Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het zonlicht op weg naar de wijngaarden



    update, zo goed en zo kwaad als ik kon.

    Last edited by marie-anne; 7 oktober 2014, 11:13. Reden: zweem-update
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

    Mooi de lichtstralen vastgelegd Marie-Anne
    Maar naar mijn gevoel toch iets mis met de kleuren

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

      Mag ik weten wat er volgens jou dan mis is met de kleuren?
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

        Knappe foto met die lichtstralen en de bijna lichtgevende wijnrank bladeren. Kleuren zijn ok voor mij.
        Ik zou wel proberen om die blauwe stukjes weg te werken want nu trekken die nogal veel aandacht.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

          Zeker een heel mooi plaat, omdat je zo mooi de lichtstralen gevangen hebt.
          Volg over de blauwe dingen. Ook denk ik wel een magenta-waasje te zien.
          Maar misschien hadden we je gewoon vroeger uit bed willen hebben.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

            De lichtstralen zijn inderdaad zeer mooi gecapteerd, waarvoor lof.
            Maar voor het overige vind ik het een weinig tot nietszeggend beeld.
            Het kan me absoluut niet boeien qua onderwerp (zie zelfs geen onderwerp) en ook niet qua lichttoning en kleur. (er is niks mis met je kleuren, maar ze spreken niet aan)
            Verder heb je dan nog zeer vervelende eyecatchers in beeld met die blauwe etiketten.

            Voor iemand die dit licht kan zien en ook nog correct kan fotograferen, verwacht ik betere platen.

            Mvg. Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

              Oups! Missertje dan.
              Volgende keer beter hé
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                Oups! Missertje dan.
                Volgende keer beter hé
                Een misser zou ik het niet noemen Marie-Anne, er zijn een aantal zaken die beter kunnen maar dit is met heel veel foto's zo.
                De wijnranken zijn volgens mij hier toch wel een onderwerp maar wat naar mijn mening in landschapsfotografie al even belangrijk is, is de sfeer die vastgelegd wordt.
                En die heb je naar mijn mening toch wel goed weten vast te leggen door de zonnestralen zo mooi weer te geven.
                Ik vind de compo wel goed met de wijnranken die als een pijl naar de invallende zonnestralen wijzen al zou ik een deel van de linkerkant weg laten.
                Wat meer contrast in het beeld zou het misschien ook wel ten goede komen.
                Ik ben zo vrij geweest om de foto wat te bewerken (zie deze link https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20bewerkt.jpg indien je dit liever niet hebt dan verwijder ik de link). Ik ben uiteraard gestart van het beeld dat je hier postte, met de oorspronkelijke foto op groot formaat kan je nog meer.
                Zo zie je maar, niet iedereen ziet hetzelfde in een beeld of ziet het potentieel er van. Ik beweer niet dat mijn bewerking de foto top maakt maar ik blijf het een foto met potentieel vinden en zeker geen misser.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Mag ik weten wat er volgens jou dan mis is met de kleuren?
                  Je hebt een duidelijke magenta zweem in de opname zitten Marie-Anne

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                    Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                    Zo zie je maar, niet iedereen ziet hetzelfde in een beeld of ziet het potentieel er van. Ik beweer niet dat mijn bewerking de foto top maakt maar ik blijf het een foto met potentieel vinden en zeker geen misser.
                    Ik vind dit eerlijk gezegd een bizarre opmerking.
                    Je zegt zelf dat je bewerking het beeld niet top maakt (en inderdaad, de foto wordt er niet beter mee), maar toch is er potentieel ?
                    Wat is dan het potentieel ? Ik ben erg benieuwd...

                    Het is eigenlijk een vrij eenvoudige regel hoor : een foto moet voor 80-85% goed uit de camera rollen en dan kan je in nabewerking er een topbeeld of op z'n minst een zeer goed beeld van maken.
                    Maar van een "foute" foto ga je nooit of te nimmer in nabewerking een topper maken, dat kan niemand !

                    Het komt misschien allemaal wat hard over, maar het is een eerlijk comment, en daar leer je wat van.
                    Iemand in de waan laten dat dit best een goeie foto is, is wat mij betreft nog "fouter" dan de foto ansich.

                    Grz. Peter
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                      vind het een mooie opname.
                      de ranken lijken wel geschilderd, erg mooi.
                      de lichtstralen werken ook goed hier.
                      voor mij zeker geen misser.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                        Ik vind dit eerlijk gezegd een bizarre opmerking.
                        Je zegt zelf dat je bewerking het beeld niet top maakt (en inderdaad, de foto wordt er niet beter mee), maar toch is er potentieel ?
                        Wat is dan het potentieel ? Ik ben erg benieuwd...
                        Peter, er zijn verschillende gradaties tussen een misser en een top-foto denk ik.
                        Fotografie en kwaliteit ervan is niet zwart/wit (soms wel natuurlijk maar dan in een andere context).
                        Niet elke foto moet of kan een top-foto zijn, is het daarom een slechte foto... naar mijn mening niet.
                        Er is natuurlijk altijd de discussie of en hoeveel een foto mag bewerkt worden.
                        Ik heb foto's die ik zelf genomen heb en die op het eerste zicht maar flauwtjes waren toch eens onder handen genomen en die werden toch heel enthousiast onthaald.

                        Het potentieel van deze foto is dat hij mits bewerking van het origineel toch een meer dan behoorlijke foto kan worden. De reden waarom mijn bewerking de foto niet top maakt (of niet beter in jouw ogen) is omdat ik niet met het origineel gewerkt heb en eerlijk gezegd vrij snel een paar handelingen gedaan heb die de foto in mijn ogen iets beter maken. Dat wil niet zeggen dat jij het daarom een goeie foto moet vinden... smaken zijn persoonlijk zoals je zelf ongetwijfeld weet.

                        Ben ik fout om te zeggen dat de foto potentieel heeft... ok, dan is dat maar zo maar ik weet dat noch jij noch ik de waarheid in pacht hebben.
                        Ik weet enkel dat ik liever opbouw dan afbreek. En dan ben ik maar fouter dan een in jouw ogen foute foto.

                        Ik blijf bij mijn mening. Dit is een foto met potentieel, geen top foto maar ook niet archi-slecht.
                        Mij spreekt hij aan, jou spreekt hij niet aan. So be it.
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                          Ik blijf bij mijn mening. Dit is een foto met potentieel, geen top foto maar ook niet archi-slecht.
                          Mij spreekt hij aan, jou spreekt hij niet aan. So be it.
                          Dit vind ik een zeer goede reactie Kurt.
                          Ik apprecieer enorm dat je toch de moeite hebt gedaan om je standpunt te verduidelijken. Gebeurt hier te weinig... Veel wow's of juist boeh's maar geen onderbouwde meningen.
                          Dat heb jij wel.
                          We zijn het wel eens over het feit dat dit zeker geen toppertje is.
                          Ik heb ook nergens gesproken van een "misser" (dat zijn de woorden van TS). Persoonlijk hou ik niet van dergelijk taalgebruik gezien een forum niet dient om mensen belachelijk te maken of hun werk in de grond te boren.

                          De bedoeling van mijn uitspraak ivm fout en fouter was dan ook algemeen bedoeld. Ik denk dat TS in de eerste plaats eerlijke reacties wenst, maar liefst waar hij of zij iets aan heeft, namelijk bijleren.

                          Grz. Peter
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                            Dit vind ik een zeer goede reactie Kurt.
                            Ik apprecieer enorm dat je toch de moeite hebt gedaan om je standpunt te verduidelijken. Gebeurt hier te weinig... Veel wow's of juist boeh's maar geen onderbouwde meningen.
                            Dat heb jij wel.
                            We zijn het wel eens over het feit dat dit zeker geen toppertje is.
                            Ik heb ook nergens gesproken van een "misser" (dat zijn de woorden van TS). Persoonlijk hou ik niet van dergelijk taalgebruik gezien een forum niet dient om mensen belachelijk te maken of hun werk in de grond te boren.

                            De bedoeling van mijn uitspraak ivm fout en fouter was dan ook algemeen bedoeld. Ik denk dat TS in de eerste plaats eerlijke reacties wenst, maar liefst waar hij of zij iets aan heeft, namelijk bijleren.

                            Grz. Peter
                            Bedankt voor de uitleg Peter, ik hoop alleszins ook dat TS bijleert door hier foto's te blijven plaatsen.
                            Ik heb het als beginnend amateur-landschapsfotograaf in elk geval gedaan en ik ben blijven bijleren en doe dat nu nog steeds.
                            Kritiek is niet altijd plezant maar als je als fotograaf de kritiek in jouw voordeel gebruikt kan je er enkel beter door worden.

                            Ik kijk in elk geval uit naar meer werk van marie-anne.
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het zonlicht op weg naar de wijngaarden

                              Ik ga zeker blijven posten hoor (maar eerst de foto zelf wat laten "bezinken" en eens op een ander scherm dan het mijne bekijken)
                              Ik kan leven met dikke kritiek hoor, als het tenminste bedoeld is om mij iets bij te leren of ... af te leren

                              Ik heb wel nog een vraagje over de blauwzweem. Hoe ik het ook probeer, ik zie het niet goed en krijg het er ook niet uit.
                              Dus, alle hulp over de techniek is zeker welkom.

                              Bedankt alvast aan allen voor te schrijven en te kijken!
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X