Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citroenvlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Citroenvlinder

    Een paar maanden geleden zat er bij een of ander tijdschrift een zakje met zaadjes (het kan ook bij reclame geweest zijn, ik weet het al niet meer).
    Die heb ik hier in de tuin gezaaid, en dit is een van de planten uit die zaadjes.
    Er staan al een hele tijd bloemen aan, maar een half uur geleden zag ik er voor het eerst vlinders op zitten, en dan heb ik even de macrolens op de camera gezet om er foto's van te maken:

    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Citroenvlinder

    heel knap Bart vooral de kleuren springen er uit !!! ook de totale scherpte
    is dit een stack ??

    Comment


    • #3
      Re: Citroenvlinder

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      heel knap Bart vooral de kleuren springen er uit !!! ook de totale scherpte
      is dit een stack ??
      Gewoon met de 700D + Sigma 180mm f2,8 EX DG OS op f8, meer niet (een crop camera geeft wat meer scherptediepte).
      Om een stack te kunnen maken moeten ze vrij lang onbeweeglijk blijven zitten, en dat doen vlinders gewoonlijk niet terwijl ze aan het eten zijn (je moet dan een statief gebruiken, en dat heb ik ook niet gedaan).
      En ik heb ook niet de software om een stack te kunnen maken van meerdere foto's.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Citroenvlinder

        Heel mooi! Ik denk dat ik er onderaan een centimetertje zou afdoen...
        Wel heel mooi scherp waar ie scherp hoort te zijn (ben wel verwonderd over de DOF!, ook voor een cropcamera), prachtige kleuren.
        Hou er van.
        mvg,
        Luc
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Citroenvlinder

          Heel mooi totaalbeeld vlinder en bloem

          Comment


          • #6
            Re: Citroenvlinder

            Mooi kleurencontrast!

            Comment

            Working...
            X