Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d herstellen backplate

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d herstellen backplate

    Besten
    ik heb hier de 7D van een collega op de bureau liggen die een tikje tegen moeder aarde heeft gemaakt, met als gevolg een kleine breuk in de backplate (achterste plaat met de knopjes).
    Eigenlijk is het louter estetisch want de rest werkt nog goed, maar toch gaan we een poging doen om de rug te vervangen.
    na het losvijzen van de schroefjes onderaan, achter het oogrubbertje en het oogcorrectiestelwieltje, wil de plaat er bijna helemaal af, enkel ergens thv. het CF slot blijft hij fanatiek hangen...

    heeft iemand een idee hoe de rug verder los moet ? ik zie geen schroefjes, durf er voorlopig niet aan te wringen, ...

    de rug is blijkbaar relatief goedkoop te bestellen, maar ik zou eerst willen weten of ik de versie neem met of zonder de knopjes, maw. zijn de knopjes gemakkelijk om te zetten.

    Dank voor de hulp van de DHZers !

  • #2
    Re: Canon 7d herstellen backplate

    Misschien heb je hier (1, 2) iets aan?
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7d herstellen backplate

      Jawel, gevonden op je eerste link: onder de duimrubber zit nog een vijsje.
      Danku!

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d herstellen backplate

        Graag gedaan! Zo is je collega tenminste geen fortuin kwijt.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment

        Working...
        X