Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Probleem met Transcend CF kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Probleem met Transcend CF kaart

    Vandaag een leuke shoot aan het strand gehad met een nieuw Transcend 32 GB 400x CF-kaartje.
    Voorafgaande aan de shoot dit kaartje geformatteerd met mijn 7D.
    Tijdens de shoot naar de foto's gekeken en ik zag geen problemen.

    Maar tijdens het importeren in Lightroom zie ik in de bibliotheek eerst dat de foto's allemaal in orde zijn, maar dan beginnen de foto's bij het importeren 1 voor 1 fel gekleurde strepen te vertonen en blijkt geen enkele foto ten slotte goed te zijn!
    Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen? Kaart corrupt?
    EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

  • #2
    Re: Help! Probleem met Transcend CF kaart

    hoe het kan weet ik niet maar formateer het kaartje in geen geval nu. Als je de foto's vanaf het kaartje op de pc bekijkt zijn ze dan in orde of zit het dan ook al fout? Mogelijk is er wat mis met de kabelverbinding tussen camera en pc of is er wat mis met de kaartlezer. Doe ook eens een test met een ander kaartje. Blijkt het kaartje de oorzaak dan contact nemen met de fabrikant natuurlijk, mogelijk kan hij je foto's recupereren.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Help! Probleem met Transcend CF kaart

      Als je ze eerst goed ziet maar bij het importeren nirt dan is de kans groot dat het niet aan de kaart ligt maar aan de data transfer. Een beetje zoals soms gebeurde met de oude inbelmodem. Bekijk je foto's op het kaartje eens via je verkenner. Of Probeer ze eens gewoon te kopiëren via je verkenner. Indien dit lukt ligt het aan je software.
      Indien het probleem er nog is: andere kaartlezer gebruiken. (Zoals Lazy Charles zei)
      Maar googlen op type en corrupted levert wel een aantal gelijkaardige verhalen. Er is weinig dat je kan doen om dit te voorkomen., uitgezonderd je kaartjes met zorg te behandelen.

      Comment


      • #4
        Re: Help! Probleem met Transcend CF kaart

        Het probleem is opgelost!

        Met Total Commander verplaats ik altijd de foto's van het kaartje naar de pc.
        Daarna kon ik ze dus niet meer rechtstreeks op het kaartje bekijken Ook kon ik de foto's niet meer met een kabelverbinding tussen camera en pc bekijken.
        Alle foto's op de pc bleken corrupt te zijn. De foto's die ik met een andere camera had gemaakt waren in orde, dus het lag niet aan de kaartlezer (een lexar 3.0).
        Met het programma Recuva kon ik niet alle foto's terughalen.
        Iemand wees mij op het programma Z-A-recovery en daarmee kreeg ik echt alle foto's weer terug!
        Vervolgens het kaartje geformatteerd gewiped en getest. Zoals het er nu naar uitziet, is het kaartje weer 100%.
        Voor de zekerheid de volgende keren de foto's maar naar de pc kopiëren in plaats van verplaatsen...
        EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

        Comment

        Working...
        X