Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

    M'n vrouw heeft een laptop van school met Windows 8.1.
    Nu vroeg ik me af : is het nog nodig daar een extra antivirusprogramma op te installeren of is Windows Defender genoeg ? Meen me te herinneren dat MSE vroeger ook niet volstond voor Win7...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

    Er zijn tests genoeg te vinden als je even googlet.
    Ik heb alvast geen risico genomen en AVG antivirus geïnstalleerd, gebruik dat al jaren en ben er heel tevreden van.

    Comment


    • #3
      Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

      MSE volstaat wel degelijk, tenzij je regelmatig "twijfelachtige sites" bezoekt of wildweg elke vreemde mail opent.

      Comment


      • #4
        Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
        Er zijn tests genoeg te vinden als je even googlet.
        Heb ik gedaan, en de ene zegt dat het absoluut nodig is om iets anders naast Defender te installeren, de andere zegt dat hiet niet echt nodig is voor consumers (net zoals op fora )
        Blijkt dat, als je de ingebouwde Defender vergelijkt met externe oplossingen, je eigenlijk écht een verschil maakt als je een betalende oplossing installeert, de gratis third-party oplossingen zouden niet zoveel beter zijn dan Defender. Betalen is iets wat we uiteraard niet gaan doen...

        Anderzijds hoor ik goeie dingen over Bitdefender, die jammer genoeg niet langer een gratis versie aanbiedt...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

          Op mijn computer staat op dit ogenblik een 90-dagen proefversie van Kaspersky (stond op de Medion computer toen ik die kocht), ik heb gezocht naar tests/reviews van antivirusprogramma's, en dat kwam er samen met Bitdefender gewoonlijk als beste uit.
          Norton stond gewoonlijk op de derde plaats, en Microsoft Security Essentials heb ik zelf een hele tijd gebruikt, maar daar heb ik toch wat minder vertrouwen in (die heeft "beestjes" doorgelaten waardoor mijn pc problemen kreeg).
          Bij de reviews staat MSE meestal ook op de laatste plaats, die zal wel wat tegenhouden, maar lang niet alles.
          Als je alleen maar hier op het forum en de andere bekende fotowebsites rondhangt dan zal MSE inderdaad wel voldoende zijn, maar als je via Google per ongeluk eens iets verkeerd aanklikt, dan kan je PC best toch wat meer "bescherming" gebruiken.

          Op dit ogenblik staan Norton, Kaspersky en Bitdefender in promotie bij Makro.

          Op de vorige Medion stond een 90-dagen proefversie van Bullguard, maar ik had de indruk dat die de boel flink vertraagde (daarom had ik er MSE op gezet, dat maakte die computer meteen een heel stuk sneller).
          Last edited by Black B@ndit; 28 september 2014, 15:25.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

            Hier al twee jaar bitdefender. Ik doe al mijn administratie op deze PC dus een beetje extra bescherming kan geen kwaad.

            Comment


            • #7
              Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

              Ik heb jarenlang de gratis versie van Avira gehad, daarna de Windows anti virus. Nooit een virus gehad. Bij mijn weten
              Nu heb ik Avast (betalende versie) en die heeft ook geen virus ontdekt uit het verleden

              Comment


              • #8
                Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                Zoals al gezegd: indien je gewoon bij bekende sites blijft dan zijn alle bekende gratis antivirus progjes goed. Voordeel van de ingebouwde Defender is dat je geen lastige reclame popups krijgt zoals bij de andere gratis progs.

                Naast je Defender zou ik wel willen aanraden om ook een anti-malware prog te installeren en deze maandelijks eens te laten draaien. Enkele bekenden: spybot, malwarebytes (installeer dan wel enkel de anti malware)
                Een goede Firewall is ook gratis te verkrijgen, maar dat zou ik enkel installeren als je iets van pc's kent. Comodo heeft een goede firewall, maar je gaat hem regelmatig instructies moeten geven (maar dat bewijst juist dat hij goed en actief is).

                Een maandelijkse scan is trouwens ook aangewezen bij gratis antivirusprog omdat hun realtime scanner meestal zwakker is.

                Als je toch wil betalen zou ik voor Bitdefender of Kaspersky gaan. Koop echter niet op de site (of in de winkel) maar kijk op ebay/Amazon. Daar vind je ze dikwijls goedkoper (let wel op de feedback die de verkoper heeft bij ebay.)
                Norton heeft een slechte reputatie voor het vertragen van je systeem. De enigste reden dat die nog bestaan is omdat ze bij elke gekochte pc werden meegeleverd. (eigenaardig genoeg).

                Maar de belangrijkste veiligheid blijft je eigen surfgedrag. Als je niets anders doet dan alle pps'jes, foto's en links die je vrienden sturen openen; flash games allerhande speelt; en muziek en films illegaal downloadt dan ga je vroeg of laat wel iets hebben dat door de mazen glipt.

                Comment


                • #9
                  Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                  Ik zou niet inzien waarom Defender niet goed genoeg zou zijn.
                  Ja, je kan zaken vinden die niet gedetecteerd worden volgens bepaalde sites, maar dat is met elke AV zo.

                  Ge koopt een OS met inbegrepen browser, AV, ... waarom niet gebruiken wat meegeleverd is?
                  Da's gelijk een auto kopen en direct de vering veranderen omdat er betere bestaan.

                  Ja, ge kunt dat doen ... maar of het altijd nuttig is, da's een andere vraag.
                  Het is een commerce gelijk een ander ... hoe zotter ze uw kop kunnen maken, hoe rapper ge koopt.

                  Veel hangt inderdaad van jezelf af (niet alleen surfgedrag, maar ook mailgedrag).

                  En als die laptop van school is, dan veronderstel ik dus een PC van de werkgever?
                  Zou me dan ten zeerste verwonderen dat ge daar privé iets anders op moogt installeren om aan hun licentiepolitiek te voldoen.
                  Als zij een PC ter beschikking stellen, dan is dat om die te gebruiken zoals die is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    M'n vrouw heeft een laptop van school met Windows 8.1.
                    Nu vroeg ik me af : is het nog nodig daar een extra antivirusprogramma op te installeren of is Windows Defender genoeg ? Meen me te herinneren dat MSE vroeger ook niet volstond voor Win7...
                    Wanneer je (bank) betalingszaken doet ben je verplicht een goed anti-virusprogramma op je pc te hebben, wanneer het mis gaat kun je het vergeten dat de bank je schade vergoed.
                    Het staat in de voorwaarden van iedere bank dat je pc afdoende beschermd dient te zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black [email
                      B@ndit;4206576].Als[/email] je alleen maar hier op het forum en de andere bekende fotowebsites rondhangt dan zal MSE inderdaad wel voldoende zijn, maar als je via Google per ongeluk eens iets verkeerd aanklikt, dan kan je PC best toch wat meer "bescherming" gebruiken.
                      Daar vergist u zich mee: vaak staan er in bijdragen op discussie-sites zoals ook op BD links geplaatst die naar een andere site verwijzen, juist daar gaat het vaak mis.
                      Ik heb verschillende keren meegemaakt dat mijn pc vastliep na zo'n link (ook hier) aangeklikt te hebben. Met een goede AV beperk je het risico dat je pc daardoor met een virus besmet raakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Wanneer je (bank) betalingszaken doet ben je verplicht een goed anti-virusprogramma op je pc te hebben, wanneer het mis gaat kun je het vergeten dat de bank je schade vergoed.
                        Het staat in de voorwaarden van iedere bank dat je pc afdoende beschermd dient te zijn.
                        Wanneer de laptop van school is, mag je er dan privé bankzaken mee doen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Daar vergist u zich mee: vaak staan er in bijdragen op discussie-sites zoals ook op BD links geplaatst die naar een andere site verwijzen, juist daar gaat het vaak mis.
                        Ik heb verschillende keren meegemaakt dat mijn pc vastliep na zo'n link (ook hier) aangeklikt te hebben. Met een goede AV beperk je het risico dat je pc daardoor met een virus besmet raakt.
                        Nochtans is dat net wat er eerder gezegd werd. Voorzichtig zijn is de eerste regel. Mijn PC loopt niet vast op zo'n link

                        Comment


                        • #13
                          Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                          Eerste werk bij een nieuwe PC is hier firewall en antivirus installeren en de ingebouwde MS versies uitschakelen. Op dit ogenblik gebruik ik Avast en Zonealarm (free) en ik ben nog steeds virus/malware vrij sinds ik mijn eerste computer gebruik en na bijna 20 jaar op internet.
                          DNS via OpenDNS waarschuwt voor phishingsites.
                          Als extra noscript, adblock en ghostery als add-on op FF en je bent veilig (tenzij je echt hersenloos op alles klikt).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Als extra noscript, adblock en ghostery als add-on op FF en je bent veilig (tenzij je echt hersenloos op alles klikt).
                            En wat als je Chrome gebruikt ?

                            Alle gekheid op een stokje, netbanking doen we niet op die PC, enkel dingen voor school (en m'n vrouw checkt er ook haar e-mail en FB op) en de kids die af en toe een flash spelletje spelen. Bankieren doe ik op mijn linux box...
                            En ook, elke third-party oplossing doet je PC vertragen, al is het maar heel miniem. Kijk, dat vind ik nu goed aan een Mac of linux machine, al da gezever heb je niet nodig...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Extra antivirus voor Windows 8.1 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              En wat als je Chrome gebruikt ?
                              Dan zoek je iets dergelijks voor Chrome, daar steek ik mijn tijd niet in

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Kijk, dat vind ik nu goed aan een Mac of linux machine, al da gezever heb je niet nodig...
                              Mmmmm... Toch maar eens goed rondkijken dan...
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X