Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

buiten in het donker fotograferen van videomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • buiten in het donker fotograferen van videomateriaal

    Dag allemaal

    Ik zou 's avonds een kunstwerk moeten fotograferen. Het gaat om een klein gebouw waar van binnen uit beelden worden geprojecteerd op beplakte ramen.
    Mijn poging is dus om een foto te maken waar alles goed belicht is, omgeving en gebouw, maar waar je ook de beelden perfect kan zien.
    De eerste keer dat ik dit probeerde zijn de ramen dus fel overbelicht bij langere sluitertijden, maar bij korte sluitertijd is dan weer de omgeving piek zwart. Is er een gulden middenweg of moet ik in een bewerkingsprogramma de omgeving extra belichten?
    Ik gebruik een statief.

    Alle tips zijn welkom!

    ps: ik heb een flitser mocht dit kunnen helpen.

    Alvast bedankt!

    Tobias

  • #2
    Re: buiten in het donker fotograferen van videomateriaal

    Mijn mening?

    -meerdere opnames maken (een niet overdreven HDR toepassen)
    -langsgaan als er nog kleur in de lucht zit. (net minder licht in de lucht dan in het gebouw)

    Staat het gebouw vrij of is het in een centrum, rijwoning, plein, park?

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: buiten in het donker fotograferen van videomateriaal

      Foto's nemen op statief met variabele sluitertijden zodat je van zowel de ramen een goed belicht beeld (dus met donkere omgeving) en goed belichte omgeving (dus overbelichte ramen) hebt, en die samenvoegen tot 1 beeld via HDR software (zijn er een paar gratis te vinden, ik heb EasyHDR voor een 30 dollar dacht ik...)

      Comment


      • #4
        Re: buiten in het donker fotograferen van videomateriaal

        Het gebouw staat vrij. Het ligt wel aan een groot kruispunt, maar genoeg bomen die dat grotendeels afblokken. Ik zal het proberen met HDR...Eerste keer voor alles zeker

        Comment


        • #5
          Re: buiten in het donker fotograferen van videomateriaal

          Oorspronkelijk geplaatst door Chief Tobi Bekijk bericht
          Het gebouw staat vrij. Het ligt wel aan een groot kruispunt, maar genoeg bomen die dat grotendeels afblokken. Ik zal het proberen met HDR...Eerste keer voor alles zeker
          aan je eerste post te lezen heb je al de foto's beschikbaar om een poging te doen met een HDR programma (ev trial versie)

          Comment


          • #6
            Re: buiten in het donker fotograferen van videomateriaal

            Nee, dat was toen voor een ander werk dat er werd tentoongesteld. Vanavond eerste poging. Ik zal het resultaat hier posten.

            Comment

            Working...
            X