Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liathach.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Liathach.



    Ben tijdje weg geweest van het forum. Ondertussen wel fotootjes blijven nemen.
    Dit is er eentje van een wandeling in Schotland, eind mei 2014.

    Van op de ridge van de Liathach, richting het noorden. Rechts de kam van Beinn Eighe, een andere Schotse Munro. Je kan onderaan de berg net het wandelpad zien dat rond de berg gaat, om er langs de noordkant dan op te raken. Ook eentje van de must-do's in Schotland.




    deze foto op Flickr


    Last edited by Iegienie; 8 oktober 2014, 17:08. Reden: (spelfout in de naam van de berg)
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Liathac.

    Mooie opname maar zou even de regeltjes opnieuw lezen
    Maximum 1024px langste zijde (is nu 1600px)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Liathac.

      zoals gezegd, ben eventjes weg geweest van het forum en was dat regeltje vergeten.
      mijn excuses voor deze vergissing van mijnentwege, ik heb het aangepast - wel voor de rest identiek dezelfde foto, uiteraard.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Liathac.

        Knappe foto die goed de uitgestrektheid van de omgeving weergeeft.
        Wij liepen in juni op het pad dat in de diepte te zien is en het is inderdaad een echte aanrader.
        We zijn niet tot op de top van Beinn Eighe geweest maar tot aan het meer net om de hoek.
        De tocht ernaartoe verliep in een dichte mist en we waren al een aantal ontgoochelde mensen op de terugweg tegengekomen die gehoopt hadden dat de mist zou optrekken maar niet lang genoeg konden wachten.
        Toen wij een half uur aan het meer waren brak de zon door de mist wat resulteerde in een magisch lichtspel zoals je alleen in Schotland (en misschien een paar andere plaatsen) kan meemaken.

        Om maar te zeggen dat de foto me doet verlangen om weer naar Schotland te gaan

        Plaats nog maar een paar van die mooie beelden
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Liathac.

          Mooie diepte door het contrastverschil. Ook de schaduwen van de wolken, mogen er zijn.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Liathac.

            hartelijk bedankt voor de reacties.
            ik zal eens zien of ik nog ergens eentje kan opsnorren uit Schotland. Heel veel heb ik er niet van die reis, want het was niet echt superweer, en bij zo'n dag-Munro tocht is het toch niet echt de bedoeling dat je ergens een uurtje blijft koekeloeren op de juiste lichtcondities.

            beetje weemoedig voor mij, want net een schotse vakantie moeten afzeggen wegens blessureperikelen. Hopelijks in het voorjaar opnieuw, maar dan met een tentje zodat er eens een overnachting boven op een top in zit.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment

            Working...
            X