Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 6d beelden verzenden 2e 6d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 6d beelden verzenden 2e 6d

    Ik vind de 6d een fantastische camera, met voor mij de belangrijkste beperking maar 1 geheugenslot.
    Het zou theoretisch mogelijk moeten zijn om beelden te verzenden tussen 2 6d's, maar hoe gaat dit in de praktijk?
    Kan ik op locatie, waar ik geen wifi netwerk heb, 2 6d's met elkaar verbinden en zo telkens een copy van de gemaakte beelden met 1 van de 2 6d's naar de andere 6d verzenden? Zodat ik dus bij beide camera's, alle gemaakte beelden op beide geheugenkaarten kan bewaren?

  • #2
    Re: canon 6d beelden verzenden 2e 6d

    Ik vermoed dat het dan werkt zoals met de verbinding tussen camera en pc of camera en smartphone remote: er wordt een soort ad-hoc wifi netwerk opgezet waarbij geen routing noodzakelijk is tussen de twee.
    Nogmaals: ik vermoed...

    Edit: wat het al dan niet automatisch opslaan van beelden betreft... geen idee maar dat zal dan een kwestie van software settings zijn.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: canon 6d beelden verzenden 2e 6d

      Je hebt steeds WiFi nodig om dit te kunnen doen...
      Of via je smartphone met mobiel internet... ( is toch bij mij zo met mijn 70D en 6D)

      Denk dat een mobiele Back-up apparaatje beter is als je dit vaak gebruikt
      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

      Comment


      • #4
        Re: canon 6d beelden verzenden 2e 6d

        Bedankt alvast voor de reacties. Ondertussen heb ik vernomen dat de camera waar je de foto's naar overdraag, niet gebruikt kan worden tijden die overdrachten. Stom idee dus en niet bruikbaar.

        @ crossmol : kun je eens een voorbeeld geven van zo een mobiel back-up apparaat? Dat kan idd ook een goede oplossing zijn.

        Comment


        • #5
          Re: canon 6d beelden verzenden 2e 6d

          Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
          @ crossmol : kun je eens een voorbeeld geven van zo een mobiel back-up apparaat? Dat kan idd ook een goede oplossing zijn.
          Heb je een laptop? Ik vermoed dat het toch mogelijk is om je foto's meteen door te kopieren dan...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: canon 6d beelden verzenden 2e 6d

            dit kan ook uitkomst bieden er bestaan al diverse soorten van dit type HDD.

            http://tweakers.net/nieuws/95947/sea...-wifi-aan.html
            Jonathan De Keer
            Canon: 7D ; 400D 28-70/F2.8 L ~ 70-200/F2.8 L ~ 85/F 1.8
            sigma: 50/F 2.8 DG EX macro ~ 10-20/F 4-5.6 EX DC

            Comment


            • #7
              Re: canon 6d beelden verzenden 2e 6d

              Als je ter plekke een snelle backup wilt maken van een SD kaartje dan zou je eens kunnen zoeken via google naar een 'image tank'. Is een harde schijf met batterij en sd/cf slot inclusief kopieer functie. Sommige wat duurdere varianten hadden ook een schermpje waarop je de foto's nog eens kunt bekijken. Tegenwoordig zie je ze niet meer veel en worden ze niet meer gemaakt, een laptop of tablet is net zo handig.

              Comment

              Working...
              X