Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

    Momenteel ben ik nog in het bezit van een Canon EOS 1000D maar zou die willen vervangen naar een iets "beter" toestel.
    Natuurlijk hoeft het niet helemaal professioneel te zijn, en daar heb ik trouwens het budget ook niet voor.
    Waar wordt die het meest voor gebruikt ?
    1. ons kids fotograferen
    2. op reis, zowel voor de kids als landschappen als pittoreske dorpjes
    3. groepen kinderen (bij evenementen op school enzo) zowel binnen als buiten.
    Gewoon als amateur dus.
    Ik dacht eerst bij Canon te blijven, omdat ik buiten de kitlens ook nog een 55- 200 mm en een 50 mm lens heb die ik zou kunnen hergebruiken.
    Anderzijds twijfel ik om over te stappen op Nikon (niet zo tevreden over de kwaliteit bij huidig toestel)
    Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

  • #2
    Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

    Overstappen tussen systemen is altijd vrij duur. Bovendien denk ik niet dat er kwaliteitsverschil is tussen toestellen van verschillende merken in dezelfde categorie. Ze zijn tegenwoordig allemaal goed, maar de instellingsmogelijkheden en standaardparameters (kleurtemperatuur, belichtingstendens, basisverscherping, ...) kunnen je keuze voor het ene of andere merk bepalen. Ik vraag me daarom ook af wat je tegenvalt aan de 1000D en waarom je Nikon hoger zou inschatten...

    Als je bij Canon naar "iets beter" wil gaan, kan je misschien de 100D en de 700D eens vergelijken. Voor iemand met kleine handen die niet teveel manueel wil instellen, is een 1200D ook een optie.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

      Laat ons zeggen dat ik idd liever niet te veel manueel instel, ben maar een beginner op dat gebied.
      Heb idd ook maar kleine handjes, ben niet zo groot (1m55).
      Die 1000D is maar een instapmodel he en vind de laatste tijd dat de foto's minder en minder scherp zijn.
      Ook twijfel ik om eventueel terug naar een Bridge toestel over te stappen, ben namelijk niet zo fanatiek met instellingen.
      Vooral op reis moet het soms vlug gaan, dat je niet constant met die instellingen moet bezig zijn. Ben trouwens niet professioneel ofzo , is gewoon voor eigen gebruik, en af en toe eens groepjes met kinderen op school.
      Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

        niemand die suggesties heeft ?
        mag ook een 'beter' toestel tweedhands zijn, of is dat een risico ?
        Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

          Tweedehands is altijd een risico natuurlijk. Betrouwbaarder is al wel als je hier op het forum van iemand een toestel kunt kopen. Maar zeker ben je natuurlijk nooit

          Maar als ik je doelen zo lees denk ik dat je beter een 1200d nieuw gaat halen. Terug een instap model maar voor hetgeen jij ze gaat gebruiken, zeker goed genoeg. Deze is niet te groot en zeker gebruiksvriendelijk en je kunt je eigen lenzen behouden. evt kun je als je meer budget hebt daarbij investeren in een 17-50 2.8 van tamron of iets dergelijks.
          Life through a lens..

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

            Mja maar is het ene instapmodel dan beter dan het andere? Want nu ben ik er niet zo tevreden over in elk geval. Ik trek nogal graag eens op automatisch ook, soms moet het snel gaan, bv op reis, ene keer een landschap, dan eens een foto van de kids enz .. en nu merk ik dat die niet zo scherp zijn. Zal ook wel niet enkel en alleen aan de lens liggen vrees ik. Daarmee ik eventueel een "betere" 2ehands zou opteren, of wat sparen voor een nieuwe. Als lens zou ik dan liever een 18-200 mm opteren, om niet meer te hoeven wisselen als je ergens onderweg bent, want dat is een gezeul op reis met die lenzen.

            Anderzijds dacht ik terug over te gaan op een betere Bridge nl de Panasonic Lumix FZ200 schijnt heel goed te zijn, ook scherpe prijs. De vraag is, kan je daar een groep van 20 scherp mee fotograferen ? Want dat heb ik wel nodig ook.
            Voor op reis is zo een toestel wel handiger denk ik.
            Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

              Als ik het zo allemaal lees, zal er geen enkele combi body + objectieven bij je passen.

              Welk body je ook neemt, dat zal niet veel uitmaken, maar het objectief wat je er dan opzet zal mede bepalend zijn voor de "kwaliteit" van je foto's. Echter die kwaliteit bereik je niet door superzooms te gebruiken, een zetje 17-70mm en 70-200mm zal al wel voorwaarts zijn, de rest is kennis en kunde die jij bij het fotograferen er inlegt. (dus niet op auto schieten, je rust nemen, basis kennen van fotografie zal je ook al stappen vooruit moeten brengen)

              M.a.w je zultzelf een compromis moet jezelf moeten sluiten

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
                Anderzijds dacht ik terug over te gaan op een betere Bridge nl de Panasonic Lumix FZ200 schijnt heel goed te zijn, ook scherpe prijs. De vraag is, kan je daar een groep van 20 scherp mee fotograferen ? Want dat heb ik wel nodig ook.
                Voor op reis is zo een toestel wel handiger denk ik.
                Bij voldoende licht mag het geen probleem zijn om met de FZ200 een groep mensen scherp te fotograferen. Inderdaad een veelzijdig toestel,
                gemakkelijk om overal mee te nemen. Een DSLR mag dan beter zijn, als men niet graag lenzen wisselt, is het niet ideaal.
                Nog beter als bridge is de Panasonic FZ1000, maar die is dan ook veel duurder.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                  Ik zou van de instapreeks wegblijven en een 650D of 700D met eventueel tamron 17-50 f2.8 aanschaffen
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                    Canon 600D is ook een optie denk ik dan (als je die nog kan vinden), iets groter, maar handelbaar. Of misschien even investeren in een (kleine) handige cursus. Je kan zoveel meer/beter overweg met een DSLR achteraf.
                    Mvg,

                    Sense

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                      Als je een superzoom gebruikt, ga je nooit het gewenste scherpe beeld krijgen dat je verwacht. Natuurlijk is dit handiger voor op reis dus zul je zoals reeds aangehaald ergens moeten kiezen wat voor jou belangrijker is. Anders zou ik zeggen Hou je body nog even bij en investeer in een leuke lichtsterke lens (waar je u min of meer in kunt vinden kwa bereik) en hou je body nog even. Kijk dan ook voor een fotocursus.
                      Life through a lens..

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                        Ik heb gekozen voor een instapmodel (altijd al gedaan trouwens, een duurder toestel maakt je nog geen betere fotograaf), hoewel ik vele jaren fotografeer (nuja, de laatste jaren veel minder), minder scherpe foto's heb je wanneer je de standaard lens gebruikt van dat instapmodel, hoewel, alles is relatief ...
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                          Ben hier bij een fotograag gaan informeren en die zei me toch dat de 1000D toch mindere kwaliteit was en idd al zeker de kitlens.
                          Ik ondervind ook betere foto's met mijn 55mm lens, maar ja, die kan ik ook maar beperkt gebruiken, daar neem ik dan foto's van de kids mee. Maar toch zou deze body minder goed zijn, als ik vele professionelen mag geloven, tenzij ze enkel voor hun commerce spreken natuurlijk
                          Dus ja, niet enkel een betere lens, maar ook een betere body.

                          Mijn vriendin gaat de Panasonic FZ200 kopen, ga eens zien wat dat geeft, misschien mag ik hem ook eens testen.

                          Vrienden van ons hebben de Nikon D7000 en zijn daar super tevreden over. Zij kan totaal niet met instellingen overweg (autisme) en trekt alles op automatisch, en zowel licht als in het donker prachtige foto's.
                          Zoals ik zei, je hebt niet altijd de tijd om met instellingen te spelen, zeker niet als je het meer thuis gebruikt, je ziet de kids net iets doen, en wil rap rap een foto nemen. Op reis kan je ook niet om de 2 minuten je instellingen aanpassen, en hier is dit uiteraard het meeste waar hij wordt voor gebruikt. Ik ben geen prof, tis voor eigen gebruik.

                          En ja, een cursus wil ik al lang volgen, maar die zijn er hier niet altijd in de buurt, en het moet ook passen. Als vrouw heb je ook een huishouden (en 3 autistische kinderen), en dit is niet altijd evident.
                          Thuisstudie is niet zo mijn ding , het komt er dan maar niet van .
                          Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                            Ben hier bij een fotograag gaan informeren en die zei me toch dat de 1000D toch mindere kwaliteit was en idd al zeker de kitlens.
                            Ik ondervind ook betere foto's met mijn 55mm lens, maar ja, die kan ik ook maar beperkt gebruiken, daar neem ik dan foto's van de kids mee. Maar toch zou deze body minder goed zijn, als ik vele professionelen mag geloven, tenzij ze enkel voor hun commerce spreken natuurlijk
                            Dus ja, niet enkel een betere lens, maar ook een betere body.

                            Mijn vriendin gaat de Panasonic FZ200 kopen, ga eens zien wat dat geeft, misschien mag ik hem ook eens testen.

                            Vrienden van ons hebben de Nikon D7000 en zijn daar super tevreden over. Zij kan totaal niet met instellingen overweg (autisme) en trekt alles op automatisch, en zowel licht als in het donker prachtige foto's.
                            Zoals ik zei, je hebt niet altijd de tijd om met instellingen te spelen, zeker niet als je het meer thuis gebruikt, je ziet de kids net iets doen, en wil rap rap een foto nemen. Op reis kan je ook niet om de 2 minuten je instellingen aanpassen, en hier is dit uiteraard het meeste waar hij wordt voor gebruikt. Ik ben geen prof, tis voor eigen gebruik.

                            En ja, een cursus wil ik al lang volgen, maar die zijn er hier niet altijd in de buurt, en het moet ook passen. Als vrouw heb je ook een huishouden (en 3 autistische kinderen), en dit is niet altijd evident.
                            Thuisstudie is niet zo mijn ding , het komt er dan maar niet van .
                            Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk toestel als opvolger voor de Canon 1000D ?

                              Ik begrijp niet dat wanneer je alles op "auto" fotografeert je per sé een duurder toestel nodig hebt, een lens(objectief voor de puristen) tot daar toe, het lijkt of men neerkijkt op een instap model. Ik ben zelfs meer onder weg met een gewoon compactje, maar het meest met mijn G6 (inmiddels is er al een G16 op de markt) .
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X