Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervangen canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervangen canon 450D

    Misschien kunnen jullie mij helpen met tips.
    Ik heb een oude Canon 450D met canon lens 17-55 IS 2.8 en 70-200 IS 4.0.
    Omdat ik het beu was met het sjouwen van lenzen heb ik van de zomer een compactje Sony rx100 m2 gekocht, ik ben daar heel tevreden over. Ze zijn goed genoeg om tussendoor tijdens de vriendinnen/familiedag een paar kiekjes mee te schieten. Maar ook tijdens de bergwandeling, heel ideaal!
    Nu wil ik de oude 450D inruilen voor een nieuwe camera voor grotere evenementen, waarbij snelle autofocus en ruisonderdrukking een belangrijke punt is voor mij.
    Lenzen die ik heb zijn heel goed, toch wil ik rondkijken of het mogelijk is van vergelijkbare kwaliteit een lens van te kopen. Zijn er die überhaupt wel? En zijn ze goed?
    Ik ben niet zo gebonden met het merk van Canon. Zou Sony Alpha beter zijn?
    Ik ben dus aan het oriënteren, het zou ook kunnen dat ik alleen n nieuwe body koop en de lenzen zelf houd.
    Graag lees ik jullie suggesties/tips! Thx.

  • #2
    Re: vervangen canon 450D

    Je hebt prachtige lenzen, dus waarom geen Canon? Het gras is altijd groener
    aan de andere kant, maar dat lijkt maar zo. Met die lenzen koop ik een 700D
    of een 70D, misschien zelfs een tweedehands 7D en ik heb goed materiaal in
    mijn handen. Al zal die 7D misschien iets te groot uitvallen.

    Comment


    • #3
      Re: vervangen canon 450D

      Aan wat voor evenementen denk je? Als ik voor Canon een voorzetje mag geven.

      Sport: Canon 7D (II)
      Concert: Canon 6D

      De 7D kan beide huidige lenzen gewoon blijven gebruiken, de 6D kan niet overweg met de 17-55mm. Tevens heb ik ook een klein beetje naar de prijs gekeken, vandaar dat ik de 5D III niet heb genoemd (deze zou in beide situaties erg goed zijn uiteraard).

      Comment


      • #4
        Re: vervangen canon 450D

        Voor een snelle af denk ik de 7DII van de eerste versie ben ik zeer tevreden en zoals reeds gezegd passen je beide lenzen erop.Hij is ook dan weer beter op hogere versie dan de eerste die zeker niet slecht was(5DmkII is beter en de III ook)

        Comment


        • #5
          Re: vervangen canon 450D

          dank voor jullie reactie, ik kijk nog naar 5D of 7D, of ze niet te zwaar is voor mij, en of ze lekker in mijn handen zit, heb maar kleine vrouwenhanden

          Comment


          • #6
            Re: vervangen canon 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
            dank voor jullie reactie, ik kijk nog naar 5D of 7D, of ze niet te zwaar is voor mij, en of ze lekker in mijn handen zit, heb maar kleine vrouwenhanden
            Mijn vrouw ook en ze gebruikt de 5D met de 70/200f2.8II het meest.

            Comment

            Working...
            X