Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

    Ik vond dat bericht hier juist op facebook en dacht zal die link hier eens plaatsen, is mss nog intersant voor sommige nikon gebruikers.

    Grts S.

    http://www.zdnet.be/nieuws/158262/ni...raak-via-wifi/

  • #2
    Re: Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

    Device pairing zoals met telefoons en carkits lijkt mij toch wel het minste waaraan ze hadden kunnen denken...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

      Beetje sensatie pers hoor.
      Thuis zet je toch ook overal een wachtwoord op, en het staat in de manual.
      Maar ja, wie leest die?
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

        Ik heb hier twee gedachten bij:

        1: Als nikon zijn camera dichtgetimmerd zou afleveren wat wifi betreft zie ik het zo gebeuren dat 80% van de gebruikers dat niet meer geconnecteerd krijgen wegens het niet lezen van de handleiding of gebrek aan basiskennis van het opzetten van een wifi netwerk. Anders kijk maar eens hoeveel mensen in de pc winkel aankomen om hun wifi router te laten instellen, en dan is het nog erg gebeterd met die single connect protocollen de laatste jaren.
        Ik ben er zeker van dat Nikon iets te horen zou krijgen als ze hun wifi vanuit het fabriek zouden beveiligen :-)

        2: Je foto's kunnen inderdaad gestolen worden ALS: je zelf niet de moeite neemt om de beveiliging in orde te stellen, iemand weet dat je daar met een wifi enabled toestel aan het fotograferen bent en de persoon die dat weet je foto's ook bewust wil jatten.
        Als je foto's zoveel waarde hebben dat men de rawfiles uit je camera wil jatten, ga ik er van uit dat je op een dusdanig niveau werkt dat je ook wel de moeite doet om de basis van wifi setup te leren als je met wifi wil werken.
        Een beetje zoals: als je wil dat je wagen niet gestolen wordt, maak hem dan vast. De fabrikant geeft een sleutel mee maar kan hem toch moeilijk op slot komen draaien als je uitstapt.

        Device pairing werkt trouwens niet bij WIFI maar is Bluetooth. En ik wil je een keer *tig Mb files over bluetooth zien pompen :-)
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment


        • #5
          Re: Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

          Verander in het artikel Nikon camera door WiFimodem en je hebt hetzelfde verhaal maar dan hoe onveilig je computers zijn en dat al je bestanden kunnen gestolen worden.

          Nikon levert zijn camera met onbeveiligde WiFi zodat je als gebruiker eenvoudig kan connecteren. Eens dat lukt stel je een beveiliging in... prrobleem opgelost.
          Men kan ook leveren MET beveiliging ingesteld. Resultaat: sommigen hebben problemen met connecteren en de helpdesk/verkoper/fora krijgen een pak vragen omdat het niet werkt.

          Dat niemand de manual leest is geen excuus. De fabrikant treft daar geen schuld, wel de gebruiker die het vertikt enige moeite te doen. We zien hetzelfde op het forum (niet alleen op BD), iemand heeft een probleem en stelt de vraag op een forum. Antwoord: manual, blz. xxx Lijkt mij eerder luiheid of gemakzucht.

          Veel geluk trouwens om van een "moving target" een pak files te downloaden.

          Als ze hier al zo'n probleem maken wat dan te denken van al die smartphones die open en bloot staan. Doe de test maar eens op een drukke locatie.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
            Device pairing werkt trouwens niet bij WIFI maar is Bluetooth. En ik wil je een keer *tig Mb files over bluetooth zien pompen :-)
            Inderdaad, silly me
            Een WEP key zou een haalbaar equivalent zijn (want die kan je nog memoriseren), maar ik heb de moeite niet genomen om de configuratiemogelijkheden op te zoeken.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

              Die veiligheid is inderdaad een put van aandacht. Daarom heb ik op de D750 de wifi uit staan.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #8
                Re: Das ook erg, zou dat zo wel waar zijn?

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Verander in het artikel Nikon camera door WiFimodem en je hebt hetzelfde verhaal maar dan hoe onveilig je computers zijn en dat al je bestanden kunnen gestolen worden.

                Nikon levert zijn camera met onbeveiligde WiFi zodat je als gebruiker eenvoudig kan connecteren. Eens dat lukt stel je een beveiliging in... prrobleem opgelost.
                Men kan ook leveren MET beveiliging ingesteld. Resultaat: sommigen hebben problemen met connecteren en de helpdesk/verkoper/fora krijgen een pak vragen omdat het niet werkt.

                Dat niemand de manual leest is geen excuus. De fabrikant treft daar geen schuld, wel de gebruiker die het vertikt enige moeite te doen. We zien hetzelfde op het forum (niet alleen op BD), iemand heeft een probleem en stelt de vraag op een forum. Antwoord: manual, blz. xxx Lijkt mij eerder luiheid of gemakzucht.

                Veel geluk trouwens om van een "moving target" een pak files te downloaden.

                Als ze hier al zo'n probleem maken wat dan te denken van al die smartphones die open en bloot staan. Doe de test maar eens op een drukke locatie.


                Jinkx en on4bam hebben overschot van gelijk.

                Bovendien wordt tegenwoordig aan negatieve pers meer aandacht besteed dan aan wat dan ook.
                Als de gebruiker het vertikt om de manual te lezen of een inspanning te leveren om de interface van het toestel te kennen en in te stellen, dan is dat een gebruikersfout, en geen fabrikagefout.
                Djeezes ...

                Ginne.
                Not all who wander are lost ...
                EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

                Comment

                Working...
                X