Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1v3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 1v3

    Ik ben van plan om deze week de Nikon 1 V3 + 10-30mm PD-Zoom + Grip + EVF willen aanschaffen.
    Deze camera zou ik willen gebruiken voor dagdagelijkse fotografie van ons gezin en op uitstappen en reizen.
    Momenteel bezit ik een canon eos 60d, maar zou een compacter toestel willen aanschaffen die ook toch wel kan ingesteld worden en over wisselbare lenzen beschikt.
    Heeft hier iemand ervaring met dit toestel en wat zijn de bevindingen.
    Klopt het dat nikon ondertussen gestopt is met de productie hiervan ? En wat is hiervan de reden ? Dit type is toch pas sinds deze zomer op de markt ?

  • #2
    Re: Nikon 1v3

    Zelf heb ik ervaring met Nikon, maar niet met de 1-reeks.

    Welke eisen stel je voor de camera? Een viewfinder zit hier niet op geloof ik. Ik krijg zelf de indruk dat mensen met die regelmatig met een dslr werken niet zo snel naar de nikon1 reeks grijpen (verbeter me als ik fout ben)
    Wat is jou reden om voor deze 1V3 te kiezen? Het lijkt me dat je de keuze al gemaakt hebt...?
    Of de camera nog in productie is kan je wel terugvinden op de site van Nikon zelf.
    Mvg,
    Bram

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 1v3

      Ik heb een J1 als 2de camera. Die 1 serie is niet slecht als vervanging van een compact maar verwacht er niet veel meer van. Die 1 reeks is vooral veel te duur. Als je nog een V2 goedkoop vindt zou ik nog zeggen ok. Die heeft zelfs nog een evf ingebouwd.

      Die V3 is heel duur. Kijk dan eens naar een Sony A6000. Goedkoper en beter, bovendien kun je er met een adapter nog je Canon lenzen opzetten. Die heeft ook nog een ingebouwde evf.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 1v3

        Ik heb de V1 gehad, en dat vond ik zeer teleurstellend. Veel ruis zelfs op zeer
        lage iso.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 1v3

          Hallo,

          Fuji heeft ook een aantal mooie alternatieven ...
          Er lopen vaak acties voor een body + 18-55mm lens aan een zeer voordelige prijs.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment

          Working...
          X