Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

phottix atlas dringende vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • phottix atlas dringende vraag

    ik gebruik al jaren met succes de aansturing voor mijn stuidoflitsers (elincrome) via phottix atlas triggers op mijn nikken D700 ;
    vorige week is er eentje gevallen en stuk gegaan, dus heb er mij 2 nieuwe besteld omdat dat nieuwe versie niet compatible is met de oude.
    en......... het doet niks meer.
    beide triggers staan op kanaal 1 . eerste trigger via de sycncro kabel in de flits gestoken en de andere trigger om de flitsschoen van mijn camera. zo stond het altijd als ik me niet vergis.
    camera op manueel snelheid 1/150 en het werk niet. wat zie ik hier waarschijnlijk over het hoofd.

  • #2
    Re: phottix atlas dringende vraag

    Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
    ik gebruik al jaren met succes de aansturing voor mijn stuidoflitsers (elincrome) via phottix atlas triggers op mijn nikken D700 ;
    vorige week is er eentje gevallen en stuk gegaan, dus heb er mij 2 nieuwe besteld omdat dat nieuwe versie niet compatible is met de oude.
    en......... het doet niks meer.
    beide triggers staan op kanaal 1 . eerste trigger via de sycncro kabel in de flits gestoken en de andere trigger om de flitsschoen van mijn camera. zo stond het altijd als ik me niet vergis.
    camera op manueel snelheid 1/150 en het werk niet. wat zie ik hier waarschijnlijk over het hoofd.

    ik heb ondertussen alle combinaties geprobeerd. triggers aangesloten op studioflitsers, ringflits, sb900 en niks werkt.
    manueel afdrukken op de trigger die aan de flits hangt, werkt wel. dus ik veronderstel dat er iets is met de instellingen op de camera.
    maar welke??

    na een slapeloze nacht en 6 uur proberen sta ik nog niks verder

    Comment


    • #3
      Re: phottix atlas dringende vraag

      Slecht contact?
      Batterijen die zwak zijn.
      Last edited by paly; 20 september 2014, 09:02.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: phottix atlas dringende vraag

        De nieuwe hebben een reciever/transmitter scakelaar op de zijkant.
        Kijk eens dat bij de Atllas op de camera se schakelaar op TX staat.
        en bij de andere (aan de flits) de schakelaar op RX staat.

        De flitskabel moet je in de buitenste poort steken (waar de pijltjes in de twee richtingen staan).
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment

        Working...
        X