Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Malou III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Malou III

    De zachtheid in de DOF wordt veroorzaakt door de Petzval-type portretlens (E.Suter/Basel, omstreeks 1885) die met een balg gemonteerd zit op een Canon 5D Mark II. Deze lenzen worden veel gebruikt voor collodionfotografie, maar de daarbij optredende typische cilindrische vervorming van de achtergrond treedt hier niet op omdat de beeldcirkel van deze lens te groot is voor kleinbeeld (dekt op een platencamera 20x25cm uit...).
    .

    .
    Bedankt voor het kijken, Henk
    Last edited by Henk47; 20 september 2014, 21:35.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Malou III

    I this one.... Canou ogen zijn altijd mjn ding geweest. En hier zit de scherpte goed.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Malou III

      Knap. Beeld doet me denken aan iets wat uit een Mf camera komt.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Malou III

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        Knap. Beeld doet me denken aan iets wat uit een Mf camera komt.
        De helft is in elk geval MF.... Omdat ik bij deze oude portretlens geen diafragmaschuifjes heb, staat ie altijd open F3.75 en is het daardoor niet mogelijk te flitsen. Daarom opname met het instellicht, en dan wel weer de iso flink omhoog.
        Scherpstellen is een crime want je ziet eigenlijk te weinig om het scherpstelpunt op de goede plaats te krijgen. Maar met de resultaten ben ik tevreden.
        Last edited by Henk47; 22 september 2014, 00:12.
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Malou III

          Ik vind dit een bijzonder mooi portret, als ook mooi van scherpte en dof.

          Comment


          • #6
            Re: Malou III

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Ik vind dit een bijzonder mooi portret, als ook mooi van scherpte en dof.
            Dank je wel. Ik kan ieder aanbevelen eens te gaan experimenteren met zo'n oude lens. Een Petzval (mijn voorkeur omdat je dan nog kunt spelen met de volgorde van de achterste lensdelen) maar desnoods een iets nieuwere. Je bereikt niet de ultieme scherpte, maar dat is nu juist bij portretten minder belangrijk, sfeer en kleine DOF maken wat mij betreft zo'n plaat. (zo lang de ogen en de neus maar in de scherpte liggen). Hier de link waarop e.e.a. is afgebeeld: http://www.pbase.com/henk1/image/154935362 (met dank aan Duct tape...)
            groeten, Henk
            Last edited by Henk47; 24 september 2014, 15:09.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #7
              Re: Malou III

              heel knap gedaan
              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
              Grt. Jos

              Comment

              Working...
              X