Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Off camera flitsen met Nikon D5300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Off camera flitsen met Nikon D5300

    hallo,
    ik heb een" Nikon D5300" en een "nissin di866 mark II professional" flitser.

    Nu kan ik met deze camera niet off-camera flitsen daar er geen cls ondersteuning is in de D5300.

    Welke mogelijkheden zijn er om dit wel te bekomen;zowel draadloos of indien het niet anders kan met welke kabels lukt dat wel.Het is voor studiowerk met model.Lange kabel dus!

    Of moet ik nog eenzelfde flitser bijkopen en deze gebruiken als remote? Kost 219 euro en heb dan wel een tweede flitser waardoor meer mogelijkheden natuurlijk.In het menu van deze flister zit wel een scherm waar dit ingesteld kan worden:master en remote schermen.Is wel de duurste optie natuurlijk

    ik heb ook nog een afstandsbediening(trigger) "Hahnel giga t pro II" liggen ,lukt het daar misschien mee?

    Graag wat mogelijke oplossingen aub,dank bij voorbaat!!!

  • #2
    Met je trigger lukt dat denk ikniet, je kan proberen. Anders kan je een zendertje kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Off camera flitsen met Nikon D5300

      Inderdaad ;met trigger lukt het niet,net geprobeerd.Is dat een radio gestuurd zendertje dan???

      Comment


      • #4
        Re: Off camera flitsen met Nikon D5300

        Ja klopt. Schuif je op je hot shoe van de camera en op je flash schuif je dan het ontvangertje.

        Comment


        • #5


          Vbje van zo'n setje. Of die aangeraden is geen idee, zelf geen ervaring met off camera flitsen. Daar zal iemand anders je wel iets goed/beters voor kunnen aanraden.


          Edit: je flits heeft ook een slave functie denk ik, dan kan je je flits trigeren met de ingebouwde flits van de camera.

          Comment


          • #6
            Re: Off camera flitsen met Nikon D5300

            na wat opzoekwerk het volgende ; deze( flash) trigger yongnuo rf-603 ii N3 zou goed moeten zijn voor de D5300.
            Maar hoe stel ik dan de flash nissin di866 dan in? Als master? Dan de rf aanzetten en de di866 zou moeten afgaan dan?
            Iemand ervaring in deze opstelling?

            Comment


            • #7
              Re: Off camera flitsen met Nikon D5300

              Beste,hartelijke dank voor uw tip aangaande de slave functie! heb mijn ingebouwde flits op manueel laagste sterkte gezet en de nissin als slave en..... werkt perfect!!!!
              Het meeflitsen van de cameraflits op lage sterkte stoort voorlopig niet.

              Dikke merci

              grtn Luc

              Comment

              Working...
              X