Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Safari Namibië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Safari Namibië

    Ga volgende maand op safari naar Namibië. Fotografeer met Canon 60D en standaardlens Canon 17-85 en Canon 70-300. Raden jullie mij een andere (betere) lens aan of moet dit volstaan?

  • #2
    Re: Safari Namibië

    Inzake brandpunt moet dit volstaan.
    Maar er zou een probleem kunnen rijzen met de lichtsterkte.
    Een maximaal diafragma van f5.6 op 300 mm is heel krap en geeft allicht optisch niet eens de beste resultaten vol open.
    Weet dat de meeste dieren te observeren zijn op momenten dat de zon op- of ondergaat. Net dan heb je nood aan lichtsterkte en een goede scherpte bij vol open diafragma.
    Een 70-300 zoom zal het bij minder licht rap moeten afleggen tegenover een vaste 300 f4, of een 70-200 f2.8 op safari.
    Hou alvast rekening met de beperkingen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Safari Namibië

      In oa Etosha zie je de hele dag door dieren. Het mooiste licht is echter 's morgens, wanneer ze bvb aan de waterpoelen staan.
      Je kan je lenzen vervangen voor beter glaswerk (lichtsterk), zodat je ook bij minder licht actiemomenten nog scherp kan vast leggen.
      Maar ... je kan ook gaan voor een breedhoek (bvb 10-20mm). Met de prachtige landschappen ga je daar veel plezier aan hebben.
      Het hangt er echter allemaal van af wat je wensen/eisen/kwaliteiten zijn op fotografisch vlak.
      Ik heb je hier nog niets zien posten, dus daar hebben we het raden naar ...
      In ieder geval wens ik je een leuke reis en mooie herinneringen van dat prachtig stukje wereld.

      Comment


      • #4
        Re: Safari Namibië

        normaal gezien volstaan uw lenzen voor namibie hangt er ook een beetje vanaf wat je allemaal gaat bezoeken ,ik zelf heb namibie gedaan met de 70-200 f2.8 maar heb deze vervangen voor een F4 waar ik vorige week in kenia veel plezier aan heb beleefd vooral s'morgens volopen op F4 waar ik mijn prime 400mm 5.6 in de tas moest laten zitten
        namibie is ook een land met heel mooie uiterste :zee,woestijnen,maanlandschappen ,sosusvlei en daarom is een breedbeeld zoals kohraya aangeeft ook wel het overwegen waard eventueel een 2dehands die je achteraf terug verkoopt ook aan mijn macrolens heb ik enorm veel plezier gehad ,er zijn enorm veel grote insecten en reptielen te zien ook een pol filter op uw groothoek voor de felle midagzon is een aanrader
        ik ga zeker nog eens terug naar dit prachtige land goede reis en veel plezier.
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

        Comment

        Working...
        X