Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoopvraagje kit 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoopvraagje kit 700D

    Momenteel ben ik in het bezit van een Canon 450d. Aangezien ik nu al aan zo'n 12000 clicks zit, wordt het tijd om een nieuwe DSLR te kopen.
    Ik vermoed dat ik persoonlijk genoeg gaan hebben aan de 700D, maar m'n vraag is nu: met welke lens.
    Momenteel bezit ik de kitlenzen van de 450d, dus de ef s18-55 en de 55-250mm.

    De 700D kan je in 2 paketten kopen: ofwel de gewone 18-55mm ofwel de 18-135mm. Wat zouden jullie me aanraden?
    Ik trek vooral close-ups/macro (d.m.v. tussenringen), architectuur en landschappen. Portretten doe ik niet.
    Klik hier voor m'n 500px profiel

    Mijn budget gaat 800-850€ zijn.

    mvg,


    PS: @mod: net gezien dat ik onder topic camera heb gepost. Kan dit aub naar lenzen verzet worden aub?

  • #2
    Re: aankoopvraagje kit 700D

    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    Aangezien ik nu al aan zo'n 12000 clicks zit, wordt het tijd om een nieuwe DSLR te kopen.
    Is dat een typo? 12-duizend clicks is niks... 120-duizend zou wel al best veel zijn.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: aankoopvraagje kit 700D

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Is dat een typo? 12-duizend clicks is niks... 120-duizend zou wel al best veel zijn.
      ouch, ik dacht echt dat ik ergens 10.000 had gelezen. Vond dat al zo weinig

      van toepassing:



      Maar nu zit het idee van een nieuw toestel er wel in natuurlijk. Is het de moeite waard om de oude te verkopen en te upgraden? Of koop ik me beter gewoon een betere lens (eventuele voorstellen?)

      Comment


      • #4
        Re: aankoopvraagje kit 700D

        Ik gebruik op de 700D de 18-135 IS STM, en ben daar heel tevreden over.
        De 18-55 IS STM is ook heel goed, maar die heeft een wat minder handig zoombereik (die zou ik eigenlijk beter te koop zetten, want die wordt niet meer gebruikt sinds ik de 18-135 heb gekocht).

        Je kan de 55-250 ook blijven gebruiken op de 700D, dat die voor een deel overlapt met de 18-135 is geen probleem, dat is nog handiger omdat je dan minder snel moet wisselen.

        Tussen de 450D en de 700D zit toch redelijk wat verschil, de 700D zal op de wat hogere iso (800-1600) beter presteren.
        Last edited by Black B@ndit; 2 oktober 2014, 14:16.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: aankoopvraagje kit 700D

          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
          ouch, ik dacht echt dat ik ergens 10.000 had gelezen. Vond dat al zo weinig
          Geen walk of shame nodig hoor Kan best zijn dat je aan 12.000 zit, maar heel wat mensen doen dat hier ongetwijfeld in minder dan een jaar.
          Bart heeft je al een perfect antwoord gegeven wat de keuze van kit betreft. Ik kan het alleen maar eens zijn met de voorkeur voor 18-135 STM.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: aankoopvraagje kit 700D

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik gebruik op de 700D de 18-135 IS STM, en ben daar heel tevreden over.
            De 18-55 IS STM is ook heel goed, maar die heeft een wat minder handig zoombereik (die zou ik eigenlijk beter te koop zetten, want die wordt niet meer gebruikt sinds ik de 18-135 heb gekocht).

            Je kan de 55-250 ook blijven gebruiken op de 700D, dat die voor een deel overlapt met de 18-135 is geen probleem, dat is nog handiger omdat je dan minder snel moet wisselen.

            Tussen de 450D en de 700D zit toch redelijk wat verschil, de 700D zal op de wat hogere iso (800-1600) beter presteren.
            Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ga jullie advies zekers opvolgen.

            Comment


            • #7
              Re: aankoopvraagje kit 700D

              Net gekocht via fnac aan 764,11 incl sdhc16gb en camerabag. Mooie deal, denk ik dan.

              Comment

              Working...
              X