Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Malou

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Malou

    Studio-portretavond georganiseerd voor de leden van fotoclub Lucifer, toch nog even tijd gevonden om zelf een paar plaatjes te schieten met de combinatie Petzval-portretlens (van ongeveer het jaar 1885...) gezet met balg op de Canon 5D Mark II.
    .

    .
    Bedankt voor het kijken, Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Malou

    mooie uitvoering, al vind ik de hand er net te veel aan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Malou

      Henk, best een goede technische foto, zachte belichting, mooie huidtoon, catch lights, alleen die hand die stoort me wat...
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: Malou

        Luitjens, haal de hand weg en de compositie gaat verloren...
        groetjes, Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Malou

          De hand is inderdaad nodig voor de compositie. Ik zou het totaalbeeld een beetje durven oplichten. Mooie foto !

          Comment


          • #6
            Re: Malou

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            Luitjens, haal de hand weg en de compositie gaat verloren...
            groetjes, Henk
            Geheel mee eens. De hand hoort bij de compo, maar ik zou wel de duim iets meer binnen het kader hebben gehouden.

            Comment


            • #7
              Re: Malou

              To hand or not to hand...
              Ik ben het eens met de non-believers. De hand is (lijkt) lichter dan het gezicht waardoor het eerst de aandacht trekt. In combinatie met de houding van de arm/hand lijkt het alsof de hand losstaat van het model. Ik denk dat dezelfde pose maar dan met de rechterhand op de linkerschouder een betere compositie was geweest

              Comment


              • #8
                Re: Malou

                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Geheel mee eens. De hand hoort bij de compo, maar ik zou wel de duim iets meer binnen het kader hebben gehouden.
                Helaas, ik heb niet meer. Ik fotografeer meestal direct beeldvullend. Een fotoclublid was aan het fotograferen en ik stond langs de softbox, ze keek op het goede moment naar mij maar de softbox, enfin je ziet hem rechts. De prachtige onscherpte van deze oude lens redt me...
                Klein stapje naar links geen softbox, maar ook de juiste blik verloren. Om de donkere plek rechtsboven tegenwicht te geven, heb ik linksonder ook verdonkerd.
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: Malou

                  Oorspronkelijk geplaatst door VQB Bekijk bericht
                  To hand or not to hand...
                  Ik ben het eens met de non-believers. De hand is (lijkt) lichter dan het gezicht waardoor het eerst de aandacht trekt. In combinatie met de houding van de arm/hand lijkt het alsof de hand losstaat van het model. Ik denk dat dezelfde pose maar dan met de rechterhand op de linkerschouder een betere compositie was geweest
                  Dan krijg je wel een grote arm in beeld die nog meer de aandacht trekt, ik ben bang dat ik dan daarop flink wat negatieve reacties zou krijgen...
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Malou

                    Afbeelding 5 van 10 uit fotoalbum 2011 - Week 37

                    To hand or not to hand, to Hof or not to Hof

                    (voor alle duidelijkheid, ik vind mijn foto zeker geen Hoffoto, haal dit alleen maar aan dat zo'n hand helemaal geen belemmering hoeft te zijn... smile!)
                    Last edited by Henk47; 28 september 2014, 23:13.
                    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                    (BD1383NL)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Malou

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                      Afbeelding 5 van 10 uit fotoalbum 2011 - Week 37

                      To hand or not to hand, to Hof or not to Hof

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Malou

                        Hand past er perfect bij
                        dat de vingers er niet helemaal op staan tja in sommige fashion beelden
                        in magazines staan bij momenten zelfs de voeten er niet op

                        Comment


                        • #13
                          Re: Malou

                          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                          tja in sommige fashion beelden
                          in magazines staan bij momenten zelfs de voeten er niet op
                          Maar het is niet omdat ze gepubliceerd worden, dat het allemaal mooie beelden zijn.
                          Deze daartegenover... Een mooie 'vangst' van de juiste seconde, Henk.
                          Om naar te blijven kijken.
                          Groetjes,
                          Xavier
                          Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                          Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                          Laat de commentaren maar komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Malou

                            Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                            Maar het is niet omdat ze gepubliceerd worden, dat het allemaal mooie beelden zijn.
                            Deze daartegenover... Een mooie 'vangst' van de juiste seconde, Henk.
                            Om naar te blijven kijken.
                            Groetjes,
                            Xavier
                            Nee dat is dan ook al weer waar

                            Comment


                            • #15
                              Re: Malou

                              Dank je wel allemaal, tot zaterdag voor degenen die gaan Flandrianen....
                              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                              (BD1383NL)

                              Comment

                              Working...
                              X