Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Capture one 8 (express) gratis voor Sony Alpha aXXX en aXXXX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Capture one 8 (express) gratis voor Sony Alpha aXXX en aXXXX

    Voor de collega-sony gebruikers mogelijks interessant - wellicht hebben die dat niet gemist - maar je weet maar nooit...

    Op Dyxum staat er een interessante thread over een Sony-only versie van de express variant die gratis zou zijn - en voor een prikje naar de Sony-only versie van de pro variant op te krikken zou zijn.

    It doesn't work I'm running Windows Vista on my desktop and it wants Windows 7 or Windows...


    (heb 'm wel binnengehaald, maar gezien mijn hoofdplatformen Linux en FirefoxOS zijn, kan ik niet veel commentaar geven - we gaan't wel 's op een windows zetten, om een blik op te werpen).

    Er zou ook een mac-versie zijn - een upgrade naar de sony-only pro variant zou 30$ kosten (zonder taxen)? Het zou me niet verbazen dat het een poging is om de samenwerking "te vieren" (er er nog wat aan te verdienen?) rond de 50Mpix middenformaat-sensor - Phase One gebruikt die, dacht ik.

    Voor wat het waard is - ik ben de boodschapper - geen schietschijf.

  • #2
    Re: Capture one 8 (express) gratis voor Sony Alpha aXXX en aXXXX

    Had ik een paar dagen geleden reeds gemeld.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Capture one 8 (express) gratis voor Sony Alpha aXXX en aXXXX

      Capture one Pro 8 is zeker een aanrader! De 7-versie was reeds uitstekend, zowat de meest complete raw-verwerker naar mijn mening, maar de 'catalogus' was zeer onstabiel en niet te vertrouwen. Ben verschillende keren m'n database kwijtgeraakt. Gelukkig waren er back-ups. Versie-8 is een heel stuk stabieler op dit vlak. Ook een heel stuk sneller.
      Zeker voor mensen die met fuji werken: wat je uit die RAF files haalt in capture one is quasi onmogelijk in ACR/Lightroom.
      Flickr

      Comment

      Working...
      X