Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

    Altijd al op een Windows-machine gewerkt, maar na mijn Macbook Air 13.3 inch, Ipad mini retina en iphone....nu eindelijk een iMac 27 inch gekocht. Direct maar een 256 GB SSD erin laten steken, want tegenwoordig onmisbaar voor de nodige snelheid. Zelf wat geheugen (16 GB) bij gekocht (ik vond die op de Apple website veel te duur), om er in te steken voor bepaalde software, die enkel op Windows draaien. Ik ga namelijk Virtual Box for Mac erop zetten.

    Zijn er nog leuke programma's en apps, die nuttig zijn op zo'n iMac behalve office, fotosoftware (type Photoshop, GiMP etc.), die handig zijn ? Time Machine zit al op mijn readyNAS systeem, dus dat is ook al geregeld.

    Ik heb gelezen dat je je harde schijven het beste formatteert in het exFAT formaat, opdat zowel Windows als OS X die kan lezen en beschrijven, maar ik heb het liefst NTFS, vanwege de efficiënte clusterverdeling en foutcorrectie. Heef iemand ervaring met een gratis oplossing voor die probleem?
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Altijd al op een Windows-machine gewerkt, maar na mijn Macbook Air 13.3 inch, Ipad mini retina en iphone....nu eindelijk een iMac 27 inch gekocht. Direct maar een 256 GB SSD erin laten steken, want tegenwoordig onmisbaar voor de nodige snelheid. Zelf wat geheugen (16 GB) bij gekocht (ik vond die op de Apple website veel te duur), om er in te steken voor bepaalde software, die enkel op Windows draaien. Ik ga namelijk Virtual Box for Mac erop zetten.

    Zijn er nog leuke programma's en apps, die nuttig zijn op zo'n iMac behalve office, fotosoftware (type Photoshop, GiMP etc.), die handig zijn ? Time Machine zit al op mijn readyNAS systeem, dus dat is ook al geregeld.

    Ik heb gelezen dat je je harde schijven het beste formatteert in het exFAT formaat, opdat zowel Windows als OS X die kan lezen en beschrijven, maar ik heb het liefst NTFS, vanwege de efficiënte clusterverdeling en foutcorrectie. Heef iemand ervaring met een gratis oplossing voor die probleem?
    Oplossingen genoeg voor je NTFS probleem, maar of ze gratis zijn ???
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

      windows 8.1

      Comment


      • #4
        Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        windows 8.1
        Mocht hij aan de snelheid niet kunnen wennen, dan is dat idd een goed idee


        voor ntfs heb ik geen oplossing,
        en of je andere software nodig hebt, hangt puur af van wat jij wilt doen met je computer...

        Bij mij draait er apache/ftp/mysql server op mijn macbook.
        maar dat heeft niet zoveel zin als je het niet nodig hebt...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

          Gezien je voor fotrobewerking gratis alternatieven geeft, mss ook es naar OpenOffice kijken als alternatief voor Office (altijd al tevreden over geweest).

          Comment


          • #6
            Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

            Ik heb alvast iets gevonden voor mijn NTFS probleem: NTFS-3G. Uitgeprobeerd op mijn Macbook Air en het werkt, behalve dat het geen compressie toepast bij het schrijven vanuit OS X. Het bestaat uit 3 programmaatjes en driver, die je achter elkaar moet installeren. Wel krijg ik onder Windows van die rare aliassen met puntjes en streepjes die qua naam parallel zijn aan de oorspronkelijke bestandsnamen. Is dit normaal?

            Stefan_C: bedankt voor je tip van die OpenOffice. Ik zal er eens naar kijken.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

              Een paar tools die ik onmisbaar vind:
              -TinkerTool System: voor systeemonderhoud en aanverwante taken
              -Handbrake: om video om te zetten -> mp4
              -All2Mp3: om audio om te zetten -> mp3
              -1Password4: om vertrouwelijke gegevens, vooral passwords e.d. bij te houden
              -GeekTool: om je desktop van veelerlei nuttige info te voorzien
              -Pacifist: op oa. .pkg en applicatie packages te openen

              Comment


              • #8
                Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                Ik gebruik Mackeeper 2 als antivirus en internet security. Werkt goed.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                  Dat zijn nu eigenlijk de vragen die je zou moeten stellen voor je zo'n ding koopt...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                    CloudApp is lekker handig voor als je snel screenshots wil delen:
                    Zight is an all-in-one screen recorder that helps you to create, edit and share videos, screenshots, GIFs for business.


                    UnrarX gebruik je om oa. .rar bestanden uit te pakken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                      Afgelopen donderdag thuis mogen wachten op de UPS koerier...whow: wat start deze computer snel op met de SSD erin. Ik heb tot nu toe een Intel Core i7-2600 met 16 GB RAM en SSD schijf en die vond ik al snel, maar de iMac voelt gewoon soepeler dan de Windows machine, nochtans slechts een Haswell Core i5 op 3.2 GHz. Ik had er wel zelf 16 GB RAM apart gekocht bij Codima en zelf erin gestoken (ik vond ze bij Apple eigenlijk te duur) en heb nu 24 GB RAM totaal.
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                        Zeer binnenkort is er de nieuwe iMac (deze maand nog).
                        Goedkoper in de aanschaf en iets sterker in de specificaties.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Zeer binnenkort is er de nieuwe iMac (deze maand nog).
                          Goedkoper in de aanschaf en iets sterker in de specificaties.
                          Bijna goed: goedkoper, maar iets zwakkere specificaties.



                          Dit is de tekst:

                          Apple has today released a new model of iMac. These machines are considerably cheaper than their predecessors, priced at $1099. Previously, the cheapest iMac SKU was priced at $1299 (which is now the mid-range model).

                          The cheaper iMac features a 1.4 GHz dual-core i5 CPU, which represents a significant worsening in performance over the previous base model of iMac, which featured a processor clocked at 2.7 GHz. The CPU does Turbo Boost up to 2.7 GHz however, which does make up some of the difference.

                          Aside from the CPU, the hard drive has also been cut to 500 GB. The new model also features a lower-end integrated graphics chip. All other iMac models continue to use either Iris Pro integrated graphics or dedicated Nvidia cards. Otherwise, the internals of the new machine are unchanged.

                          Enkel een 21.5 inch versie: ja goedkoper, maar ook een stuk tragere CPU en GPU en slechts een 500 GB HD. De 27 Inch gaat totaal anders worden, vermoedelijk met een Retina scherm. Van deze laatste vermoed ik, dat het een stuk duurder zal worden.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                            Zag gisteren een tabel waar ik mijn info heb gehaald
                            Nu, ik krijg ook goesting en zeker in zo'n 27" met een i7 (of een 21+ en met een i7?).
                            Ben er al een paar dagen mee bezig stefaand.
                            Mijn probleem(pje) is om mijn data over te brengen.
                            - mails van Outlook bijv.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                              Theo, ik denk dat het beter is om nog wat te wachten met de Imac; dan zouden de langverwachte en krachtige Broadwell processoren ingebouwd worden. Zie ook: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X