Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen nikon d5300 of D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen nikon d5300 of D7100

    Ik ben een beginnend amateurfotograaf die wel nog wat te leren heeft op fototechnisch gebied maar ik verdiep me wel al een tijdje in fotografie en heb dit jaar op de gentse feesten wat foto's kunnen nemen (zie link hieronder als jullie ze eens willen zien en/of beoordelen). Ik wil me een DSLR aanschaffen, maar twijfel een beetje dewelke. Ik wil op korte termijn er wel dingen zoals timelapse en sterrenfotografie (onder andere) mee gaan doen. Ik twijfel tussen een d5300 of de D7100 van Nikon. En welk objectief is best aan te raden: de 18-105mm of de 18-140mm que lichtserkte en zo. Ik vernoem deze lenzen omdat deze bij de meeste winkels in pakket zitten met een van deze 2 type Nikons.

    Alvast bedankt voor de info

    Steven

    Bij deze de link van mijn Flickr account: https://www.flickr.com/photos/116069648@N03/
    Nikon D7100 18-105mm

  • #2
    Re: Twijfel tussen nikon d5300 of D7100

    d5300 is afrader tenzij je 170 euro wil betalen voor enkel gps en wifi (voor de rest is ie klop t'zelfde als de d5200)
    voor te weten wat je wil van camera moet je eens gaan vasthouden, specs vergelijken(online)
    voor een lens waar je timelapse en sterrenfotografie wilt mee doen zul je zeker een groothoek kunnen gebruiken en de 18mm is vaak te krap dan... (uwa-lens)
    de kitlenzen die je vernoemt zijn prijs/kwaliteit in orde maar niet te vergelijken met bv lichtsterkere objectieven (zeker in scherpte)
    is ook te zien wat je budget is
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen nikon d5300 of D7100