Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDXC voor Fujifilm X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SDXC voor Fujifilm X-T1

    Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een X-T1, echter zonder micro-USB kabeltje (maar dat heb ik wel van mijn mobieltje), maar ook zonder memory card.
    Dus vroeg ik me af wat voor SDXC kaart zinvol is om op dit toestel te gebruiken.
    Een snelle 64GB cat 10 SDXC van SanDisk of Toshiba gaat al vlotjes over de €100, dus vroeg ik me af:
    1) wat is in de praktijk een 'werkbare' size 64-32-16-8 GB ?
    2) wat is een zinvolle max Schrijfsnelheid (50 MB/s of 30 MB/s of ...)
    3) wat is een zinvolle max Leessnelheid (80 MB/s of 30 MB/s of ...)

    De prijzen willen nogal oplopen voor de hogere waarden, vandaar dat ik me afvroeg of dit ook zinvol (en merkbaar !!) zal zijn in het werken met de X-T1

  • #2
    SDXC voor Fujifilm X-T1

    32 GB is en de meeste gevallen meer dan genoeg, goed voor zo een 900 RAW bestanden, of een 4000 jpg foto's.
    Zelf gebruik ik de snelle Sandisk kaartjes 32GB van 95MB/sec, niet voor de schrijfsnelheid van het toestel, maar voor het inlezen naar de computer.

    Comment


    • #3
      Re: SDXC voor Fujifilm X-T1

      De snelste die ik kan vinden zijn de Sandisk SDSDXN-032G-G46 ?
      Zou u me kunnen helpen aan de product code, en eventueel interessante leverancier/site ?
      Ik veronderstel dat ik enkel naar de SDHC kaartjes, en dus NIET naar de microSDHC kaartjes moet kijken voor de X-T1 ?

      Comment


      • #4
        Re: SDXC voor Fujifilm X-T1

        Oorspronkelijk geplaatst door ShootIt Bekijk bericht
        De snelste die ik kan vinden zijn de Sandisk SDSDXN-032G-G46 ?
        Zou u me kunnen helpen aan de product code, en eventueel interessante leverancier/site ?
        Ik veronderstel dat ik enkel naar de SDHC kaartjes, en dus NIET naar de microSDHC kaartjes moet kijken voor de X-T1 ?
        Bij DEZE winkel te krijgen voor € 79,99
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: SDXC voor Fujifilm X-T1

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Bij DEZE winkel te krijgen voor € 79,99
          Goedkoper bij pixmania Luc. http://www.pixmania.be/nl/sd-sdhc-ka...html?ectrans=1

          Ps. Om te filmen met de X-T1 (.MOV) heb je per minuut en in de hoogste kwaliteit zo een 276 MB nodig, wil je veel filmpjes maken hou dan ook daar rekening mee.
          Last edited by Guest42; 2 oktober 2014, 07:30.

          Comment


          • #6
            Re: SDXC voor Fujifilm X-T1

            De snelste Sandisk SD kaartjes zijn de Extreme Pro UHS-II SD kaartjes met een leessnelheid tot 280 MB/s en een schrijfsnelheid tot 250 MB/s (SDSDXPB-016GB, SDSDXPB-032GB, SDSDXPB-064GB). De X-T1 ondersteunt UHS-II kaartjes, maar of je effectief veel verschil gaat merken met de UHS-I kaartjes van 95 MB/s weet ik niet.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: SDXC voor Fujifilm X-T1

              Bedankt voor uw tip. Ik heb intussen na wat gegoegel en onderzoek gekozen voor de Sandisk Extreme Pro 32GB (de SDSDXPA-032G-X46) via mycom.be.

              Comment


              • #8
                Re: SDXC voor Fujifilm X-T1

                TS heeft heeft er ondertussen al eentje. Voor mijzelf vond ik dit hier :http://www.memorystunter.nl/contents...ro_95MB_s.html
                Iemand ervaring met de site? Zou dit te betrouwen zijn aan die prijs?
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: SDXC voor Fujifilm X-T1

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  TS heeft heeft er ondertussen al eentje. Voor mijzelf vond ik dit hier :http://www.memorystunter.nl/contents...ro_95MB_s.html
                  Iemand ervaring met de site? Zou dit te betrouwen zijn aan die prijs?
                  Ik zie op kieskeurig.nl en vergelijk.nl geen verontrustende commentaren. De winkel heeft ook een webshop keurmerk (voor wat het waard is). Ze aanvaarden paypal, dus als je daarvan gebruik maakt, kan je binnen 30 dagen na aankoop klacht indienen voor bedrieglijke verkoop als dat nodig zou zijn. Ik heb er nog nooit besteld maar zou er geen schrik voor hebben.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment

                  Working...
                  X