Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

    De app Manual verandert je iPhone in een digitale spiegelreflexcamera.
    De app maakt gebruik van het feit dat Apple in iOS 8 de standaardinstellingen van de camera toegankelijk heeft gemaakt.

    Met Manual krijg je controle over verschillende instellingen.
    Zo kun je voortaan zelf de sluitertijd, ISO-waarde, witbalans, focus en belichting bepalen.
    Deze app is voornamelijk bedoeld voor fotografen en enthousiastelingen.

    Manuel is voor 1,79 euro te downloaden in de App Store. iOS 8 is vereist.

  • #2
    Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

    Spiegelreflex? Ik vrees het niet. Een spiegel inbouwen in een Iphone, ik zie het nog niet zo snel gebeuren alhoewel de nieuwe toch vrij groot bljkt te zijn. ;-)
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

      Deze instellingen vind je ook op veel compacts, maar dat maakt er nog geen DSLR van.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

        Gelooft u nog steeds in sprookjes. Sommige mensen kun alles wijs maken.

        Comment


        • #5
          Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

          En de pro versie van die app maakt hem "weather sealed"...

          Comment


          • #6
            Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

            Beetje ongelukkig geforumuleerd, inderdaad. Wat de "Manual-Custom Exposure Camera" app ondermeer beweert te kunnen is het volgende:
            Custom exposure for your iPhone camera.

            A powerful camera app with full control over your image. Quickly and simply adjust all parameters of your image. No more tapping and hoping automatic can understand what you want. Take control.

            Full independent control of
            • Shutter
            • ISO
            • White Balance
            • Focus
            • Exposure compensation


            ...
            Maar er een dSLR van maken? Nee...
            Trouwens, zelfs die app maakt van mijn iPhone geen fototoestel.
            Last edited by LesC; 29 september 2014, 14:12.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

              Grappig hoe de conformisten weer eens lachen met de evolutie.

              Na de DSLR kwam (verleden tijd, jawel) de systeemcamera, die zienderogen het DLSR verhaal verder naar het verleden duwt (Fuji en Sony zijn goed bezig, zelfs met FF), en om de hoek komt de smartphone die qua resolutie soms niet meer moet onderdoen (Nokia Lumen 1020). En die evolutie gaat verder...
              Fotografen die hun ogen niet openen, ik kan er iets van krijgen. ;-)
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                Sorry, Lieven, maar ik hoor nog teveel 'shutter lag' en 'EVF' dat 'm dat niet helemaal is. Maar het komt hoor...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Grappig hoe de conformisten weer eens lachen met de evolutie.

                  Na de DSLR kwam (verleden tijd, jawel) de systeemcamera, die zienderogen het DLSR verhaal verder naar het verleden duwt (Fuji en Sony zijn goed bezig, zelfs met FF), en om de hoek komt de smartphone die qua resolutie soms niet meer moet onderdoen (Nokia Lumen 1020). En die evolutie gaat verder...
                  Fotografen die hun ogen niet openen, ik kan er iets van krijgen. ;-)
                  Ja ik kan er iets van krijgen .. van al die simpele zielen die denken dat als ze brede velgen op hun 2pk monteren dat ze dan met een Ferrari rijden !! Mundus vult decipi, ergo decipiatur, helaas ! .. en als ge denkt dat "dSLR" enkel een geval van resolutie is dan hebt ge uw huiswerk niet eens gemaakt ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ja ik kan er iets van krijgen .. van al die simpele zielen die denken dat als ze brede velgen op hun 2pk monteren dat ze dan met een Ferrari rijden !! Mundus vult decipi, ergo decipiatur, helaas ! .. en als ge denkt dat "dSLR" enkel een geval van resolutie is dan hebt ge uw huiswerk niet eens gemaakt ...
                    Arme Regulus, verkracht maar verder elke discussie, maar ik heb het wel over meer dan resolutie alleen.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Sorry, Lieven, maar ik hoor nog teveel 'shutter lag' en 'EVF' dat 'm dat niet helemaal is. Maar het komt hoor...

                      LesC, horen of ervaren is een groot verschil. En dat er 'nog' evolutie is ga ik zeker niet ontkennen. Laat maar komen...
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                        Systeem cameras zijn interessant maar voor vele takken van fotografie hinken ze in mijn ogen nog achterop. Maar wie weet schaf ik mij er binnen een generatie of twee verder wel eentje aan. Er zitten wel een aantal interessante features is... focus peaking oa.
                        Ik zie soms idd wel mooie fotos gemaakt met smartphones maar spreek uit ondervinding dat ze het heel snel laten afweten zelfs tov een instap dslr.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Arme Regulus, verkracht maar verder elke discussie, maar ik heb het wel over meer dan resolutie alleen.
                          Jong, voor al de onzin die hier op BD verkocht wordt als wereldschokkende noviteit, daarvoor zijn onderhand alle spuigaten te klein ... blijf dus maar lekker voormekkeren over niets ... een telefoon is geen dSLR, period, ongeacht of er nu een app op draait zo groot als een huis of niet, live with it. Als ge dat wil geloven, mij goed, maar verkoop andere mensen geen appelen voor citroenen want dat worden die appelen toch nooit. Heck, in een volgende overtreffende trap maken de grote cameramerken enkel nog telefoons om te fotograferen. mooi niet dus. djeezes! .. en ik doe trouwens niets liever dan nuttloze tech zeepbellen doorprikken, de mensen worden zo al genoeg bij de neus genomen zonder dit soort cowboyverhalen ! Voor de rest, blijf gelukkig fotogarferen met uw nieuwe "dSLR" !

                          Comment


                          • #14
                            Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                            Systeem cameras zijn interessant maar voor vele takken van fotografie hinken ze in mijn ogen nog achterop. Maar wie weet schaf ik mij er binnen een generatie of twee verder wel eentje aan. Er zitten wel een aantal interessante features is... focus peaking oa.
                            ...
                            Gut ... focus peaking zat al in mijn "oude" Sony H5 bridge uit 2006 ... nauwelijks nieuwe tech dus ..

                            Comment


                            • #15
                              Re: iPhone verandert in een Digitale Spiegelreflexcamera

                              Nieuw is het idd niet maar dat is nu iets wat ik wel graag zou zien doordringen bij dslrs
                              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                              Comment

                              Working...
                              X