Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kijk in mijn ogen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kijk in mijn ogen!

    Last edited by Red Falcon; 23 september 2014, 07:58.

  • #2
    Re: Kijk in mijn ogen!

    ... daarvoor zijn de ogen veel te donker. Bovendien heb je storende highlights op en onder de neus, op de linkerschouder. Mooi model met mooie ... euh...ogen maar slecht belicht.

    Comment


    • #3
      Re: Kijk in mijn ogen!

      Je hebt daarin gelijk maar als je in de natuur fotografeert is een momentopname (bepaalde houding of uitdrukking) belangrijker dan de stand van de zon... of je vraagt om te gaan poseren en dan is "het moment" weg... Wil je misschien toch nog eens een poging wagen om in haar donkere ogen te blijven kijken? probeer haar gedachten te lezen en fantaseren mag natuurlijk ook...
      Last edited by ghr; 22 september 2014, 12:12.

      Comment


      • #4
        Re: Kijk in mijn ogen!

        Momentopname, niet poseren, niet denken aan de belichting. Euh..., dan ben je in het verkeerde forum aan het posten vrees ik: showcase model, studio & glamour.

        Comment


        • #5
          Re: Kijk in mijn ogen!

          Euh, en een NSFW mag er ook bij misschien...

          IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

          Comment


          • #6
            Re: Kijk in mijn ogen!

            jammer dat de ogen wat donker zijn.
            maar de rest maakt alles meer dan goed.
            schaduw doet hier leuk werk.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Kijk in mijn ogen!

              Buiten de toch wel oneerbiedige opmerkingen over de "rest" en de "...euh...", moet ik eerlijk toegeven dat ik je beeld of momentopname niet begrijp.
              Ik zie totaal geen verhaal in dit beeld en vraag me af of je denkt te scoren met de naaktfactor of het moment.
              Een momentopname kan inderdaad een goede opname zijn, maar je licht verwaarlozen da's toch een ander paar mouwen.
              Zet je model in een betere lichtsituatie en pak dan een leuk moment mee.
              Hier is het licht alles behalve flaterend maar ronduit lelijk.
              Ook de pose oogt totaal niet aangenaam.
              Het is dus eigenlijk qua kwaliteit van opname een pak erger dan te donkere ogen, want dat valt bij deze nog best mee. Het model heeft geen dode ogen, en eigenlijk is dat dan ook het enige stuk van de foto dat me iets of wat kan bekoren.

              Ander en beter zou ik zeggen.

              Grz. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Kijk in mijn ogen!

                Ik koos bewust voor dit forum omdat er vooraf in de sticky voor verwittigd wordt dat men zich hier aan felle kritiek en beoordelingen mag verwachten en zie, sommigen vinden iets slecht en anderen weer goed maar elke opmerking zet je aan het nadenken... Het is dan ook een flauwe opmerking te suggereren dat ik wil scoren met de naaktfactor: het is een deel van het beeld! Het model geeft zich als het ware emotieloos letterlijk en figuurlijk bloot aan de kijker; haar strakke blik is geenszins uitdagend maar wel kordaat, vrank en vrij in de zin van "en dan?". Een blik recht in de lens; het gezicht fier, rechtop en loodrecht tegenover de camera; het gezicht en het gelaat weggedraaid van de zon die haar wellicht stoorde en deze foto is een felle crop van het origineel: een cadrage die mijn gevoel bepaald heeft en die het beste weergeeft wat ik beschreven heb. En voor wie frans begrijpt: honni soit qui mal y pense...

                Comment


                • #9
                  Re: Kijk in mijn ogen!

                  Misschien ook eens je frans ophalen, want de vertaler kan er bij mij niets anders van maken dan ... Honni is een beetje ziek van het denken....
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kijk in mijn ogen!

                    Met het Frans is niks mis (alleen een N te veel), het betekent vrij vertaald 'diegene die er slechte gedachten bij krjigt zou moeten beschaamd zijn'.

                    De foto mag er wat mij betreft wel zijn, dat spel van licht en schaduw op het gezicht, maar als ik zie hoe het haar valt zoals het valt, dan denk ik toch dat daar een beetje geposeerd en gestuurd is, dan had je evengoed die belichting nog iets beter kunnen verzorgen. bvb het haar rechts (voor het model) is te weinig belicht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kijk in mijn ogen!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                      Misschien ook eens je frans ophalen, want de vertaler kan er bij mij niets anders van maken dan ... Honni is een beetje ziek van het denken....
                      Gezien je een vertaler gebruikt wil dit duidelijk zeggen dat je van het frans geen kaas hebt gegeten! "Honni soit qui mal y pense" is een héél wijs en bekend frans spreekwoord (tik maar even letterlijk in in google). Iedereen die de fransee taal machtig is kent dit spreekwoord (!). De meest juiste en benaderende vertalingen zijn: "Schande over hem die er kwaad over denkt" of "Wee degene die er kwaad van denkt". Maar gaan wij hier niet off-topic?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kijk in mijn ogen!

                        Met het Frans is niks mis (alleen een N te veel)
                        Nee hoor! Honni is met 2x n

                        een beetje geposeerd en gestuurd
                        Niets gestuurd maar blik "ogenblikkelijk" vastgelegd!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kijk in mijn ogen!

                          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                          Buiten de toch wel oneerbiedige opmerkingen over de "rest" ........
                          vind je de rest niet mooi dan..?
                          ze heeft mooi haar, mooie mond en een mooi gezicht.
                          ook haar borsten vind ik mooi.
                          wat is daar nou oneerbiedig aan..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kijk in mijn ogen!

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            wat is daar nou oneerbiedig aan..?
                            grt,bouk.
                            niks oneerbiedig Bouk, iets wat getoond wordt mag je zonder schaamte mooi vinden


                            En wat schamen betreft, hon(n)i mag blijkbaar met 1 of 2 n'en http://french.about.com/od/vocabular...al-y-pense.htm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kijk in mijn ogen!

                              Ik vind het een braaf portret, niet slecht maar ook niet opzienbarend.

                              Comment

                              Working...
                              X