Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

    Je kent het wel, je browser openen en indien je geen storende bars wil hebben en een maximaal scherm, dan kan je op de F11-toets drukken die als een aan-uit schakelaar werkt.
    Ik wil nu een window.open( - script waarbij de browser het window opent met alle bars weg, dus alsof bij het openen ook op de F11-toets werd gebruikt.

    Weet iemand hoe ik dit doe ? Dit si meer dan alleen fullscreen. Bij deze maatste wordt wel het gehele scherm ingevuld, maar blijf ik met die op dat ogenblik nutteloze bars zitten.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

    <html>
    <head>
    <title></title>

    <script type="text/javascript">

    function popthisup(width,height) {
    var left = (screen.width/2)-(width/2);
    var top = (screen.height/2)-(height/2);
    var settings = "width="+width+",height="+height+",top="+top+",lef t="+left+",location=no,menubar=no,resizable=no,scr ollbars=no,status=no,titlebar=no,toolbar=no";
    var dePopUp = window.open('','Test',settings);
    var tmp = dePopUp.document;
    tmp.write('<html><head><title>Test<\/title>');
    tmp.write('<style>body { background-color: #cccccc; font-family: Arial; margin: 0 auto; text-align: center; padding-top: 50px; } a { color: #000000; }<\/style>');
    tmp.write('<\/head><body>test');
    tmp.write('<\/body><\/html>');
    dePopUp.focus();
    }

    window.onload = function(){
    popthisup(screen.width,screen.height);
    }
    </script>

    </head>

    <body>
    </body>
    </html>
    't is nog niet wat 't moet zijn. Maar deze geeft wel een popup fullscreen, zonder menubars, maar de adresbalk komt er wel in hier in FireFox.

    In bovenstaand voorbeeld moet je de inhoud van die popup pagina ook volledig incoderen. Heb hier momenteel geen ander vb staan.

    Comment


    • #3
      Re: Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

      Ja, zover ben ik ook al gekomen. Met de optie fullscreen=yes in de var settings, ga je nog eens expliciet een fullscreen-window opeisen in de browser, maar, helaas, ik wil af van die bovenstaande bras ... Ik moet nu iedere keer op F11 drukken om dat te hebben en ik wil van die F11-indruk af.
      Met een onclick-event kan ik het oplossen, helaas lukt het niet met een onload-event.
      Op het internet wordt steeds geduid op het gevaar van dergelijke zaken en daar ben ik me van bewust, maar dit is voor een interne toepassing, dus kan ik een aantal parameters aanpassen , doorgeven om een geautomatiseerde F11-simulatie te verifiëren ...
      Tich al ne straffe mersie bookoe, maar we zijn er bijna, maar niet helemaal.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

        Dubbele post .... browser loopt hier in het honderd
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

          HTML-code:
          <html>
          <head>
          <title>BD</title>
           
          <script type="text/javascript">
           
          function popthisup() {
           var settings = "top=0,left=0,fullscreen=yes,location=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,status=no,titlebar=no,toolbar=no";
           var dePopUp = window.open('C:\\scriptsvoorBD\\Wim\\testpopup.html','test',settings);
          // dePopUp.focus();      // optioneel wanneer deze meteen zichtbaar moet zijn
           }
          
           window.onload = function(){ 
            popthisup();
           }
          </script>
           
          </head>
           
          <body>
          TEST
          </body>
          </html> 
          Bij mij opent hij nochtans met de gewone Onload functie.

          Ik heb het wat aangepast. Die fullscreen=yes is wel handig ja, had ik niet aan gedacht.
          Je kan hem ook de huidige pagina laten openen, door de url in te geven als eerste parameter van window.open. Echter, wel dubbele \\ gebruiken in de mapstructuur.

          Als het niet met onload werkt, zal je met een onclick moeten werken vrees ik :s Zie niet meteen een andere optie.
          Of anders de andere eventhandlers eens testen die voor jou handig kunnen zijn: onmouse move /click / doubleclick enzo...

          Comment


          • #6
            Re: Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

            Je script opent wel een nieuwe browser met een volledig scherm, had ik ook al, maar ik wil geen enkele bar, balk ... Idem aan het indrukken van de F11-functietoets.
            Blijkbaar is dit iets wat gewoonweg niet toegelaten wordt.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Javascript-code gezocht voor F11-emulatie browser

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Je script opent wel een nieuwe browser met een volledig scherm, had ik ook al, maar ik wil geen enkele bar, balk ... Idem aan het indrukken van de F11-functietoets.
              Blijkbaar is dit iets wat gewoonweg niet toegelaten wordt.
              Hmm, nee, hier in FireFox lukt het nu ook niet.
              Daarstraks zat ik aan een andere pc met Internet Explorer 9 en ging het wel. (moest wel eerst popups toestaan klikken)

              grrr
              Nu ffe geen tijd om verder te zoeken. Misschien later!

              Comment

              Working...
              X