Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurbeheer inschakelen printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurbeheer inschakelen printer

    In het dialoogvenster van mijn Photosmart 5515 staat de volgende melding : vergeet niet om het kleurbeheer v.d.printer in te schakelen in het dialoogvenster Afdrukinstellingen met daar naast een gele driehoek met zwart uitroepingsteken in . Het kleurbeheer staat in dat dialoogvenster op ColorSmart/sRGB .
    Kan dit ook iets te maken hebben met niet originele HP cartridges die ik gebruik ?

  • #2
    Re: Kleurbeheer inschakelen printer

    Ik ken de printer in kwestie niet, maar uiteraard kan de constructeur via de printer driver zien of je originele patronen gebruikt.
    Het is in de meeste landen niet toegestaan om deze te weigeren, maar een subtiele beinvloeding kan wel natuurlijk.

    Maar het heeft vooral te maken met de manier waarop je het kleurbeheer aanpakt.
    Je kan de weg van de constructeur volgen en met zijn toepassing op zijn papier drukken, dan moet je de driver inderdaad zo instellen dat de printer het kleurbeheer doet.
    Maar als je geen papier en inkt van het merk gebruikt ga je waarschijnlijk niet de juiste kleuren krijgen.

    Een andere manier is je fotobewerkingsprogramma (bv Lightroom, Photoshop, ...) het kleurbeheer te laten verzorgen aan de hand van een specifiek kleurprofiel voor je printer en papier (en instellingen).
    Dan moet je het kleurbeheer afzetten in de driver.
    De profielen kan je laten maken (voor een zeer democratische prijs) bij marc-en-ciel, je kan ook zelf een apparaat kopen.
    Je kan ook beginnen met profielen van de printerconstructeur of de papierfabrikant.
    Er zijn zelfs mensen die spelen met de kleurenschuifjes om tot een aanvaardbaar resultaat komen.

    Uit mijn (redelijk recente ervaring) met hervullen zou ik zeggen dat het een zekere investering en risico en heel wat tijd veronderstelt.
    Je moet ook niet 100% van de kwaliteit en/of duurzaamheid van de originele inkten verwachten, maar je loopt minder kans om arm te worden.
    Last edited by palombian; 8 oktober 2014, 15:26.

    Comment


    • #3
      Re: Kleurbeheer inschakelen printer

      Het probleem waar ik mee te maken had waren de niet originele cartridges van HP . Deze laatste heb ik er nu wel in gestoken en het probleem is opgelost .
      Bedankt voor de deskundige uitleg .

      Comment


      • #4
        Re: Kleurbeheer inschakelen printer

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Het probleem waar ik mee te maken had waren de niet originele cartridges van HP . Deze laatste heb ik er nu wel in gestoken en het probleem is opgelost .
        Bedankt voor de deskundige uitleg .
        Wat je niet belet om TOCH de niet-originele te gebruiken als je er tevreden over was .

        Comment

        Working...
        X