Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

    Hey all!

    Ik wil graag in mijn Mac Book Pro (die geboren is in 2011) een SSD bij plaatsen. Mijn cd-lezer moet er dus uit...
    Iemand tips hiervoor? Zelf doen met een goede handleiding of ergens binnensteken?

    Welke SSD dan best nemen?

    Groetjes
    Maarten
    Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
    SITE

  • #2
    Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

    Zelf doen.

    Comment


    • #3
      Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

      Ik heb het ook zelf gedaan. Is niet moeilijk

      Ik heb bij deze webwinkel een zogenaamde Hard Drive Caddy gekocht. Met deze adapter kun je je Superdrive vervangen voor een tweede harddrive. Op de website van deze webwinkel staat ook een instructiefilmpje

      Ik heb inmiddels 2 SSD drives in m'n MBP, één van 128GB en sinds kort ook één van 1 TB. Met SSD drives wordt je MBP echt véél sneller!

      Nog een tip; koop er direct zo'n USB behuizing voor je Superdrive erbij. Handig als je toch een keer een cd moet lezen/ branden en kost bijna niks extra
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

        Hmm ik wist niet dat dit bestond. Gaat alles dan sneller? Ik zou het dan wel overwegen. Laatste tijd loopt hij niet zo lekker meer en maakt hij snel veel lawaai. Gaat ook om een laat 2011 model.

        Comment


        • #5
          Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

          Of is er iemand die dit voor mij wilt doen?
          Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
          SITE

          Comment


          • #6
            Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

            Oorspronkelijk geplaatst door DCJan Bekijk bericht
            Hmm ik wist niet dat dit bestond. Gaat alles dan sneller? Ik zou het dan wel overwegen. Laatste tijd loopt hij niet zo lekker meer en maakt hij snel veel lawaai. Gaat ook om een laat 2011 model.
            Nee : alles gaat niet sneller. Opstarten van besturingssysteem, programma's en inlezen/wegsaven van data wel. Maar dat is niet alles...
            Als je bv. te weinig ram geheugen hebt voor wat je wil doen, zal je veel meer winst maken met meer RAM geheugen te steken.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Nee : alles gaat niet sneller. Opstarten van besturingssysteem, programma's en inlezen/wegsaven van data wel. Maar dat is niet alles...
              Als je bv. te weinig ram geheugen hebt voor wat je wil doen, zal je veel meer winst maken met meer RAM geheugen te steken.
              Mee eens!

              Ik heb zelf nu nog 8Gb ram in m'n MBP. Volgens de specs van Apple is dit de max voor mijn laptop (Macbook Pro early 2011). Ik heb echter al diverse berichten gelezen dat de early 2011 ook 16Gb RAM ondersteunt. En dat wordt dus mijn eerstvolgende upgrade En daarna zal mijn machine écht "maxed out" zijn. Volgende upgrade daarna zal dus een nieuw exemplaar moeten worden maar dat gaat nog wel even duren. (de mijne is nog niet afgeschreven)
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Mee eens!

                Ik heb zelf nu nog 8Gb ram in m'n MBP. Volgens de specs van Apple is dit de max voor mijn laptop (Macbook Pro early 2011). Ik heb echter al diverse berichten gelezen dat de early 2011 ook 16Gb RAM ondersteunt. En dat wordt dus mijn eerstvolgende upgrade En daarna zal mijn machine écht "maxed out" zijn. Volgende upgrade daarna zal dus een nieuw exemplaar moeten worden maar dat gaat nog wel even duren. (de mijne is nog niet afgeschreven)
                Volgens MacTracker kunnen de drie MBP-modellen "early 2011" (13, 15 en 17 inch) 16GB RAM aan, al zijn de specs volgens Apple inderdaad 8GB.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Volgens MacTracker kunnen de drie MBP-modellen "early 2011" (13, 15 en 17 inch) 16GB RAM aan, al zijn de specs volgens Apple inderdaad 8GB.
                  Ik heb 16 GB! Smiley smiley!
                  Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
                  SITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                    'k wou er geen nieuw topic voor starten.

                    In mijn macbook late 2009 unibody zou ik ook een SSD-schijf willen steken.
                    Van hardware ben ik al even uit roulatie

                    'k Heb veel horen zeggen dat het je voor mac specifieke ssd-schijven moet hebben,
                    maar 'k weet niet of dit echt zo is?

                    Nog iets om op te letten?
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      'k wou er geen nieuw topic voor starten.

                      In mijn macbook late 2009 unibody zou ik ook een SSD-schijf willen steken.
                      Van hardware ben ik al even uit roulatie

                      'k Heb veel horen zeggen dat het je voor mac specifieke ssd-schijven moet hebben,
                      maar 'k weet niet of dit echt zo is?

                      Nog iets om op te letten?
                      Een kind kan de was doen bijna toch. Je kunt elke SSD erin steken, echter bij niet-mac SSD moet je het programma TRIM enabler installeren. Het is niet veel anders dan een gewone notebook, dus maak je geen zorgen.

                      Mijn Mac Book Air 13" heb ik al direct bij bestelling 8 GB erin gestoken, vanwege gelast geheugen en dus niet eenvoudig te vervangen is. De SSD is echter WEL gemakkelijk te vervangen, dus ga ik binnenkort die zelf vervangen, zodra de prijs gedaald is. Nu zit er 128 GB erin.
                      Last edited by stefaand; 20 februari 2015, 11:54.
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                        Thx voor de uitleg.

                        Macbook heeft nu 8gb intern geheugen en een SSD van 256GB.
                        Het moeilijkste van al was... een torx 6 schroevendraaier vinden.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Thx voor de uitleg.

                          Macbook heeft nu 8gb intern geheugen en een SSD van 256GB.
                          Het moeilijkste van al was... een torx 6 schroevendraaier vinden.
                          Niet vergeten de trim enabler app te draaien, om de levensduur van je SSD te verlengen. OS X herkent dat je een niet-Apple SSD geïnstalleerd hebt en deactiveert dan de TRIM functie, dus je moet die weer heractiveren met trim enabler app.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                            heb ik gedaan, kheb je raad goed gevolgd
                            nogmaals bedankt, 't verschil is alleszins enorm... 6jaar oude mac kan weer eventjes verder...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een SSD plaatsen in een Mac Book Pro?

                              Hoe heb je osx terug erop gezet? Ik heb nl geen cd'tje of iets dergelijks bij mijn mbpro gekregen indertijd, dus hoe zorg je ervoor dat alles naar de nieuwe schijf wordt overgezet?
                              Dit vraagstuk houdt me nog wat tegen, anders zou ik het ook graag proberen...

                              Comment

                              Working...
                              X