Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat kopen

    hallo ik wil beginnen met digitale fotografie maar ik ben er een leek in
    ik heb een beperkt budget
    ik weet dat het weinig is maar ik had gedacht aan de dimage z1 van konica-minolta de body kan ik hebben voor ongeveer 277€ btw inbegrepe.
    ik bestel dit op www.ldlc.be , mijn neef besteld zijn computer stukken daar en het is heel vertrouwelijk en ik betaal maar 6.5€ verzendkosten...
    is dit een goede keus denken julie om te beginnen met fotografie de dimage Z1 kost dus 277€ ik heb dus nog geld over voor sd kaart en vervoerzak,...
    ik kan tips gebruiken en als iemand een 2de hands toestel heeft mag hij me altijd contacteren
    dank u
    Pimp
    dat vindt de newb

  • #2
    Hey pimp (rare naam ),

    De KonicaMinolta Z1 kun je nu wel voordelig op de kop tikken want de Z2 vervangt hem, en recent komt de Z3 er al aan...is goed toestel om te beginnen, je moet eerst echter es goed nadenken waarvoor je hem wenst te gebruiken...huis-tuin en keukenfoto's of al meer wat "artistiek"...pas dan kun je écht op zoek gaan naar welk toestel het meest geschikt is voor jou !
    Dus maak eerst een lijstje met wat ie moet kunnen, schuim dan effe het net af op concrete info...véél succes !

    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Ik ben het helemaal met Haai8 eens.
      Waarom koop je eigenlijk al dit toestel en wil je (omdat je geld overhebt) nog een cam kopen

      Maar het belangrijkste: wat wil je gaan fotograferen én wat zie jij jezelf in de toekomst gaan fotograferen? Op basis van deze info zou je het beste een cam kunnen kopen.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Tja, wat zou een 'pimp' al willen fotograferen? Lijkt me nogal voor de hand liggend. Koop er alvast een rood TL-buiske en wat softfilters bij zou ik zo zeggen
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          ik zou echt gaan voor een versie van 7xx van Olympus.

          ik heb gisteren de C765 gekocht, echt een super camera, mocht je iets goedkoper willen gaan dan kan je de C750 kopen

          de hoge optische zoom is echt schitterend, je weet niet wat je meemaakt als je maar 3x optisch gewend bent

          Comment


          • #6
            Originally posted by Phantom
            ik zou echt gaan voor een versie van 7xx van Olympus.

            ik heb gisteren de C765 gekocht, echt een super camera, mocht je iets goedkoper willen gaan dan kan je de C750 kopen

            de hoge optische zoom is echt schitterend, je weet niet wat je meemaakt als je maar 3x optisch gewend bent
            Ik zou het niet beter kunnen zeggen....
            Groets, Gerhard
            Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

            Comment


            • #7
              hum ik heb geskateboard en zou graag nu skaters fotograferen voor sponsor me porofolios.
              en nog andere sporten ik ken veel mensen die golf en windsurfen dus die zou ik ook graag fotografere dus vooral sport
              en dan ja de klassieke vakantie fotos zolas de koepel van de sixtijnse kapel
              dat vindt de newb

              Comment


              • #8
                Sportopnames zijn de meest veeleisende qua apparatuur. Indien het buget niet voldoende is denk ik dat je beter analoog blijft werken. Momenteel kan je tweedehands voor 250 Euro reflextoestelen met lens en autofocus vinden daar kan je sportopnames mee doen en zijn uitermate geschikt als leercurve. De basis blijft namelijk hetzelfde analoog of digitaal.

                Ik denk niet dat je met het voorop gestelde budget analoog gaat kloppen qua kwaliteit en snelheid.



                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  de konica minolta Z10 is binnenkort uit zou ik niet beter voor dedie gaan?
                  twijfel tsn
                  konica minolta Z1
                  konica minolta Z2
                  konico minolta Z10
                  dat vindt de newb

                  Comment

                  Working...
                  X