Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeem/compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke systeem/compact camera

    Hoi iedereen,
    Ik heb mijn 7D met 17-55 verkocht omdat dit met de kids niet meer te doen is/was om nog
    Rond te sleuren met deze zware opstelling.
    Dus ben ik nu op zoek naar een compactere camera met (bijna) evenredige kwaliteit.
    Ik ben aan het twijfelen aan:
    Olympus OM-D 5 met 12-50 en extra 25mm
    Olympus OM-D 5 met de oly 12-40 2.8
    Sony rx100 mkII
    Of de nieuwe Canon G7x
    Welke zouden jullie mij aanraden?ben ik er nog vergeten?
    Budget is ongeveer €1500,minder mag ook natuurlijk
    Alvast bedankt voor de info!

  • #2
    Re: Welke systeem/compact camera

    Jboy,

    Ik zie geen enkele Fuji ertussen staan. Bewust of vergeten?
    De X-T1 met 18-55mm lens blijft binnen je budget ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Welke systeem/compact camera

      Pana LX100?
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Welke systeem/compact camera

        Bedankt voor de reactie,ik zal deze 2 is bezien
        Is de fuji beter dan de omd?

        Comment


        • #5
          Re: Welke systeem/compact camera

          Sony rx100 m3 bangelijke camera
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Welke systeem/compact camera

            Zijn allemaal goede opties. Welke juist kiezen hangt voor een deel af van je gebruik, welk soort fotografie.
            Indien er wat actie bij aan de pas komt zou ik zeker de sony a5100/a6000 ook zeker eens bekijken. De continue autofocus zou de betere zijn van alle systeemcamera's...
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Welke systeem/compact camera

              Ik hou de boot nog eventjes af, maar voor mij is een zoeker een vereiste, en de Fuji X-T1 is volgens mij de beste.
              Ik zou de Sony A7 overwegen als het geen full frame was en als de dedicated lenzen meer mijn ding waren, al ben ik sinds de introductie van de NEX wel gecharmeerd door wat Sony maakt.
              De Micro 4/3 (Olympus etc.) laat ik links liggen om wille van de grotere crop factor.

              Nog een alternatief, als je een niet-verwisselbare lens zou overwegen, is de Panasonic FZ1000. Heb je die al bekeken?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Welke systeem/compact camera

                Hi,
                Bedankt voor de reacties,het zou vooral om uitstapjes met de kids en gewoon hobby fotografie gaan.
                Vroeger had ik snelheid nodig maar dit is niet meer het belangrijkste,foto kwaliteit wel.
                De fuji X-T1 vind ik precies iets te groot,de omd 5 is de max van grootte.
                De pana FZ 1000 zal ik ook een bezien.
                De fuji x100S is ook een optie maar ik denk wel dat ik de zoom ga missen na een verloop van tijd...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke systeem/compact camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
                  De fuji X-T1 vind ik precies iets te groot,de omd 5 is de max van grootte.
                  Als je de zoeker kan missen, is de Sony a5100 misschien wel het meeste camera voor je geld. Bekijk wel goed het lensaanbod.
                  Voor mij is de Sony a5/6 eigenlijk te klein. De FZ1000 zal jij dan waarschijnlijk ook te groot vinden.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke systeem/compact camera

                    @Jboy: Het gebruik dat jij omschrijft is net hetzelfde als ik.
                    Voor mij voldoet de OM-D EM-5 ook ruimschoots. Enkel voor snelle actie schiet de continue autofocus te kort, maar welk toestel niet?. Voor mij persoonlijk is dit geen groot probleem, je kan daar wel wat op inspelen. De toekomstige modellen zullen hier wel in verbeteren, maar hierop wachten zou ik niet doen. Zo kan je steeds blijven wachten op de volgende verbetering.
                    Voor mij persoonlijk weegt de grotere crop tov APS-C of full frame niet op tegen de compactheid en gewicht van het micro 4/3-systeem!
                    Komt erbij dat er voor micro 4/3 een heel ruim aanbod is van lenzen, in verscheidene prijscategoriën. Met zeer zeker enkele uitblinkers! Bvb de 45mm van olympus moet je er echt bijhebben, een juweeltje voor zijn prijs!
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke systeem/compact camera

                      Ik heb voor deze doeleinden anderhalf jaar geleden ook een EM5 aangeschaft. De 12-50mm heb ik direct links laten liggen, die is mij niet lichtsterk genoeg. Ik schiet daarom met een 12mm f2, 25mm f1.4, 45mm f1.8 en 60mm f2.8 macro. Ik vind dat dat je deze lichtsterkte ook wel nodig hebt met de m4/3 sensor, voor zowel de DoF mogelijkheden als ook omdat de hoge iso's van de m4/3 toch wel beperkter zijn dan mijn FF Canon apparatuur. Het enige wat ik nog mis in mijn lens line-up is een goede telezoom. (zit nog te dubben over de Panasonic 35-100mm f2.)

                      Ik heb sinds zeer kort de HLD-6 battery grip erbij en moet wel zeggen dat de OM-5 hierdoor een stuk prettiger wordt in gebruik. Want zonder deze grip vind ik de body eigenlijk haast té klein...

                      En omdat dit een fotografie-forum is, en een foto meer zegt dan duizend woorden... hieronder een paar voorbeeldfoto's die ik heb geschoten met mijn EM-5.


                      (Oly 60mm f2.8 @ f2.8 - Iso 200 - 1/640)



                      (Oly 45mm f1.8 @ f1.8 - ISO 1600 - 1/125)



                      (Pana-Leica 25mm @ f1.4 - ISO 1600 - 1/80



                      (Oly 12mm f2 @ f4 - ISO 200 - 1/320 - in een DiCAPac onderwaterzak)
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke systeem/compact camera

                        olympus om-d 10 is zeker ook te overwegen.
                        eens ingesteld op je persoonlijke wensen zeer handig.
                        ben m43-gebruiker van het eerste uur ( met pana GF1), en kwaliteit van de fotos,ondanks de kleinere sensor, meer dan voldoende voor op reis en mijn toepassingen ( afdruk tot 30x30).

                        met een olympus 45mm en 9-18 mm heb ik zeer compacte en practische wandelset.(gordeltasje)

                        de zoeker is ( toegegeven in vgl met de extra EVF1-zoeker van pana uit de oertijd) verrassend helder en bruikbaar.

                        (ik werk nog altijd vlugger met een optische zoeker,en ook batterij gaat veel langer mee ; maar de voordelen van een electronische zoeker
                        zijn er toch ook (wysiwyg) en lenzen goed& compact ( + m'n oude pentax & nikons effectief te gebruiken( goed mee scherp te stellen))

                        hopelijk heb je er iets aan,
                        grten, Geert.

                        @Markel : prachtige foto's !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke systeem/compact camera

                          Hallo,

                          En toch zou ik Fuji niet uitsluiten hoor ... De X-T1 zonder batterigrip is toch niet zo groot - en anders bv. de X-E2.
                          Hier wat Fuji albums met X-T1, X-E1 en X-A1.
                          https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/
                          Dan heb je alvast wat kijk op de kwaliteit.
                          En het aanbod lenzen voor Fuji X-camera's is best uitgebreid en erg goed.

                          Succes met je keuze.

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke systeem/compact camera

                            Ik zag die combi ook niet zitten om mee te nemen op reis, en heb in juli een sony rx100iii gekocht.
                            Bijzonder tevreden van dat toestel(letje).
                            Heel erg scherpe foto's, ook in moeilijkere lichtomstandigheden.
                            De zoeker is voor mij echt een meerwaarde.
                            Mogelijkheid om in RAW te fotograferen, maar de JPGs komen er al schitterend uit.
                            Heb er nog geen sportfoto's mee genomen, maar spelende kinderen is geen probleem.
                            Niet-verwisselbare lens, maar kwaliteit is zo goed dat croppen echt geen probleem is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke systeem/compact camera

                              Kan dit alleen maar beamen....zeer goed toestel!!
                              grtz

                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X