Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zichtbaar maken v.e. PSD foto-bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zichtbaar maken v.e. PSD foto-bestand

    Hallo;

    Ik heb een foto met PSD bestand, en wil deze in W7 / verkenner zichtbaar maken
    Dit is toch een PS bestand ?, de foto is wel zichtbaar in LR en PS – CC

    Ik heb van adobe de DNG converter opgehaald, omdat ook dit bestand niet zichtbaatr was in verkenner. Dat werkt goed voor D NG, maar niet voor PSD
    Ik heb gegoogled maar geen goede oplossing gevonden.
    Verder heb ik MS camera (RAW) codec pack geprobeerd, dat zou ook psd bevatten, maar ik heb er geen resultaat mee
    Verder iets gevonden van ‘Computer’ forum, maar dan moet ik iets in ’t register doen, maar dat lijkt me geen goed idee.

    Wie weet een oplossing?

    MVG
    Calisto
    Met vriendelijke groet

    Calisto

  • #2
    Re: zichtbaar maken v.e. PSD foto-bestand

    Ik denk dat je iets vraagt wat niet kan. Het klopt dat een (meerlagig) PSD bestand gelezen kan worden door de specifieke software die een dergelijk bestand kan aanmaken, maar een generische viewer kan dat niet zomaar. Even gecheckt op mijn Mac: mijn Finder is in staat de bovenste laag te 'zien', maar da's al. Dus je PSD even omzetten naar een JPG?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: zichtbaar maken v.e. PSD foto-bestand

      Beste LesC

      Ik had uw reactie al een dag later beantwoord ! Toevallig loop in door deze rubriek nog een keer, en zie mijn reactie niet meer staan ???
      En ik heb 'm echt geplaatst !!

      Ik had bericht, dat ik onder dankzegging het begrepen had.
      Ik heb PS nog niet zolang, en kwam een foto met psd bestand tegen, die niet werd getoond, dat bevreemde mij een b eet je.
      Het is mij u duidelijk, en indien nodig zet ik een kopie wel om in jpeg

      MVG Caliosto
      Last edited by Calisto; 13 oktober 2014, 16:08.
      Met vriendelijke groet

      Calisto

      Comment


      • #4
        Re: zichtbaar maken v.e. PSD foto-bestand

        Vreemd... want ik heb nooit je reactie gezien, en die reactie is ook niet verwijderd (wat alleen kan door een Mod of admin, maar dan nog kunnen we nagaan wat er gebeurd is).
        Waarschijnlijk venster gesloten zonder op OK te klikken of zoiets? Kan ons allemaal overkomen, hoor.
        Hopelijk is je vraag daarmee voldoende beantwoord; indien niet, dan lezen we het hier wel. Succes!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: zichtbaar maken v.e. PSD foto-bestand

          Probeer eens met een PSD Codec?

          Comment


          • #6
            Re: zichtbaar maken v.e. PSD foto-bestand

            Da's mogelijk een manier!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X