Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7*, maar welke ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A7*, maar welke ?

    Al een tijdje druk met andere dingen in de weer geweest, maar nu komt er weer tijd vrij voor fotografie.

    Ik vroeg me ondertussen al een tijdje het volgende af :
    Welke A7-variant zou een capabele vervanger voor een a900 kunnen zijn als ik ook nog dezelfde mogelijkheid voor actiefotografie wil die een a900 biedt ?
    Ik zou ook wel mijn Minolta 85/1.4, Sony 70-200 edm willen blijven gebruiken.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: A7*, maar welke ?

    Hallo K-2,

    Lang geleden Voor jou log ik mij graag nog eens in Maar ik ben niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp...

    Paar bemerkingen (die je wss wel weet maar misschien nu niet aan denkt?)

    Zoals je weet heb je een adapter nodig voor je A-mount lenzen, en de FF versies zijn de LA-EA3 en LA-EA4. Als je AF wil behouden met de Minolta 85, heb je sowieso de LA-EA4 nodig.
    Wat ik echt belachelijk vind, is dat Sony de LA-EA2 AF module ook heeft gebruikt voor de LA-EA4. M.a.w., je zit met een crop-AF systeem dat extreem geclusterd zit in het midden van de LA-EA4. De AF-module is trouwens dezelfde als deze van de A55 bijvoorbeeld... 15 punts met 3 cross-type AF punten boven, midden, onder.

    Maar zelfs met die module is de AF niet slechter dan de A900

    Bottomline: welke A7 je ook kiest, de AF wordt bepaald door de adapter, de "hybride" AF van de "gewone" A7 heeft geen invloed als je een adapter gebruikt.

    De keuze van A7 ga je zelf moeten maken
    Last edited by Portmixus; 29 september 2014, 18:51.

    Comment


    • #3
      Re: A7*, maar welke ?

      Lang geleden inderdaad. Altijd leuk oude bekenden weer tegen te komen .

      Bedankt voor je input. Dat beantwoordt in elk geval al een deel van vragen in mijn hoofd.

      Nu, als ik er naast de a-lenzen ook een FE28-70, FE35 en/of FE55 bij zou nemen, welke A7* heb ik dan nodig om degelijke AF te hebben ?
      Wat zou de beste combinatie zijn van FE55 of FE70-200 met A7* als ik bv. binnensport wil vastleggen (bv. jujitsu) ?
      Met mijn Nex-6 gaat dit vrij goed moet ik zeggen. Met om het even welk A7 net zo goed dan, of enkel in combinatie met die LA-EA4 en bv. 70-200/2.8 ?

      En wat zou het voordeel van de FE f/4 zooms kunnen zijn in vergelijking met mijn huidige CZ24-70, 70-200G ? Het enige dat ik kan bedenken is gewicht/omvang ? Mis ik iets ?
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: A7*, maar welke ?

        Met om het even welke A7 bijna net zo goed vermoed ik.De A7 heeft de beste AF (hybride),(moet volgens mij niet onder doen voor mijn A580).De andere weet ik niet uit de praktijk,maar in principe zou de R trager moeten focussen.De S kan dan weer hogere iso aan.Ik heb wel alleen de kitlens 28-70 mm,met de andere lenzen weet ik niet. Maar met mijn 28-70mm heb ik hoegenaamd geen probleem qua scherpstelling.Ook de LA-EA4 adapter heb ik nog niet,maar naar ik heb gelezen ,zou ook hier de scherpstelling goed moeten zijn.Ik weet het niet,maar ik denk dat Sony langzaam maar zeker gaat afstappen van de A-mount en zich meer gaat toeleggen op de E-mount.Hier zit ook de toekomst volgens mij.Overigens indien ik een macrolens zou hebben voor mijn A7,dan mag mijn 580 zo in de kast.

        Comment


        • #5
          Re: A7*, maar welke ?

          Bedankt Jozef.

          De a900 maakt in combinatie met de CZ- en G-lenzen natuurlijk nog altijd even leuke prenten als voordien, maar dan ga ik langzaam aan misschien toch eens uitkijken naar die kleinere FF's...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: A7*, maar welke ?

            De geruchten zijn dat er in januari nieuwe fullframe sensoren komen van Sony (en waarschijnlijk dus ook een opvolger voor de A7 reeks). Misschien best nog even wachten? Qua autofocus is de A7 superieur aan de A7r en A7s dankzij de 117 aanwezige phase-detect punten die ontbreken op de A7r en A7s.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: A7*, maar welke ?

              Aha. Bedankt.
              Sonlyalpharumors kan ik inderdaad beter ook maar weer van onder het stof halen .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: A7*, maar welke ?

                Ook hoop getwijfel hier, stond op punt om een A7 te bestellen maar toch niet gedaan wegens schrik voor minder snelle AF (die ik soms wel nodig heb, voor kinderen). Dan even gedacht aan de X-T1 maar die zit eigenlijk behoorlijk dicht bij mijn a6000 zodat die ook niet écht een upgrade zou zijn (dan zit ik met 2 gelijkaardige camera's qua mogelijkheden, en 2 lenssystemen). Op dit moment behoorlijk twijfel of ik toch niet gebaat zou zijn bij de Nikon d750, vooral omdat de ISO performance echt wel enorm goed zou zijn en lichtsterke primes zijn bij die Nikon behoorlijk te doen qua prijs. En toch kriebel het voor die 55/1.8 te zien op een Sony FF. Wel behoorlijk geschrokken over de minder ISO prestatie van de A7, enkele fullsize samples gezien en was niet bepaald te vergelijken met wat mijn 5D3 kon verwezenlijken.

                Trouwens, mijn 5D3 verkocht samen met alle L lensen grotendeels omdat het betaalde werk wat achterbleef, heb ik op dit moment meer aanvragen voor huwelijken dan de voorbije 2 jaar. Blijkbaar heeft tevreden klant nogal wat reclame gemaakt
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: A7*, maar welke ?

                  Op dyxum ook redelijk wat input gekregen...

                  Zoals ik het nu zie, ga ik gewoon wachten op een A7S-24AF, dus een A7S met 24Mp en met minstens AF-prestaties van de a900 indien met FE-lenzen gebruikt.
                  Het nadeel van de adapters vind ik namelijk dat die het geheel nogal uit balans brengen, zeker met zooms.

                  Dus ik ga voorlopig gewoon verder met wat ik heb, tot ik helemaal van a- en e-vatting naar puur FE over kan (mogelijk nooit ? ).


                  Lapino, aangezien jij blijkbaar vooral met primes wil werken, zou een A7R met bv. CZ85/1.4 en dergelijke (met adapter) mogelijk wel een oplossing zijn ? En dan met FE55 voor als snelle AF minder een vereiste is... (Bij mij kriebelt het ook hoor wat die lens betreft.)
                  ISO-prestaties van een A7R liggen volgens DxOMark zowat op het niveau van een D810.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: A7*, maar welke ?

                    Ben vandaag na werk toch eens langs Art&Craft gereden. Daar de D750 en de Sony A7 even kunnen vasthouden (jammer genoeg zonder opgeladen batterij). Het viel me meteen op dat alhoewel de D750 redelijk compact is, het gewicht toch nog altijd behoorlijk wat is (ook geen verrassing natuurlijk), de Sony A7 voelde meteen zo vertrouwd aan. Wat ook niet onlogisch is, gezien feit dat ik het laatste jaar bijna exclusief met mijn a6000 heb gewerkt. Uiteraard mis ik voor bepaalde zaken de voordelen van een SLR maar heb toch meteen voor mezelf bedenking gemaakt of ik wel terug zo een zwaar ding wil meezeulen. Zelfs voor het occasionele (betaalde werk). Wat dan weer zo schitterend is aan een winkel als A&C is de bereidwilligheid van het personeel. Eén van de verkopers daar is blijkbaar enorme fan van de A7 en blijkt dat hij vrij dicht tegen me woont, hij gaat zijn A7 binnenkort eens binnensteken en mag die dan dag of twee gebruiken met de 55mm en 35mm. Van service gesproken!

                    Op dit moment weet ik het écht niet meer. Mocht Sony een opvolger van de A7 hebben aangekondigd met betere AF én mocht een lichtsterke zoom op de roadmap staan, dan zou ik minder twijfelen. Maar nu is het toch beetje kantje boord. Ook de verkoper twijfelde of hij zijn 5D3+24-70 zou verkopen omdat hij voor huwelijken ed toch ook (nog) niet 100% durft te vertrouwen op zijn Sony, alhoewel hij ook toegaf dat hij zijn Canon de laatste 12 maand ook amper heeft aangeraakt. De A7R zou ik sowieso niet nemen want heb al die mp niet nodig, en ISO performantie is bij de A7 (en zeker A7S) een stuk beter.
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: A7*, maar welke ?

                      Ik ga proberen te wachten tot januari om te zien met wat voor nieuws Sony dan gaat afkomen. Sony Alpha Rumors heeft meermaals gezegd om te wachten tot januari omdat "the next best thing" van Sony dan zou uitkomen. Het zou me niet verbazen als de AF van de A6000 dan in de opvolger van de A7 zit.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: A7*, maar welke ?

                        Ik begrijp niet goed waarom er zo geklaagd wordt over de AF van de A7.Ik ben zeer tevreden hiervan,maar ja,ik ben nog opgegroeid in de tijd dat er alleen MF was.

                        Comment


                        • #13
                          Re: A7*, maar welke ?

                          Er is altijd veel te doen rond AF, eigenlijk is één van de redenen waarom ik twijfel over een SLR het feit dat AF daar al te vaak mist en dus correcties nodig heeft, waar dit bij een mirrorless steeds perfect ok is. Ik hoef niet per sé een AF performance die geschikt is om wielerwedstrijden mee te fotograferen, maar ik heb wél een AF nodig die snel én accuraat is om mensen te fotograferen die niet noodzakelijk stil staan of zitten. Ik verwacht eerstdaags de A7 met de 55mm even in huis om die te testen, zal dan meteen duidelijk worden of deze voor mij dé camera wordt. Toch blijft ik anderzijds wat ongerust of ik de A7 wel voldoende ok zal vinden om er een huwelijk mee te fotograferen, vooral bereik mankeert toch een beetje. Ongelooflijk jammer eigenlijk dat Sony nog geen 24-70/F2.8 en 70-200/F2.8 heeft aangekondigd, dat zijn zowat dé lenzen voor elke huwelijksfotograaf.
                          Last edited by lapino; 3 oktober 2014, 08:22.
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: A7*, maar welke ?

                            Misschien even te rade gaan bij mensen die de A7 of A7r echt gebruiken. Alle reviews zijn relatief....
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: A7*, maar welke ?

                              Heb huwelijk gedaan met de Sony Alfa 7r en met mijn eos Canon's, ik mag gerust stellen dat de Sony op geen enkel vlak moest onder doen voor mijn Canon's, zelfs het scherpstellen verliep vlekkeloos!!!!! de hoge iso die ik gebruikte gaf prima resultaten ( geen flitser nodig, oef) de Zeiss lens gaf resultaten die ik nog niet eerder zag, scherpte in overvloed!!!!!!!!! het gezeik van trage AF enzo is "dikke bull ****" naar mijn bescheiden meninig. je koopt een metabones converter, wel de juiste, voor een slordige 699 euro en voilà je Canon "L" lenzen doen de rest. Heb foto's op een K4 televisie toestel laten spelen, voor de critici - DOEN!!!! je gelooft niet wat je ziet.
                              Dat het toestel niet voor sportevenementen zal worden gebruikt, lees snelheid, neem ik er graag bij.

                              Groetjes

                              Een Sony Alfa A7r gebruiker
                              Last edited by Guest3; 5 oktober 2014, 10:33.

                              Comment

                              Working...
                              X