Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening :) (hx50v, p330, tz40,s120,...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening :) (hx50v, p330, tz40,s120,...?

    hey allemaal,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera daar mijn toestel de geest heeft gelaten.

    Ik heb al een paar opzoekingen gedaan maar mijn lijstje blijft maar groeien en kan ik niet meer kiezen...
    De vereisten zijn panorama, gps, wifi, 16:9 kwaliteit, 1080p video. De zoom hoeft niet überwauw te zijn, liever een camera die snel en mooie foto's neemt.
    Het lijstje dat ik heb van toestellen zijn:

    Samsung wb800f
    Samsung wb350f
    nikon p330 / p340
    Sony Cybershot HX50V
    panasonic dmc-tz40
    panasonic lx7
    canon powershot s120
    waarschijnlijk heb ik er nog een paar over het hoofd gezien

    Aangezien dat het hoofddoel van het toestel enkel voor hobby's en vakantie is, had ik een budget van 300€ in mijn hoofd. (wat toch wel een mooi budget is veronderstel ik?)
    Mijn oog was gevallen op de Sony HX50V maar heb wat opgezocht en vond dat er nog andere toestellen waren aan lagere prijs en betere kwaliteit van foto's. Maar deze voldoen dan weer niet aan mijn vereisten

    Ik weet dus eigenlijk niet of die gps en wifi echt vaak gebruikt zullen worden, is dit dus echt een nice-to-have of meer een kleine gadget?
    Heeft er iemand een voorkeur voor 1 van deze toestellen of misschien zelfs een ander voorstel waar jullie ervaring mee hebben?

    Graag hoor ik jullie mening! alvast bedankt voor de raad!!
    Groetjes
    Nicky

  • #2
    Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

    Panasonic lx7 zeer goed toestel.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

      De Panasonic LX7 en de Canon S120, zijn de beste in Uw lijst, maar die hebben geen GPS.
      De Panasonic TZ40 heeft zowel Wifi als GPS en heeft ook een redelijke fotokwaliteit bij voldoende licht.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

        Bedankt voor jullie meningen.
        Ik heb al 2 positieve commentaren over de S120 en de LX7, en ééntje over de TZ40.
        Als ik deze 3 vergelijk, kom ik dit uit:
        TZ40 vs LX7 vs S120
        16:9: alle 3
        1080p: alle 3
        wifi= TZ40 & S120
        GPS= TZ40 (built-in) & S120 (smartphone)
        lens: S120 & LX7 zijn beter dan de TZ40
        max ISO waarde= S120 > LX7 > TZ40
        panorama: TZ40 & LX7

        Ik denk dat de S120 wint, maar ik moet eerst nog een paar afbeeldingen bekijken op het internet. Aarzel niet om jullie meningen te geven
        Het enige nadeel dat ik tot nu toe kan vinden is dat de S120 geen panorama's kan maken
        Last edited by nickytjeuh; 27 september 2014, 17:31.

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

          Je kan ook zien voor 2 de hands sony rx100
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Je kan ook zien voor 2 de hands sony rx100
            De RX100 is wel het van het, maar de mark I heeft geen wifi en geen GPS, en die vertrekt gemakkelijk rond de 350€.
            De Mark II is al met WiFi maar die vertrekt rond de 450€.
            De 2dehandsprijzen draaien bijna aan dezelfde prijzen als de nieuwprijzen wat dus niet zo interessant is

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

              waarom dan geen FZ200 ?van panasonic

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                waarom dan geen FZ200 ?van panasonic
                Dit model had nog niemand voorgesteld.
                Hij is wel minder compact en heeft een lagere score dan de S120 bvb.


                Momenteel twijfel ik vooral tussen de S120 en de HX50V.
                De HX50V is goedkoper en heeft alles.
                Zou er zo een verschil van beeldkwaliteit zijn tussen de HX50V en de S120?
                Last edited by nickytjeuh; 28 september 2014, 17:16.

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                  Er zal wel een beetje verschil zijn tussen de twee op gebied van beeldkwaliteit. Zeker bij low Light toestanden zul je het beste zijn met de canon omdat die beschikt over een lichtsterkere lens. De Sony begint pas op 3.5 bij groothoek tot 6.5. Maar als je de reviews leest op deze link
                  http://www.camerashop.be/product/321...50v-black.html zou ik niet twijfelen en toch voor de sony gaan.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Er zal wel een beetje verschil zijn tussen de twee op gebied van beeldkwaliteit. Zeker bij low Light toestanden zul je het beste zijn met de canon omdat die beschikt over een lichtsterkere lens. De Sony begint pas op 3.5 bij groothoek tot 6.5. Maar als je de reviews leest op deze link
                    http://www.camerashop.be/product/321...50v-black.html zou ik niet twijfelen en toch voor de sony gaan.
                    Het zou ideaal zijn moest ik foto's kunnen terugvinden (ook in low light) van beide toestellen zodat ik het verschil in beeldkwaliteit echt kan waarnemen.
                    Het word nog een beetje zoeken, want op flickr heb ik van beide toestellen zeer mooie foto's gezien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                      Oorspronkelijk geplaatst door nickytjeuh Bekijk bericht
                      Dit model had nog niemand voorgesteld.
                      Hij is wel minder compact en heeft een lagere score dan de S120 bvb.


                      Momenteel twijfel ik vooral tussen de S120 en de HX50V.
                      De HX50V is goedkoper en heeft alles.
                      Zou er zo een verschil van beeldkwaliteit zijn tussen de HX50V en de S120?
                      ik weet niet of je die website kan vertrouwen

                      ze klappen dat de Fz200 slechts 9,7MP heeft, die heeft er 12.

                      als je kijkt in je vgl dan staat er f1.8

                      vergelijk je de sx50 met de s120 dan zeggen ze dat de s120 slechts f3.4 heeft

                      dus weet niet of die website betrouwbaar is??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                        Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                        ik weet niet of je die website kan vertrouwen

                        ze klappen dat de Fz200 slechts 9,7MP heeft, die heeft er 12.

                        als je kijkt in je vgl dan staat er f1.8

                        vergelijk je de sx50 met de s120 dan zeggen ze dat de s120 slechts f3.4 heeft

                        dus weet niet of die website betrouwbaar is??


                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                          Bedankt voor jullie reacties maar de FZ200 is geen compact camera niet meer, dus die valt sowieso uit de selectie.
                          Als ik op de site de HX50V vergelijk met de Canon S120 kom ik het volgende uit:

                          HX50V
                          Build quality:17 / 20
                          Image quality:17 / 20
                          Handling:16 / 20
                          Specification:17 / 20
                          Value:16 / 20
                          Overall:83%

                          S120
                          Build quality:17 / 20
                          Image quality:16 / 20
                          Handling:18 / 20
                          Specification:17 / 20
                          Value:18 / 20
                          Overall:86%

                          Wat me als eerste opvalt is dat de HX50V een hogere beeldkwaliteit score heeft tov de S120.

                          In deze link staat zowel de S120 als de HX50V er in, de HX50V maar 2 plaatsen na de S120 moest dit relevant zijn:


                          Ze vernoemen ook wel de TZ60, maar die is iets duurder, en volgens de site qua performance hetzelfde als de HX50V.

                          Kers op de taart, er is ook nog de HX60V waar je apps op kan installeren, maar ik moet nog nakijken of het de kleine 100€ meer waard is ... want dan kom ik bijna in de buurt van een RX100 ...
                          Niet gemakkelijk eh? :-)
                          Last edited by nickytjeuh; 29 september 2014, 20:12.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                            Doe toch maar een rx100... Lichtsterk en goede panorama. Video als geen ander en compact.



                            Gps op die kleine toestelletjes put de batterij snel uit. Ik heb nog een sx230hs van canon en zelden gps aangelegd. Beter van uw smartphone met gps in de buurt te hebben en zo en positie te bepalen denk ik. Zelfs op mijn 6d gebruik ik gps zelden.
                            Last edited by JuLi; 29 september 2014, 22:00.
                            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op zoek naar een nieuwe camera... graag jullie mening (hx50v, p330, tz40,s120,

                              Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                              Doe toch maar een rx100... Lichtsterk en goede panorama. Video als geen ander en compact.
                              Gps op die kleine toestelletjes put de batterij snel uit. Ik heb nog een sx230hs van canon en zelden gps aangelegd. Beter van uw smartphone met gps in de buurt te hebben en zo en positie te bepalen denk ik. Zelfs op mijn 6d gebruik ik gps zelden.
                              Maar de RX100 is boven mijn budget Aanvankelijk was 300€ mijn max budget. Met de RX100 MKII zit je er al ver over spijtig genoeg.

                              Comment

                              Working...
                              X