Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Half onderwater landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Half onderwater landschap

    Voordat ik op mijn reis naar de Dolomieten vertrok had ik zulks beeld ongeveer in gedachten, ik had zoiets al eens gezien maar dan in de zee met een vis en exotisch strand. Dat stond toch zo ergens in mijn geheugen.

    Ik wist dat er in de Dolomieten wel een aantal meertjes zijn met lekker helder water en ik wou dus zo'n foto als deze hier ook maken, en het is geworden wat ik wou.

    Jullie zijn natuurlijk waarschijnlijk ook benieuwd hoe ik dat gemaakt heb

    Werkwijze:
    Ik heb in de dierenwinkel een plastieke terrarium/aquarium gekocht, niet al te groot, oppervlakte van een A5 ongeveer. Daarin past gemakkelijk mijn Sony A6000 met kitlens, in de praktijk is dit juist iets te klein daar ik blind heb moeten fotograferen omdat mijn LCD niet naar boven kon, daar de kostprijs minimaal is (7 euro) ga ik een iets grotere kopen zodat ik kan zien wat ik fotografeer...
    Een kant (de lange kant) waardoor ik fotografeer en waar de lens tegenkomt, heb ik verdonkert met een mat zwart blad papier met een cirkel op de juist hoogte waar de lens dan door kan kijken, dit om reflecties te vermijden.
    De bovenkant is open en zo kan ik dan mijn fototoestel bedienen. En dan eens aan de waterkant is het experimenteren met hoeveel water, schuin of niet vooral omdat ik niet kon zien wat ik deed, in V2.0 gaat dit beteren

    Instellingen toestel: manueel focus, f13, 1/125, iso100. Drie shots -2EV, 0 en +2EV voor het compleet dynamisch bereik te krijgen.
    Post processing: convertie naar 32bit TIFF via Photomatix, getuned in Lightroom, verdere tuning in Photoshop (luminosity masks, noise reduction, high pass sharpening)

    Ik zal in een ander forumonderdeel wel eens een foto nemen van het bakje.


    Hotel Gonzaga by pDOTeter, on Flickr
    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

  • #2
    Re: Half onderwater landschap

    Erg leuk idee.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Half onderwater landschap

      Een zeer creatief beeld en prima uitgevoerd. Van mij mogen er meer komen.
      Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

      Comment


      • #4
        Re: Half onderwater landschap

        Knap gedaan, en mooie foto.
        Bedankt voor de uitvoerige uitleg.

        Comment


        • #5
          Re: Half onderwater landschap

          Ik hou van experiment... Laat maar komen! Super idee!

          Iz.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

          Comment


          • #6
            Re: Half onderwater landschap

            Mooie foto en heel bijzonder uitgevoerd. Leuk dat je de uitgebreide uitleg er bij gedaan hebt, zeer leerzaam
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Half onderwater landschap

              Oorspronkelijk geplaatst door M... Bekijk bericht
              Van mij mogen er meer komen.
              In Belgie gaat dit iets moeilijker worden, maar ik hou mijn geest open en neem mijn bakje mee als ik ga fotograferen.

              Van de Dolomieten heb ik zo'n 3 foto's kunnen maken. De eerste zal ik nog wel posten, maar vind die minder sterk, de tweede is feitelijk niet goed genoeg naar mijn zin.
              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

              Comment

              Working...
              X