Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpte

    Beste,

    Onlangs las ik een revieuw op internet. De persoon werkt met een Nikon D90

    Hij schreef: "heb de scherpte in het menu op +9 gezet"!

    Hoe doe je dat?

    mvg - Luc

  • #2
    Re: Scherpte

    Als je niet weet hoe dat moet kan je eens overwegen om er niet verder bij stil te blijven staan, maar de handleiding biedt altijd uitkomst!

    Ik vindt het niet handig, want je zult dan voor elk objectief wat je bezit en omstandigheid waarin je fotografeert, moeten vastleggen welke scherpte instelling dan voor jou optimaal is. Aan hete einde
    van je leven heb je dan een heel boekwerk, namenlijk voor elke foto de instelling van de scherpte en een uitgebreide omschrijving van de omstandigheden.

    En schiet je in RAW dan heeft het helemaal geen nut.

    Comment


    • #3
      Re: Scherpte

      idd in raw werken en achteraf bijscherpen INDIEN NODIG

      als je t echt wil weten:
      als je een picture control wilt instellen, bij gelijk welke control kun je doorklikken en saturatie, contrast, scherpte, enz bijsturen bij J-PEGS uiteraard (werkt bij mij ook voor de j-peg voorvertoning)
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Scherpte

        Dank voor jullie reactie!

        Comment


        • #5
          Re: Scherpte

          Onder beeldinstelling op blz. 108 staat beschreven hoe je dit kan instellen. Als standaard staat 3 ingesteld, kan je verhogen naar 5. Hoger dan 5 geeft een te verscherpt beeld.

          Ik heb normaal genomen, verscherping naar +5, het contrast en de kleur met een waarde verhoogd en deze instelling als "Standaard-eigen" vastgelegd.

          Groeten,
          Eric

          Comment


          • #6
            Re: Scherpte

            Okee bedankt Eric

            Comment

            Working...
            X