Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

    Hai,

    Dilemma dilemma... ik heb raad nodig
    Ik heb nu een Nikon D90 (was 2e hands toen ik die kocht) en zou graag willen upgraden naar een sneller en beter toestel.
    De reden wrm ik ook wil upgraden is omdat mijn D90 niet meer werkt zoals het zou moeten.
    Ik ben nu begonnen met een opleiding fotografie. Ik kan de D90 laten vermaken, maar zou er een hoop geld aan kwijt zijn. Dus dan kan ik maar beter een nieuwer toestel kopen.

    Nu had ik een D700 op het oog, 2e hands ('t is te zeggen, 3e hands eigenlijk...). Huidige eigenaar heeft die gekocht op K.onijnenberg 2e hands. Huidige eigenaar verkoopt hem nu wegens tijdsgebrek (studeren + werk). Ik ga morgen de camera gaan uittesten. Camera heeft nu rond de 24000 clicks en zou nu 2 jaar moeten worden. De garantie verloopt volgende maand.

    Alleen twijfel ik dus énorm om deze body te kopen aangezien hij eigenlijk al 3e hands is én omdat ik al miserie heb gehad met die 2e hands D90 durf ik precies geen 2e hands body meer aankopen (mijn D90 is nu echt niets meer waard want zo kan ik hem toch niet opnieuw verkopen).
    Aan de andere kant heb ik mijn lenzen ed. ook 2e hands gekocht en heb ik daar nog geen problemen mee gehad... en de D90 heeft toch enkele maanden goed gewerkt, tot dat probleem tevoorschijn kwam (fabrieksfout naar t schijnt).

    DUS dilemma dilemma... De D700; Doen of niet doen?

    + dan dacht ik ook nog om misschien gewoon nog te wachten tot de prijs van de Nikon D610 daalt om dan een nieuwe D610 aan te kopen.
    Alleen, ik erger me zo hard aan mijn D90, zeker nu ik er hele dagen mee bezig ben...

    Help!

  • #2
    Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

    Je zou voor een relatief goede prijs nog een nieuwe D600 kunnen kopen. Plm. € 1300. Die stofproblemen vallen reuze mee en ook heb je juist door deze stofproblemen een levenslange garantie op het sluitermechanisme. Mij bevalt de camera heel erg goed.

    Ook staat er hier op BD nog een D610 te koop met een jaar garantie :
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

      Je vermeldt de prijs niet, dus is het moeilijk adviseren. Een D700 met 24000 clicks is meestal een prima aankoop mits voor een juiste prijs. De laatste maanden zijn de prijzen van type D700 aardig wat gedaald.
      Mocht je momenteel een beperkt budget hebben en ook kunnen leven met een D300: die zijn al rond de 250-300 volop goede te vinden en eigenlijk te goedkoop voor wat je krijgt.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

        Het gaat om een prijs van 850eu.
        Het probleem is dat ik schrik gekregen heb om zo'n dure toestellen 2e hands (zelfs 3e hands) te kopen...
        Maar dat is waarschijnlijk iets dat ik voor mezelf moet uitmaken...
        Alhoewel sommige mensen mij het afraden, maar toch is het verleidelijk.

        Ik kan eventueel een ander toestel voor een tijd gebruiken en dus nog wat sparen voor de D610.
        Alleen vrees ik niet dat de prijs van dit toestel snel zal dalen.

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

          een tweedehands d700 of d610 zullen (als er buiten garantie dan eens iets mankeerd)
          het altijd meer waard zijn om te herstellen net omdàt ze meer waard zijn...
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

            Ik heb net voor de zomer mijn D90 ook vervangen door een D700(met een 40000 clikcs) met een extra batterij een batterijgrip en een geheugenkaartje voor de zelfde prijs. Ik heb hem een weekend mogen testen voordat ik hem kocht en sinds heb ik de D90 niet veel meer gebruikt. ik vind het een super toestel.

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Ik heb net voor de zomer mijn D90 ook vervangen door een D700(met een 40000 clikcs) met een extra batterij een batterijgrip en een geheugenkaartje voor de zelfde prijs. Ik heb hem een weekend mogen testen voordat ik hem kocht en sinds heb ik de D90 niet veel meer gebruikt. ik vind het een super toestel.
              Klinkt niet mis
              Nooit getwijfeld tussen de D610?

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                Ik heb mijn D700 met batterijpak met 3 reserve batterijen + geheugenkaarten..... 6 maand terug verkocht aan 800 euro.
                Dus ik vind 850 euro wat aan de hoge kant hoor.
                2 x Nikon Z6 met wat glas
                www.janvanginkel.be

                Comment


                • #9
                  Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                  Ik heb mijn D700 met batterijpak met 3 reserve batterijen + geheugenkaarten..... 6 maand terug verkocht aan 800 euro.
                  Dus ik vind 850 euro wat aan de hoge kant hoor.
                  Hoeveel zou je maximum bedrag dan zijn voor de camera waarover ik het heb?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door AlisonBQ Bekijk bericht
                    Hoeveel zou je maximum bedrag dan zijn voor de camera waarover ik het heb?
                    Ik heb die al met minder clicks voorbij zien komen voor 750 euro...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door AlisonBQ Bekijk bericht
                      en de D90 heeft toch enkele maanden goed gewerkt, tot dat probleem tevoorschijn kwam (fabrieksfout naar t schijnt).
                      Ik weet niet wat voor fabrieksfout het is maar valt hier dan toch geen garantie te claimen? Soms worden bekende fabricagefouten nog gewoon hersteld ook al heeft het toestel (al jaren) geen garantie meer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                        Ik weet niet wat voor fabrieksfout het is maar valt hier dan toch geen garantie te claimen? Soms worden bekende fabricagefouten nog gewoon hersteld ook al heeft het toestel (al jaren) geen garantie meer.
                        Ik heb mijn docent laten bellen naar de Nikon Hersteldienst in Brussel waar hij goede connecties mee heeft en daar zeiden ze meteen dat het probleem erkend wordt, maar niet herkent wordt. D.w.z dat het niet onder garantie valt en dat ik de reparatie volledig zelf moet bekostigen. 250eu in totaal. Printplaat die vervangen moet worden. Blijkbaar zijn er veel gevallen met dit probleem, maar niet genoeg om het onder garantie te laten herstellen. Toppie
                        Dan kijk ik liever uit naar een nieuwe body met wat meer kwaliteiten.

                        Ik had zelf ook al een mailtje naar Nikon gestuurd en daar werd er verteld dat het niet onder garantie valt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                          Is er eigenlijk iemand die weet of Nikon bepaalde acties doet op het einde van het jaar?
                          Vb met kerst of nieuwjaar? Alhoewel ik denk dat ze niet meteen acties zullen doen op de duurdere toestellen
                          Maar vraag het me toch af

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                            Met welke lens of lenzen werk je nu en zijn deze dan voldoende voor je op een FX (Full frame) in dit geval een D700

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dilemma; '2e hands' kopen of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door AlisonBQ Bekijk bericht
                              Is er eigenlijk iemand die weet of Nikon bepaalde acties doet op het einde van het jaar?
                              Vb met kerst of nieuwjaar? Alhoewel ik denk dat ze niet meteen acties zullen doen op de duurdere toestellen
                              Maar vraag het me toch af
                              dat doen ze normaal gezien toch wel,
                              vorige kerst heb ik zo een d7100 body aangekocht met 100euro cashback
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X