Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Edelhert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Edelhert

    Vorige week zijn we naar de Veluwe geweest om de edelherten tijdens de bronstijd te fotograferen. Aangezien alles wat vroeger schijnt te vallen dit jaar en de meeste dekkingen er al opzitten hebben we jammer genoeg geen schermutselingen of dekkingen gezien maar met dit beeld van een burlend hert ben ik ook best tevreden. Het blijft een indrukwekkend schouwspel!

    Groeten,
    Hendrik


  • #2
    Re: Edelhert

    een mooie opname.
    ogen dicht en luisteren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Edelhert

      Heel mooi.

      Comment


      • #4
        Re: Edelhert

        Onderaan te krap, poten zijn afgesneden
        Wel een mooi moment vastgelegd

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Edelhert

          Als je de struiken wegdenkt zal hij met de hoedjes waarschijnlijk net op de rand staan. Nu moet ik wel zeggen dat dat mij niet stoort. De struiken verstoppen het dier gedeeltelijk, de focus ligt op het gewei , en de beweging van het burlen. Maar da's natuurlijk strikt mijn mening.

          Comment


          • #6
            Re: Edelhert

            Ik vond het bij deze foto ook minder storen al heb ik zelf ook wel getwijfeld. Het is niet makkelijk om een compositie te bepalen met de 600mm als ze zo dichtbij komen. Veel tijd om na te denken heb je niet. Al bij al ben ik persoonlijk toch wel tevreden over het uiteindelijke resultaat. Het gewei en gezichtsuitdrukking van het hert komen zo toch iets beter tot hun recht. De speekselsliert en de vuiltjes die loskomen van het gewei vond ik ook nog wel leuke details die zo beter tot hun recht komen. Bedankt voor de reacties!
            Last edited by Hendrik_79; 30 september 2014, 20:39.

            Comment


            • #7
              Re: Edelhert

              Ik begrijp je uitleg hoor Hendrik en inderdaad het is soms een keuze maken in je compositie
              Doch had ik hier gekozen om de poten er wel op te zetten, het moment heb je toch op de plaat staan
              Met 600mm op de Mkiv heb je daar toch nog wat speling hoor daar waar hij stond.

              Trouwens afgelopen weekend was de bronst nog steeds aan de gang hoor, maar het is inderdaad vroeger dan andere jaren en loopt op z'n einde

              Ik vind het eigenlijk ook wel spijtig dat je 'm niet op 1024px laat zien en centraliseert, zal mooier tot z'n recht komen voor de kijkers

              grts
              Sieg

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Edelhert

                Heel mooi moment, goed van scherpte en kleur. Qua compositie ben ik het wel volledig eens met Sieg, geen ruimte voor (weliswaar onzichtbare) pootjes oogt toch altijd wat raar. Maar verder een hele knappe!
                Grt, Ingrid.
                Ingrid Vekemans Photography
                Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                http://www.ingridvekemans.com

                Comment


                • #9
                  Re: Edelhert

                  Een mooi rustig( kleuren) verzorgde foto. Helemaal mijn smaak. Onderaan mag het iets meer , alleen als dit de kleuren van de heide niet onderbreekt. Anders houden zoals het is.
                  Gr David

                  Comment


                  • #10
                    Re: Edelhert

                    Knappe plaat.
                    Zie ook flickr

                    Comment

                    Working...
                    X