flitsen op locatie

            Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
            Ik ben al uren zoet geweest met alles te vergelijken en mijn voorkeur gaat toch uit naar elinchrom. Ik ben alleen aan het twijfelen tussen 200 of 400 watt.Voor het prijsverschil moet ik het niet laten, maar ik denk dat 2 x 400watt te veel gaat zijn.
            Waaromhebben ze geen setjes met 200 en 400 watt gecombineerd. Dit zou voor velen een oplossing kunnen zijn.
            Er bestaat wel een elinchrom d-lite rx 2/4 to go set, maar dat is met paraplu's en geen softboxen.
            Of zie ik het allemaal te groot ( vooral voor op verplaatsing)en moet ik toch gaan voor extra sb600 of 900 met softbox? Maar zijn die softboxen dan groot genoeg om een persoon helemaal te belichten?
            400 Ws en maar 1 stop meer dan 200 Ws
            Wanneer je buiten in volle zon werkt is 400 Ws in sommige gevallen zelfs nog te weinig.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: flitsen op locatie

              wow pete, knappe foto.

              Comment


              • #8
                Re: flitsen op locatie

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                400 Ws en maar 1 stop meer dan 200 Ws
                Wanneer je buiten in volle zon werkt is 400 Ws in sommige gevallen zelfs nog te weinig.
                Het is alleen om binnen te fotograferen bij andere mensen thuis, dus dikwijls ben je beperkt in plaats.

                Comment


                • #9
                  Re: flitsen op locatie

                  Ben eens wat gaan opzoeken wat de verschillen zijn tussen een softbox en een paraplu, omdat ik eerst niet had gedacht aan de aankoop van een paraplu , tot ik de foto had gezien van pete en deze belichting schitterend vind.
                  Eigenlijk denk ik dt het beter is als ik mij een paraplu('s) ga aanschaffen, ook omdat dit veel handiger is op verplaatsing.
                  Naar welke merken kan ik dan best uitkijken?
                  Stel dat er meerdere personen op de foto moeten, ( vb. 4) hoeveel heb ik er dan nodig? of kom ik toe met één, omdat en shoot through paraplu het licht meer verspreid dan een softbox.

                  Comment


                  • #10
                    Je kunt natuurlijk ook zo'n d-Lite togo 2/4 nemen en een extra softbox erbij. De portalights (sb 60x60 uit de togo set) zijn los verkrijgbaar.

                    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsen op locatie

                      Ik doe regelmatig wat je van plan bent. Ik gebruik hier reportage flitsers voor. Meestal met softbox( opvouwbaar type) makkelijker om het licht te controleren in een living. Heb enkele opvouwbare achtergronden van lastolite, zijn ook goedkopere. Gebruik meestal 2-3 flitsen soms meer en soms minder
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitsen op locatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                        Ik doe regelmatig wat je van plan bent. Ik gebruik hier reportage flitsers voor. Meestal met softbox( opvouwbaar type) makkelijker om het licht te controleren in een living. Heb enkele opvouwbare achtergronden van lastolite, zijn ook goedkopere. Gebruik meestal 2-3 flitsen soms meer en soms minder
                        van welk merk zijn deze reportage flitsers en hoeveel watt zijn deze? Hoe groot zijn uw opvouwbare achtergronden? Gebruik jij een lichtmeter?
                        Ik was eigenlijk van plan om elinchrom d-lite rx 2/4 aan te schaffen, omdat paraplu's makkelijker zijn. Zou dan nadien nog kunnen bekijken of ik een softbox bijkoop. Weet niet of ik hier goed aan doe?
                        Achtergronden en lichtmeter moet ik nog eens bekijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitsen op locatie

                          Denk dat de achtergrond 1,8m op 1.5 of zo is.
                          Flitsers zijn 2x canon 1 yongnuo ttl en een manuele godox. Richtgetal ergens tussen 38 en 60. Een lichtmeter gebruik ik soms.
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: flitsen op locatie

                            Elinchrom 2x BXRI 250 aanschaffen



                            Meer dan zwaar genoeg.
                            Ik moet voor reportages bij mensen thuis vaak 1 a 2 stops filters plaatsen in mijn softbox om de gewenste zachte lichtopbrengst te bekomen.
                            De portalite softboxen zijn zo goed als onbruikbaar. hiervoor zul je een ander alternatief voor moeten aanschaffen.
                            Een 70cm deep octa bv zeer tevreden van.
                            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                            Comment


                            • #15
                              Kijk eens op www.de-aap.nl/shop. Als je met hen contact opneemt, krijg je een eerlijk advies en prijzen zijn marktconform. Kunnen je ook goed uitleggen waarom Elinchrom duurder lijkt.

                              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                              Comment

                              Working...
                              X