Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstartproblemen met Canon Powershot S1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opstartproblemen met Canon Powershot S1

    Wie herkent dit probleem?

    Heb een 512 MB CF-kaartje van Transcend gekocht. Foto's maken gaat prima, video opname ook geen probleem.

    Alleen, als ik de camera uitzet nadat ik foto's gemaakt heb, en 'm daarna weer wil aanzetten in de playback mode, "hangt" de camera zich op. Dit is op te lossen door:
    a. het klepje van de batterijen even loshalen, zodat er geen contact meer is. Dan kan ik wel weer één keer opstarten in de playbackmode maar niet vaker, want dan blokkeert hij weer. of
    b. de off-knop hééél lang ingedrukt houden zodat de cam. na een tijdje uit gaat. Hierna is het opstarten in de playback mode niet meer mogelijk, zonder het batterijklep-trucje.

    Als ik de camera echter eerst in de opnamemode start en van daaruit terug ga naar de playback mode, is er niets aan de hand en kan ik de foto's gewoon bekijken.

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
    Formatteren van het kaartje werkt niet (tenminste niet in de cam.) Met een aparte lezer aan de computer kan ik (nog) niet doen, want die heb ik nog niet.

    Alvast bedankt voor een mogelijke oplossing.

    Paul

    PS: ik heb de firmware reeds ge-update naar 1.0.1.0.
    ps2: bij mijn weten deed hij 't niet met 't originele 32mb cf kaartje. Kan dit nu echter even niet uittesten, want 't kaartje is uitgeleend :-(
    Vrouwen zijn net als domeinnamen: de leukste zijn al bezet.

  • #2
    kan het zijn dat die firmware nog op je kaartje staat? Misschien probeert hij bij aanzetten in play-modus nogmaals de firmware up te daten en loopt daarbij vast...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Waarom kan je niet formatteren in je camera? Want het is waarschijnlijk iets dat op het kaartje staat dat de camera doet vastlopen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by CooMa
        kan het zijn dat die firmware nog op je kaartje staat? Misschien probeert hij bij aanzetten in play-modus nogmaals de firmware up te daten en loopt daarbij vast...
        Firmware heb ik eraf gegooid middels formatteren in de camera. Daarmee is eigenlijk ook de vraag van Cooma beantwoord. (Cooma heeft waarschijnlijk door mijn formulering iets anders gedacht dan dat ik bedoelde.)

        Wat ik wilde zeggen was: het formatteren in de camera verhelpt het probleem niet... Sorry voor de onduidelijkheid...

        Toch alvast bedankt voor het meedenken en eventueel achterhalen van de oorzaak.
        Ik zal morgen 't kaartje bij iemand anders op de computer proberen te formatteren. Misschien dat dit dan wel helpt.

        Paul
        Vrouwen zijn net als domeinnamen: de leukste zijn al bezet.

        Comment


        • #5
          Wees wel voorzichtig met herformatteren: sommige cams lezen geen kaartjes meer die op een computer geformatteerd zijn (andere clustersize etc.). Beter is om te formatteren in een andere cam, als je daartoe de mogelijkheid hebt natuurlijk...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by CooMa
            Wees wel voorzichtig met herformatteren: sommige cams lezen geen kaartjes meer die op een computer geformatteerd zijn (andere clustersize etc.). Beter is om te formatteren in een andere cam, als je daartoe de mogelijkheid hebt natuurlijk...
            Dank voor de waarschuwing. Die mogelijkheid is er inderdaad. Ik zal 'm tzt bij iemand anders laten herformatteren. Kijken wat er dan gebeurt.

            Blijft spannend
            Paul
            -------------------------------------------
            Edit van 27-07-04:
            Heb 't kaartje in andere camera geformatteerd, maar ook dat helpt niet. Heb zojuist via deze link http://www.stevesforums.com/forums/v...jump_to=152339 gelezen dat er meer mensen zijn met ditzelfde probleem. Waarschijnlijk ligt het dus aan de firmware. Afwachten wat er verder gebeurt en hopen op een nieuwe firmware-update.

            Vrouwen zijn net als domeinnamen: de leukste zijn al bezet.

            Comment

            Working...
            X