Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen D610 en 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen D610 en 60D

    Ik twijfel tussen de Nikon D610 en Canon 6D om naar fullframe te gaan.


    De D610 zou ik nemen met de 24-85 of 24-120 in combinatie met de 70-300(zie handtekening) die ik reeds heb.

    De 6D zou ik nemen met de 24-105 L en verder aanschaffen van Canon EF 70-200mm F4.0 L USM

    Gaat de technologie van de D610 beter zijn dan de waarden van de 6D?
    Ga ik beter voor een andere combo?

    Graag jullie mening aub.
    Last edited by Michael Leny; 18 september 2014, 21:17.
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

  • #2
    Re: Twijfel tussenD610 en 60D

    Je bedoelde de 6D ?

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussenD610 en 60D

      Oorspronkelijk geplaatst door Dsign Bekijk bericht
      Ik twijfel tussen de Nikon D610 en Canon 60D om naar fullframe te gaan.


      De D610 zou ik nemen met de 24-85 of 24-120 in combinatie met de 70-300(zie handtekening) die ik reeds heb.

      De 60D zou ik nemen met de 24-105 L en verder aanschaffen van Canon EF 70-200mm F4.0 L USM

      Gaat de technologie van de D610 beter zijn dan de waarden van de 60d?
      Ga ik beter voor een andere combo?

      Graag jullie mening aub.
      je hebt al een super goede D7100, dan zou ik gaan voor een zo goed mogelijke 2.8 lens
      gr, JOHAN , nikon D90, D7100

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussenD610 en 60D

        Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
        Je bedoelde de 6D ?
        Inderdaad, heb 't ff aangepast in mijn post, waarvoor dank
        BD0680BE Flickr
        α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussenD610 en 60D

          rekening mee houden dat deze bijde toestellen een mindere af en minder geavanceerde functie hebben dan je huidige systeem
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussenD610 en 60D

            Hi,

            is de overstap naar FF de enige reden om een andere camera te kiezen?

            Je huidige camera is de D610 en 6D op meerdere punten de baas,
            ik zou eerst eens wat lichtsterke lenzen aanschaffen.
            (geschikt voor FF, voor in de toekomst)

            Greetz, Peter
            Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel tussenD610 en 60D

              Oorspronkelijk geplaatst door PeterGD Bekijk bericht
              Hi,

              is de overstap naar FF de enige reden om een andere camera te kiezen?

              Je huidige camera is de D610 en 6D op meerdere punten de baas,
              ik zou eerst eens wat lichtsterke lenzen aanschaffen.
              (geschikt voor FF, voor in de toekomst)

              Greetz, Peter
              Bij Nikon volg ik het zo niet van vlakbij maar ik wil het altijd wel graag weten, tenslotte wil ik mijn oude D80 nog wel eens ooit vervangen. Is een D7100 een D610 op meerdere punten de baas?

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussenD610 en 60D

                Eens je gekozen hebt voor een bepaald merk ben je min of meer gebonden aan dat merk, gewoon doordat het opnieuw opzetten van een gear een dure bedoening is. Ik zie het bvb niet zitten om mijn materiaal van de hand te doen om alles opnieuw te investeren in bvb. Sony, Pentax of dat ander merk
                Voor wat betreft de vergelijking d600/610-6d kun je soms op you tube interessante filmpjes vinden waar ze een fieldtest doen met beide toestellen. Anders ga je naar een online winkel en zet je beiden tegen mekaar om te vergelijken. Dan kun je je huidige toestel erbij zetten om te zien waar je vooruitgang zou boeken en of dit voor je van belang is.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel tussenD610 en 60D

                  Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  Bij Nikon volg ik het zo niet van vlakbij maar ik wil het altijd wel graag weten, tenslotte wil ik mijn oude D80 nog wel eens ooit vervangen. Is een D7100 een D610 op meerdere punten de baas?

                  Djienbe
                  ze lijken goed op elkaar, maar de één is fullframe, de andere crop-sensor...
                  het voornaamste verschil is de AF, die is geavanceerder op de d7100
                  maar nu daar lijkt de nu uitgekomen d750 het antwoord te gaan bieden
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel tussenD610 en 60D

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    ze lijken goed op elkaar, maar de één is fullframe, de andere crop-sensor...
                    het voornaamste verschil is de AF, die is geavanceerder op de d7100
                    maar nu daar lijkt de nu uitgekomen d750 het antwoord te gaan bieden
                    Ok, bedankt, 't vooral dat van die AF dat ik niet wist.

                    Djienbe

                    Comment

                    Working...
                    X