Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief telenet

    Aangezien telenet meer en meer op electrabel begint te lijken (arrogantie ten top) ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb momenteel een whop abonnement.
    Wat ik wil is deftig internet, tv met uitgesteld kijken en eventueel netflix, al het kan tegen betere prijs dan telenet. Iemand suggesties?

  • #2
    Re: Alternatief telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door patje2 Bekijk bericht
    Aangezien telenet meer en meer op electrabel begint te lijken (arrogantie ten top) ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb momenteel een whop abonnement.
    Wat ik wil is deftig internet, tv met uitgesteld kijken en eventueel netflix, al het kan tegen betere prijs dan telenet. Iemand suggesties?
    Verzint eer ge begint.......

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Verzint eer ge begint.......

      Geert, heuu, kleine vergissing

      verzinnen
      •bedenken, beramen, bekokstoven, smeden, uitdenken, uitpiekeren fabuleren, fantaseren, fingeren, liegen, opdissen, verdichten
      Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/verzinnen
      verzinnen
      •bedenken van een fictief iets.
      Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/verzinnen
      verzinnen
      [onregelmatig werkwoord]• iets in je hoofd halen
      vb:hij verzint altijd prachtige plannen
      • een verzonnen verhaal [niet echt gebeurd]
      synoniemen: bedenken beramen uitdenken
      Gevonden op http://oud.digischool.nl/ne/nt2/LTR_V/W2826.HTM

      bezinnen
      •nadenken, overdenken
      Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/bezinnen



      Alternatieven? Behalve Belgacom (en aanhangsels) dat niet maar bijna overal verkrijgbaar is zijn er weinig echte alternatieven vrees ik. Niet dat ik het echt volg, maar op de "derde partijen" wordt wel relatief meer kritiek gegeven (en toch minder klanten hebben) heb ik zo de indruk.

      Voor wat het waard is: ik ben een tevreden BGC klant en recent heb ik een paar problemen gehad met hen (technisch). Snel en met de glimlach opgelost

      BGC (vanaf morgen Proximus) zou onderhandelen met Netflix.
      Last edited by nabi; 28 september 2014, 16:37.

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief telenet

        Belgacom is niets voor hier.
        Heb het gezien bij een paar buren.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief telenet

          Bij Belgacom moet je het geluk hebben dat je voldoende dicht bij een ROP woont (dat is die kast die naast een "gewone" Belgacom verdeelkast staat : dus gewoonlijk zie je de Belgacom-kasten in paren staan). Ik zie dat ding hier op een 80 m. van mijn appartement staan. Resultaat is een downloadsnelheid van iets minder dan 70 Mb/s en een upload van 4 Mb/s (kan 5 zijn met een hoger abonnement). Om die volle snelheid te halen mag je ergens max. 250 m. van die kast wonen. Ze zijn wel bezig met vectoring te implementeren waardoor de afstand groter mag zijn. Als je dus te ver woont dan dalen die snelheden (de prijs blijft helaas dezelfde...).
          Ik kan dus helemaal niet klagen van Belgacom. Ook de Belgacom TV doet zijn ding behoorlijk goed.
          Een tijdje geleden heb ik ook een technisch probleem gehad : geen vaste telefoon meer, storingen op de TV en traag internet. Dat is redelijk snel hersteld. En heb zonder zagen ook een schadevergoeding gekregen : daarin is Belgacom stukken soepeler dan telenet.
          Belgacom heeft een bijkomend abonnement waarmee je programma's kan bekijken tot 36 uur na de uitzending (op een aantal zenders) : TV replay. Of je kan ze opnemen natuurlijk...
          De nieuwsuitzendingen (en weerbericht) op de VRT uitgesteld bekijken is gratis.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Belgacom is niets voor hier.
            Heb het gezien bij een paar buren.
            Niets voor Theo, niets voor Hasselt, niets voor ... ???
            Welk abonnement hebben de buren? Appelen en peren, je weet wel

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Niets voor Theo, niets voor Hasselt, niets voor ... ???
              Welk abonnement hebben de buren? Appelen en peren, je weet wel
              Die kunnen zich het beste permitteren
              En een technicus is al dikwijls daar geweest.
              Zelf heb ik het 2 keren in werking gezien: ik zou er zot van worden > blokvorming in beeld en beeld dat soms geheel weg valt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief telenet

                Wil zeker niet beweren dat Belgacom slecht is. Als je dicht bij een cabine zit is de snelheid OK, en meer dan voldoende voor huisgebruik.
                Maar besef wel dat Telenet beter is, en stabieler in snelheid.
                Ze laten er zich dan ook wel voo betalen, omdat ze dat ook weten.

                In elk geval heb je de keuze.

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Wil zeker niet beweren dat Belgacom slecht is. Als je dicht bij een cabine zit is de snelheid OK, en meer dan voldoende voor huisgebruik.
                  Maar besef wel dat Telenet beter is, en stabieler in snelheid.
                  Ze laten er zich dan ook wel voo betalen, omdat ze dat ook weten.

                  In elk geval heb je de keuze.
                  Belgacom is trager, maar die snelheid is 100% stabiel. Van Telenet kan je dat niet zeggen : daar is de snelheid stabiel per node, niet per gebruiker. Als je bij telenet toevallig op een node zit met meerdere zwaardere gebruikers, dan heb je pech.
                  Die snelheid vind ik trouwens niet zo belangrijk. Om gewoon te surfen speelt het helemaal geen rol of dat aan 5 Mb/s gebeurt of aan 70... Om te downloaden is dat anders, maar ook daar is die Belgacomsnelheid ruim voldoende (ook als je netflix wil uittesten...).
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief telenet

                    Andermaal, ik heb totaaal GEEN klachten van Belgacom (nu proximus naar 't schijnt). Ik zit normaal net te ver van een rop om de max snelheid te halen maar ze hebben "werken" verricht en nu is mijn snelheid nog iets hoger dan tevoren (40Mb) Ik heb probleemloos 4 TV streams in SD en dat mist nooit. (Anomalie, er staat een bcom doos op 50m van mijn huisdeur maar ik ben aangelsoten op een rop op 600m van hier .. aangesloten op de oude infrastructuur. Steeds een zeer goede lijn gehad .. FWIW, haalde destijds sustained 52Mbps met een 57k modem)
                    Omdat ik plots klachten had met een V3b decoder (klank valt plots weg) effe "onder de aandacht" gebracht op Facebook. Ze gaan die V3b omwisselen voor een V5 ... no cost .. telenet eat dirt !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatief telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door patje2 Bekijk bericht
                      Aangezien telenet meer en meer op electrabel begint te lijken (arrogantie ten top) ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb momenteel een whop abonnement.
                      Wat zijn dan je problemen met Telenet buiten zogezegd hun arrogantie?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatief telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Andermaal, ik heb totaaal GEEN klachten van Belgacom (nu proximus naar 't schijnt). Ik zit normaal net te ver van een rop om de max snelheid te halen maar ze hebben "werken" verricht en nu is mijn snelheid nog iets hoger dan tevoren (40Mb) Ik heb probleemloos 4 TV streams in SD en dat mist nooit. (Anomalie, er staat een bcom doos op 50m van mijn huisdeur maar ik ben aangelsoten op een rop op 600m van hier .. aangesloten op de oude infrastructuur. Steeds een zeer goede lijn gehad .. FWIW, haalde destijds sustained 52Mbps met een 57k modem)
                        Omdat ik plots klachten had met een V3b decoder (klank valt plots weg) effe "onder de aandacht" gebracht op Facebook. Ze gaan die V3b omwisselen voor een V5 ... no cost .. telenet eat dirt !!
                        Ik weet niet waar ik ver of dicht bij zit, maar Telenet doet het hier fantastisch, zowel op tv vlak als vaste telefoon, en zeker wat
                        internet snelheid betreft. http://www.speedtest.net/my-result/3560947895

                        Verleden week mocht een vriend gratis een nieuwe Belgacom modem gaan ophalen, en vroeg mij
                        of ik deze wou aansluiten, werkte meteen, maar hoe..... TV trekt op geen .... en internet dat gaat redelijk,
                        maar niet vergelijkbaar met wat ik gewoon ben met mijn Telenet.
                        Meer zal ik daar niet over zeggen, want daarvoor ken ik er technisch niet genoeg van, maar een ding weet ik zeker
                        hier is en blijft het Telenet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatief telenet

                          Telenet heeft het voor het zeggen, zoveel is duidelijk.
                          Belgacom doet zijn best, maar van echte concurrentie lijkt niet echt sprake.
                          TV Vlaanderen leek een grote belofte, maar de laatste tijd is het er wel heel stil.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alternatief telenet

                            Je kan nog wat afwachten en klant worden bij Mobistar als hun TV aanbod actief wordt voor het einde van het jaar. Waarschijnlijk gaan er speciale acties zijn bij lancering wat het interessant maakt om te "proberen".
                            Geen idee of hun TV aanbod apart of in combinatie met internet/telefoon moet/mag genomen worden. Ze zullen wel onder de prijs van TN moeten gaan om mensen te overhalen over te stappen.

                            Het probleem is dat er geen echte keuze is. TN heeft de kabel die al jaren overal aangesloten was, BGC (nu proximus) is er in geslaagd een deel klanten af te snoepen van TN en TVV stelt niet veel voor. TN heeft een tijd een licentie gehad op DVB-T maar maakte dat product zo onaantrekkelijk dat niemand het wou hebben (te veel geld voor te weinig zenders in verhouding tot kabel/VDSL). Ze hebben op die manier wel de concurrentie verhinderd een volwaardig DVB-T aanbod te creëren. BGC-TV kan alleen als je ook internet van hen afneemt net als Scarlet (ook BGC). Voor de rest timmeren ze hun systeem zodanig dicht Dat je vast hangt aan hun hardware (kassa!!) Terwijl er technisch steeds meer kan kan de klant steeds minder met zijn TV signaal (opnames op andere TV of locatie bekijken b.v.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alternatief telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Die kunnen zich het beste permitteren
                              En een technicus is al dikwijls daar geweest.
                              Zelf heb ik het 2 keren in werking gezien: ik zou er zot van worden > blokvorming in beeld en beeld dat soms geheel weg valt.
                              Zich kunnen permitteren is geen argument. Zeker geen dat telt.
                              Dat er hier technisch iets mis loopt dat is duidelijk. Maar dat kan bij Telenet ook, of niet soms? Bijvoorbeeld mijn zoon. In zijn vorig appartement was hij aangesloten op Telenet en een tevreden klant. Hij verhuist, Telenet verhuist mee. Maar .... een echte ramp. Internet aan 1 (één) Mbps! Technisch niets mis, dus betalen.
                              Nu is hij ook een tevreden Belgacom klant. Hij downloadt sneller (en meer ) dan in zijn oude appartement en zijn abo is goedkoper.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Telenet heeft het voor het zeggen, zoveel is duidelijk.
                              Belgacom doet zijn best, maar van echte concurrentie lijkt niet echt sprake.
                              TV Vlaanderen leek een grote belofte, maar de laatste tijd is het er wel heel stil.
                              De eerste 2 zinnen zijn een reine Apple/Windows discussie waardig.

                              Ik lees (nog) niets over Snow/Base?

                              Comment

                              Working...
                              X