Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterrensporen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sterrensporen

    Eind september was ik een week in de Haute Provence waar ik onder een zeer donkere hemel tal van astrofoto's heb gemaakt. Meestal deepsky foto's met een telescoop maar ook enkele widefield opnames met mijn canon 6D en een Samyang 14mm f2.8 op f3.2. De sterrensporen zijn het resultaat van 3.5uur continu opnames van 30s @ ISO1600.
    Het gefotografeerd gebied lag rond de meridiaan waardoor de noordelijke en zuidelijke sterren respectievelijk naar boven en onder afbuigen.



    Voor de geïnteresseerden: meer resultaten van het 'astrokamp' zijn hier terug te vinden.

    Groeten,

    Bart

  • #2
    Re: Sterrensporen

    Imposant en een meer dan prachtig beeld. Mooi zo zichtbaar de verschillende afbuigingen.
    Waarom heb je gekozen voor de tak in beeld linksboven? Kon je niet anders?
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sterrensporen

      heel speciaal.
      gr, JOHAN , nikon D90, D7100

      Comment


      • #4
        Re: Sterrensporen

        Foto niet meer zichtbaar...

        IZ.
        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

        Comment


        • #5
          Re: Sterrensporen

          vind het meestal wel mooi en knap gedaan.
          maar hier vind ik het net effe tè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Sterrensporen

            Knap!
            Jammer dat we dat hier ten lande niet (of nauwelijks) kunnen doen... hoe heb je de verschillende beelden gestacked ?
            mvg,
            Luc
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Sterrensporen

              Een onderwerp waar ik totaal geen verstand van heb, maar ik vind het in ieder geval prachtig.
              Ook de link is zeer de moeite van het kijken waard.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Sterrensporen

                ik heb al heel veel foto's gezien van sterrensporen, maar deze springt er zo fantastisch uit. Alles draait altijd rond de noordpool, maar nu eens rond noord- EN zuidpool. mega !

                Je was toevallig toch niet in puimichel ? Ik ben daar een dikke 30 of 35 jaar geleden geweest toen alles nog opgebouwd moest worden. waar is den tijd...

                Je foto's op je site zijn trouwens ook mega-indrukwekkend. vooral ook je planeten, wow !
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Sterrensporen

                  Ben ik de enige die de foto niet kan zien dan? Kan ze alleen zien als ik op het icoontje klik en Openen in Nieuw Tabblad....

                  (en dan is het wel een hele mooie! )

                  IZ.
                  For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                  Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sterrensporen

                    Mooi gedaan maar de strepen mochten voor mijn part wat subtieler
                    Tevens spijtig dat ze niet volledig doorlopen, had een sterker beeld gegeven maar dan had je er natuurlijk nog langer moeten zitten

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sterrensporen

                      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                      Waarom heb je gekozen voor de tak in beeld linksboven? Kon je niet anders?
                      Ik heb die tak daar bewust gekozen omdat ik dacht dat dit de foto ten goede komt. Anders had je één groot oppervlak met alleen maar sterrensporen. Kwestie van smaak...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sterrensporen

                        Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                        Knap!
                        hoe heb je de verschillende beelden gestacked ?
                        Met een handig freeware programma 'startrails' (what's in a name).
                        Het stacken wordt hiermee kinderspel. Je kan ook kiezen om er leuke animaties mee te maken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sterrensporen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          Je was toevallig toch niet in puimichel ?
                          Haha, nee... maar wel een goede gok. Puimichel is gekend onder de astrofotografen.
                          Ik vebleef in de Gite van het domein Grandchamp in de Haute Provence, op de grens van de gemeentes Cruis en Montlaux, ergens tussen Sisteron en Forcalquier.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sterrensporen

                            Goed gedaan maar de strepen mochten mij iets subtieler.
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sterrensporen

                              Indrukwekkend, zeer mooi.
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X