Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The White Domes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The White Domes

    Een nog zo goed als onontgonnen gebied vonden we afgelopen april in de buurt van Hilldale, Utah. Via een slechte dirt road, een hike door Water Canyon (een beetje te vergelijken met The Subway in Zion NP) en na het overwinnen van 700 bijzonder steile hoogtemeters kwamen we in een waanzinnig mooi landschap terecht: The White Domes.
    Meer info op www.kalamantravel.com (blog van 6 april 2014).


  • #2
    Re: The White Domes

    Ook heel mooi met die lijntjes, je hebt oog voor compositie
    Toch is hier de lucht abnormaal gepolariseerd naar mijn smaak

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: The White Domes

      Ik hou normaal gezien wel van gepolariseerde luchten, maar deze is toch iets te donker bovenaan voor mij ook, voor de rest mooie foto
      Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

      Comment


      • #4
        Re: The White Domes

        Ik heb achteraf de lucht niet meer donkerder gemaakt, wél een pola gebruikt. De foto's die ik nam gaven immers geenszins de werkelijkheid weer, allicht te wijten door het bijzonder felle contrast tussen staalblauwe, "pal-op-de-middag" april-lucht en de "White" Domes... Pas met een pola kreeg ik een foto die de werkelijkheid veel meer weergaf. Ik kan er echter wél inkomen dat het nu misschien nét iets te donker is...

        Comment


        • #5
          Re: The White Domes

          beetje tè die blauwe lucht, maar toch wel mooi.
          wat zullen die filmsterren daar hebben genoten tijdens het opnemen van de film The Professionals.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: The White Domes

            Was dit niet in Valley of Fire, Bouk? Logistiek is het echt zo goed als onmogelijk om filmopnames te maken bij The White Domes...
            Kilometers in de omtrek zijn er geen verharde wegen, je moet eerst een gans stuk door Water Canyon en dan nog eens een bijzonder steile klim van 700m hoogteverschil...
            Last edited by kalaman; 7 oktober 2014, 16:16.

            Comment


            • #7
              Re: The White Domes

              Weer zo'n hele mooie. Wat een landschap en wat een prachtige erosie lijnen!
              (Bedankt voor het weglaten van de handtekening)
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: The White Domes

                Weer een prachtige, met de lijnen heel mooi in de compo.
                Ook bij deze foto is m.i. de lucht te donker, om realistisch te zijn. Maar als je het zo wilt, prima. Het zijn tenslotte jou foto's. Alles mag, wat mij betreft.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: The White Domes

                  Bedankt, Johan .

                  Comment


                  • #10
                    Re: The White Domes

                    Knappe foto van een waarschijlijk fotogenieke plaats?
                    Ik kijk uit naar meer........
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: The White Domes

                      Oorspronkelijk geplaatst door kalaman Bekijk bericht
                      Was dit niet in Valley of Fire, Bouk? Logistiek is het echt zo goed als onmogelijk om filmopnames te maken bij The White Domes...
                      Kilometers in de omtrek zijn er geen verharde wegen, je moet eerst een gans stuk door Water Canyon en dan nog eens een bijzonder steile klim van 700m hoogteverschil...
                      The White Domes area was the location for the 1966 movie The Professionals. This western, starring Lee Marvin, Burt Lancaster and Claudia Cardinale was typical of the 1960s western genre. It was also responsible for the development of the road and access to this remarkable area.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: The White Domes

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        The White Domes area was the location for the 1966 movie The Professionals. This western, starring Lee Marvin, Burt Lancaster and Claudia Cardinale was typical of the 1960s western genre. It was also responsible for the development of the road and access to this remarkable area.
                        grt,bouk.
                        Dit is ook weeral een leuk wist-je-datje...
                        Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: The White Domes

                          @bouk: het was inderdaad The White Domes area, maar wél in Valley of Fire waar er een deel van het park zo noemt ��.
                          Omdat ik niet kon geloven dat er in zo'n afgelegen en logistiek bijzonder moeilijk gebied als de échte White Domes (Canaan Mountain) ooit zou gefilmd zijn heb ik het nog eens opgezocht. De Imdb geeft al direct Valley of Fire en Google geeft als eerste hit een YT-video verwijzend naar én de film én het White Domes gedeelte in VOF. Dat laatste is overigens ook een schitterend gebied maar wel makkelijk toegankelijk vermits het een State Park is. Ik ga vandaag nog eens een topic van VOF proberen te openen... Maar alvast bedankt voor de interesse en betrokkenheid in dit onwaarschijnlijk mooi gebied.

                          Comment

                          Working...
                          X