Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filemaker Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filemaker Pro

    Wil etiketten maken.
    Maar ik kan etiketten die ik bezit niet selecteren.
    Ik krijg een GRIJS vakje en daarin staat "geen labels geïnstalleerd".
    In dit vak zou ik dus mijn geïnstalleerde etiketten (Avery) selecteren maar dat gaat niet.
    Hoe kan ik die installeren??
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Filemaker Pro

    Ik ben niet echt thuis in dat soort zaken, maar Filemaker Pro is een database niet? (Dacht zelfs voor Mac, maar misschien ook wel voor het andere platform (wat was dat ook alweer? ); 't is alleszins één van Apple's vlaggenschepen, maar net met dat soort zaken heb ik me nooit beziggehouden). Als je vanuit een database etiketten wilt afdrukken, moet je voordien een selectie maken (bv adres bevat "Hasselt"); dan zou je enkel die gg te zien moeten krijgen die je wil afdrukken. Een etiket is dan weer niet anders dan een bepaalde layout die een aantal velden bevat.
    Helpt dit? Ik denk alleen maar hardop...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Filemaker Pro

      dan dient je een bestaande layout aan te passen.



      grts
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Filemaker Pro

        Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
        dan dient je een bestaande layout aan te passen.



        grts
        Heb ik ook al gelezen
        Ik zit in de knoei met deze regels:
        Zo gebruikt u etiketafmetingen die overeenkomen met de etiketten waarover u beschikt:

        Selecteer in de keuzelijst Etiketgrootte de etiketcode die overeenkomt met die van uw etiketten.
        FileMaker Pro maakt een lay-out Etiketten die de exacte afmetingen gebruikt van de etiketvellen die u hebt gekozen. Kies bijvoorbeeld Avery 5160 als u FileMaker Pro de afmetingen van dat etiket voor de lay-out wilt laten gebruiken.

        WAAR en HOE ??
        Last edited by theokus; 5 oktober 2014, 10:59.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Filemaker Pro

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik ben niet echt thuis in dat soort zaken, maar Filemaker Pro is een database niet? (Dacht zelfs voor Mac, maar misschien ook wel voor het andere platform (wat was dat ook alweer? ); 't is alleszins één van Apple's vlaggenschepen, maar net met dat soort zaken heb ik me nooit beziggehouden). Als je vanuit een database etiketten wilt afdrukken, moet je voordien een selectie maken (bv adres bevat "Hasselt"); dan zou je enkel die gg te zien moeten krijgen die je wil afdrukken. Een etiket is dan weer niet anders dan een bepaalde layout die een aantal velden bevat.
          Helpt dit? Ik denk alleen maar hardop...
          Klopt allemaal en heb ik gedaan
          Probleem = het etiket en ik heb Avery L7163

          Vanuit Access heb ik een Excel-bestand en dit geïmporteerd in Filemaker > gaat zonder problemen.

          Er zijn andere oplossingen.... Windows draaien op een Mac.... ik ben niet zot he
          Als ik in oktober ga "Mac-cen" dan moet dat vlot marcheren zonder Windows.

          Dit zou ook gaan:


          Er zijn nog andere oplossing door het "verbinden" van databases enz. enz.
          Bijv. deze.:


          Probleem is bij al die oplossingen, dat mocht het ooit fout gaan met de computer dan kan je opnieuw beginnen.
          En dat gebeurt meestal als je alles dringend nodig hebt of moet leveren

          Avery heeft een wizzard maar voor Mac is die niet optimaal.
          Last edited by theokus; 5 oktober 2014, 11:12.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Filemaker Pro

            Ik lees (elders ook, dacht ik) dat je eraan denkt over te schakelen. Met een aantal zaken zal ik je kunnen helpen, met andere (o.m. databases) net niet. Maar inderdaad: niet naar Mac gaan en alsnog Windows (en alle daarbij behorende beveiligingen tegen ongedierte) draaien.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Filemaker Pro

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik lees (elders ook, dacht ik) dat je eraan denkt over te schakelen. Met een aantal zaken zal ik je kunnen helpen, met andere (o.m. databases) net niet. Maar inderdaad: niet naar Mac gaan en alsnog Windows (en alle daarbij behorende beveiligingen tegen ongedierte) draaien.
              Het is voorlopig iet of wat ambetant
              Omdat mijn kennis te beperkt is met die Filemaker Pro
              En Office voor Mac heeft géén database he.

              Nu etiketten maken en printen vanuit Access = dikke miserie.
              Als je van maat verandert kan je helemaal opnieuw beginnen > dus een 'rapport' maken, zo heet dat
              en dat vraagt veel tijd.
              Daarom heeft Avery een "wizzard" die een database of een querry converteert naar de juiste maat van etiket.
              Het geheel verschijnt dan in Word over een aantal pagina's die nodig zijn he.
              In de pagina's kan je dan alles nog eens nakijken enz. enz.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Filemaker Pro

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                (Dacht zelfs voor Mac, maar misschien ook wel voor het andere platform (wat was dat ook alweer? ); 't is alleszins één van Apple's vlaggenschepen, maar net met dat soort zaken heb ik me nooit beziggehouden).
                WINDOOOOOWS..
                alsnog Windows (en alle daarbij behorende beveiligingen tegen ongedierte) draaien.
                hebt ge iets tegen windows ???, start dan ALS MODERATOR daar nen topic over, maar begint niet hier... ik heb de filemaker nog liggen op diskette, en die is eerst uitgebracht in windows, en nadien heeft dieje citroen, ofzoiets, het ingezien dat filemaker goed was en dat ook genomen, dat draaide ik vroeger nog op nen 386 , ( nu niet meer want heb geen databases meer nodig ) dus kan den TS niet helpen, maar dieje comment van dat windows slecht is, daar is hij zeker niks mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Filemaker Pro

                  Hou je aub een beetje koest, of ik moet als Mod optreden, terwijl ik hier als gewone Mac-ker antwoord.
                  Ik weet dat jij ongeveer van mijn leeftijd bent, en wellicht ook al evenlang met computers.
                  Filemaker was zowat het allereerste programma van Apple, uitgebracht als Claris. Ik spreek over lang geleden, hoor. Daarna is het multiplatform geworden.
                  Lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/FileMaker

                  Maar verder heb ikzelf geen enkele ervaring met (of zin in) databases in het algemeen of Filemaker in het bijzonder.


                  Een kleine correctie als je voldoende Engels kent. Filemaker begon effectief als MS-DOS, maar onder de naam Nutshell:
                  Citaat uit een ander engelstalig Wik-artikel:
                  FileMaker began as an MS-DOS-based computer program named Nutshell - developed by Nashoba Systems of Concord, Massachusetts, in the early 1980s. Nutshell was distributed by Leading Edge, an electronics marketer that had recently started selling IBM PC-compatible computers.[1][2]

                  With the introduction of the Macintosh, Nashoba combined the basic data engine with a new forms-based graphical user interface (GUI). Leading Edge was not interested in newer versions, preferring to remain a DOS-only vendor, and kept the Nutshell name. Nashoba found another distributor, Forethought Inc., and introduced the program on the Macintosh platform as FileMaker. When Apple introduced the Macintosh Plus in 1986 the next version of FileMaker was named FileMaker Plus to reflect the new model's name.
                  Verder heb ik hier nergens Windows als slecht bestempeld, maar omdat beide platforms op Mac draaien even ter sprake kwam, maakte ik de opmerking dat ie dan de Windows-kant moest beveiligen tegen ongedierte.
                  Last edited by LesC; 5 oktober 2014, 12:45.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Filemaker Pro

                    treed dan maar op als mod. als dit je verweer is, want ik ben nog niet vergeten dat jij tegen mij hebt gezegd, dat ik nen ban gehad heb " over gecopieerde programma's " waar jij toen in mijn ogen wreed uit den bocht bent gegaan, want ik promootte toen de schoolversie van adobe. ( ik heb alles nog in printscreens liggen : jou "insinuatie" tegen mij enzo . )
                    en alsnog Windows (en alle daarbij behorende beveiligingen tegen ongedierte) draaien.... en op dat andere platform , hoe heette dat ook weer
                    maar ik zal er ook zo ne smiley bijzetten en dan is dat "lachwekkend bedoeld " .
                    ik draai windows, en ik weet dat er nog een ander os is, maar ben dieje naam ook vergeten
                    Sorry als mod, erover. Als je nu ne gewone "bd'er" was , dan had ik daar geen probleem mee, maar als mod, mag je geen zijde nemen voor apple, het "superieure " en windows als "een ongedierte bak"
                    ik heb 1 mac ooit gekocht, en die heb ik naar het stort gedaan.. en verleden week is de macht van ne mac weer eens gebleken :
                    je pakt ne stick in mac en zet die vol met fotos, en dan gooi je die fotos in de vuilbak, en dan steek je dat stikske in ne windows pc, en dan is dat o bytes free, en der staat niks op ?? zij vroeg me of dat stikske kapot was....
                    verborgen bestanden opzetten, en wat blijkt, die zet daar nen hoop verborgen bestanden op, en in die trashes, staan al die fotos. waauw mac

                    Comment


                    • #11
                      Re: Filemaker Pro

                      Maar als ik gelijk heb wat Filemaker betreft, mag je het ook zeggen.

                      Deze post zal ik beschouwen als een op-de-man post op mij als BD-er en collega-fotograaf (dat is wat ons bindt), en niet als een aanval op mij in de functie van Mod, want ik heb er al voor minder dat dit eruit gegooid.
                      Voor de rest richt ik me in deze topic tot vriend Theo, en niet tot jou.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Filemaker Pro

                        Voor mij ligt de doos met ClarisWorks 4.0 voor Windows 95....
                        De inhoud met onder meer: database en presentaties.
                        Is een volledig pakket.
                        Zo zie je maar
                        Ik heb er ooit mee gewerkt.

                        Intussen een externe schijf geformateerd via Exfat.
                        En ben nu data terug aan 't zetten via usb 3.0.
                        Zo kan ik dus die schijf gebruiken op beide systemen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Filemaker Pro

                          Ook ClarisWorks is veel ouder dan v.4, en nogmaals: Origineel Apple (zelfs vroeger dan Mac):


                          Ik heb mijn AppleWorks moeten achterlaten toen Apple Rosetta liet vallen (vanaf Lion). Mijn vrouw draait nog AppleWorks v.6 onder OSX 10.6.8.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Filemaker Pro

                            Heb de oplossing gevonden
                            Een aantal systeembestanden staan op inactief en dan zie je die niet in Filemaker.
                            Je kan die vinden via finder of de verkenner.
                            "C:\Program Files (x86)\FileMaker\FileMaker Pro 13\Extensions\Labels (Inactive)"

                            Het gaat over bestanden die rechtstreeks te maken hebben met etiketten.
                            Je moet dan een kopie maken van zo'n bestand en die verplaatsen naar 'actief'.
                            "C:\Program Files (x86)\FileMaker\FileMaker Pro 13\Extensions\Labels"
                            LabelsDutch.flb is de keuze in mijn geval.

                            Zo kan ik de Avery L7163 labels selecteren en gebruiken.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment

                            Working...
                            X