Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen Canon PowerShot SX50 HS en Canon PowerShot G1 X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen Canon PowerShot SX50 HS en Canon PowerShot G1 X

    Kan moeilijk een beslissing nemen tussen deze twee toestellen.

    Bedoeling is zowel personen foto's te maken als natuurfoto's, wat denken jullie dat dit hiervoor het beste toestel is?

    Graag even jullie mening, want ik geraak er heel moeilijk uit. Of zijn er eventueel nog andere toestellen die gelijkwaardig zijn aan deze?

    Thanks!

  • #2
    Re: Twijfel tussen Canon PowerShot SX50 HS en Canon PowerShot G1 X

    Het zijn twee totaal verschillende toestellen.
    De GX1 heeft een grotere sensor, en daardoor een betere beeldkwaliteit, maar het zoombereik is niet zo groot.
    De SX50 HS heeft dan weer een enorm zoombereik, gecombineerd met een kleinere sensor die vooral op iets hogere iso een heel stuk minder presteert dan die van de G1X
    Als je het zoombereik van een SX50 wil met dezelfde sensor als die van de G1X, dan zal die camera (vooral de lens) veel te zwaar en te groot worden, en ook verschrikkelijk duur.

    Voor natuurfoto's zou de SX50 in het voordeel kunnen zijn, voor de onderwerpen waarbij je met de camera dicht genoeg bij het onderwerp kan geraken is de GX1 in het voordeel (betere beeldkwaliteit, zeker als er wat minder licht is).

    Beide camera's hebben ondertussen al een opvolger gekregen (G1X II en SX60), de SX60 heeft zelfs een zoombereik van 21-1365mm (het zal wel moeilijk worden om er zonder statief scherpe foto's mee te maken op 1365mm).
    Last edited by Black B@ndit; 26 september 2014, 23:17.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen Canon PowerShot SX50 HS en Canon PowerShot G1 X

      Ga voor kwaliteit en neem de GX1. Ik vraag me soms af waarom dat mensen 60 optische zoom willen. Maar dat is mijn mening uiteraard.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen Canon PowerShot SX50 HS en Canon PowerShot G1 X

        ik heb een lumix 60 x zoom als tweede camera, speciaal voor de zoom. das gewoon bangelijk voor natuurfotografie en blijft makkelijk uit de hand. het klopt dat je natuurlijk ook rekening moet houden met kwaliteit, met zo een grote zoom moet je kwaliteit inleveren (niet altijd, maar wel voorbij 2/3 de ) dat moet je voor jezelf uitmaken wat jij voor jezelf het belangrijkste vind. (daarom heb ik mijne 60X als tweede camera)
        op onderstaande kan je vergelijken en waarbij je dezelfde foto's van beide toestellen naast elkaar kan leggen. daar kan je zien dat de g1 x een beter contrast heeft met duidelijk beter resultaat van kwaliteit.
        rekening houdend dat je ook personen wilt fotograferen, dus toch meer alround zou ik ook kiezen voor G1 x

        Anyone watching the emergence of mirrorless interchangeable lens cameras will have spent much of the last year patiently waiting for Canon and Nikon to show their hands. Nikon clearly decided such cameras didn't need large sensors, and it appears Canon has concluded they don't need interchangeable lenses. Both these moves make sense for companies wanting dedicated photographers to keep buying DSLRs, but Canon's approach is likely to be of more interest to those enthusiasts.


        As you may have noticed, the 'Megapixel Wars' have calmed down a bit in recent years. That doesn't mean that camera manufacturers haven't found something else to drive up to absurd levels. In the case of 'big zoom' cameras that thing is, of course, how powerful the lens is. Remember a few years ago, when 12X lenses were considered a lot? Since then we've gone through 18X, then 24X, and 30X. Things really started to get crazy over the past year, with Nikon releasing their Coolpix P510, which has a 42X lens. Then Canon did what I never thought I'd see: announce the PowerShot SX50 HS ($479), which has a whopping 50X, 24 - 1200 mm lens.
        Last edited by hypnomedi; 27 september 2014, 13:18.
        gr, JOHAN , nikon D90, D7100

        Comment

        Working...
        X